Mustasukkaisen miehen "vaatimukset"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ahdistaa...

Kuulin toisaalta, että miehelläni on "ollut peliä" baareissa naisten kanssa.
Ei hän nyt todellakaan joka viikonloppu baareissa istu, mutta aina silloin tällöin miespuolisten kavereidensa kanssa.
Mieheltä kun asiaa kysyin, niin sanoi, että muutaman sanan on vaihtanut jonkun kanssa joskus.
Eikä siinä mitään, mutta a) on tähän päivään asti kieltänyt asian, eli herää vaan kysymys, miksi? ja b) mieheni on todella mustasukkainen ja kun kysyin, onko käytös ollut sellaista, että hyväksyisi sen minulta, jos tekisin samoin, niin sanoi että ei hyväksyisi ja saisi kohtauksen.
Minä nyt vuosiin baarissa ole ollut, enkä ole menossakaan, mutta jotenkin en tiedä oikein mitä ajatella, kun alkaa tuntua että olen ihan talutushihnassa ja mies saa kyllä käyttäytyä miten haluaa, vaikka ei minulta katselisi samanlaista käytöstä.

Ja ymmärrän kyllä, että tässä ei nyt puhuta isosta asiasta (baarissa juttelu vieraiden naisten kanssa), mutta pointtina onkin nyt tuo periaate, että miten kumpikin meistä voi toimia.

Siis ei minun todellakaan ole mitään tarvetta tehdä mitään, mitä pitäisi mieheltä salata.
Mutta en vaan tiedä miten saan hänet käsittämään, että hänen ajatusmaailma alkaa lähennellä sairautta, kun ihan jo pelkästään siitä saa kohtauksen, jos minulle soittaa puhelinmyyjä, kerron siitä ja kysyy oliko mies vai nainen, ja jos mies niin... :-/
Ei se tietysti kivalle tunnu, että tiedän mieheni ihan VAAN juttelevan vieraille naisille baarissa, mutta se kai aika yleistä ja "normaalia."
Mutta just se, kun ei sitä kuitenkaan minulta hyväksyisi.
En osaa edes ajatuksiani kunnolla sanoiksi pukea.. :(

Miehesi tarvitsee apua, ja mitä pikemmin hän sitä saa, sitä varmemmin apu menee perille ja miehesi hyötyy siitä. Tuollaisista puhelinmyyjäkeskusteluista, jotka ovat henkistä väkivaltaa, on kovin lyhyt matka fyysiseen väkivaltaan.

Sinulla mahtaa oikeasti olla aika ahdasta tässä suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehesi tarvitsee apua, ja mitä pikemmin hän sitä saa, sitä varmemmin apu menee perille ja miehesi hyötyy siitä. Tuollaisista puhelinmyyjäkeskusteluista, jotka ovat henkistä väkivaltaa, on kovin lyhyt matka fyysiseen väkivaltaan.

Sinulla mahtaa oikeasti olla aika ahdasta tässä suhteessa.

On. :(
Ja se(kin) pelottaa, että alan itsessä nähdä samoja piirteitä, kun mietin esim. tuota hänen baareissa keskustelua, että pitäisikö olla mustasukkainen vai ei, vaikka tajuan, että ei ole mitään syytä.
Avun hakeminen onkin toinen juttu, koska mies toisinaan tajuaa ongelmansa, mutta tiedän, ettei lähde hakemaan apua, eikä näe että siitä hyötyä olisi.

Mun mielestä puhua saa kenelle haluaa eikä siitä tarvitse kertoa kenellekään tai selitellä mitenkään. Mene vaan baariin, ja miehesi joko kestää tilanteen tai lähtee... Et ole mielestäni selitysvelvollinen niin kauan kuin pidät housut jalassa ja kielen omassa suussa.

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Mun mielestä puhua saa kenelle haluaa eikä siitä tarvitse kertoa kenellekään tai selitellä mitenkään. Mene vaan baariin, ja miehesi joko kestää tilanteen tai lähtee... Et ole mielestäni selitysvelvollinen niin kauan kuin pidät housut jalassa ja kielen omassa suussa.

Niin siis en tosiaan ole (enää) mikään baari-ihminen, viihdyn ihan lasten kanssa ja kotona :) pääasiassa, mutta kunhan nyt keksin mieheltä kysyä vertaukseksi, että oliko hänen käytös siis ollut sellaista, että hyväksyisi sen minulta, mutta hänhän sanoi että ei hyväksyisi ja saisi kohtauksen.
Eli vaikka puhua saisi kenelle haluaa, eikä sitä tarvitsisi selitellä mitenkään, niin onko se oikein silloin, kun se pätee vaan itseensä, ei toiseen...
Ääh, tosi vaikea saada ajatuksia puettua sanoiksi...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä