P
Pöhkökö?
Vieras
Täällä ihmiset ovat ilmeisesti ymmärtäneet että en anna lastani kenenkään syliin ja omin koko lapsen mutta kyse on vaan siis ylihöösäävästä anopista! Annan kyllä mielelläni lasta kummien, kavereiden, isovanhempien syliin ja saavat hänen kanssaan vapaasti leikkiä, mutta kyse on siitä kuinka tämä anoppi on liian innokas tähän touhuun! Kukaan muu ei tule lastani sylistäni tuosta noin vaan ottamaan, eikä kukaan muu tunge väliin kun imetän, vaihdan vaippoja ym. Tottakai lapsella on ja pitääkin olla muitakin ihmiskontakteja kuin äitinsä, enkä todellakaan aio häntä vain itselleni omia. Minusta on vallan ihanaa kun hänellä on rakastavat kummit, isovanhemmat, serkut, sedät, tädit jne. joiden kanssa lapsi saa viettää aikaa, mutta ainoastaan tämä anopin yli-innokkuus nostaa verenpainettani ja saa minut karttamaan häntä. Anoppi ei vaan tunnu tajuavan tätä että tahdon itse tehdä tietyt hoitotoimenpiteet lapselleni esim. syöminen on tasan tarkkaan minun ja lapsen yhteinen juttu enkä kaipaa siihen ketää ulkopuolista pällistelemään. myös vieraaseen paikkaan mennessä ei minun mielestäni ole suotavaa että ovesta sisään astuttua lapsi joutuu ensimmäisenä vieraiden ihmisten keskelle näkemättä yhtään tuttua kasvoa missään.. monet itkut lapsi on säikähtäessään itkenyt kun liian monta vierasta naamaa yhtä-äkkiä tulee pällistelemään eikä äitiä olekkaan siinä vieressä. Tahdon vain eka että lapseni saa rauhassa katsella ympärilleen oman äidin sylistä ja tottua muihin ihmisiin ennen kuin kauhea riepottelu alkaa..