Musta tuli "kotirouva" :) Mitä mieltä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ;)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Meillä miehen äiti on ollut kotiäiti kohta 30 vuotta. =) Kukaan ei tosin ajattele, että hän olisi joku prostituoitu vaan häntä kohdellaan kuin kuningatarta.

Eihän siinä ole mitään vikaa että on prostituoitu - kyllähän heitä voi kohdella kuin kuningattaria :D Kaikkia ei vaan kiinnosta sellainen "ura".

Aika säälittävää alentua tuohon "mulla ei ole enää mitään järkevää sanottavaa joten alan kutsua kotiäitejä prostituoiduiksi". Annat itsestäsi oikeasti todella järkevän kuvan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä miehen äiti on ollut kotiäiti kohta 30 vuotta. =) Kukaan ei tosin ajattele, että hän olisi joku prostituoitu vaan häntä kohdellaan kuin kuningatarta.

Eihän siinä ole mitään vikaa että on prostituoitu - kyllähän heitä voi kohdella kuin kuningattaria :D Kaikkia ei vaan kiinnosta sellainen "ura".

Onko mies prostituoitu, jos jää kotiin ja vaimo menee töihin? Entä jos mies on seksuaalisesti aktiivisempi, niin muuttaako se tilannetta? Onko mies silloin vain hyväksi käyttävä gigolo?

Naisten silmissä teki nainen niin tai näin, hän on aina väärässä. Mies voi tehdä oikeastaan miten vaan, hän on vain mies joten on hyvä tyyppi ja pikkuvirheet annettakoon anteeksi.

Onko mies prostituoitu, jos jää kotiin ja vaimo menee töihin? Entä jos mies on seksuaalisesti aktiivisempi, niin muuttaako se tilannetta? Onko mies silloin vain hyväksi käyttävä gigolo?

Harvemmin miehet jäävät kotiin pysyvästi elämään vaimon rahoilla. En siis puhu nyt äitiys/vanhempainlomista vaan jatkuvasta "urasta" missä oletetaan että toinen joutuu yksin huolehtimaan perheen taloudellisesta hyvinvoinnista.

Eiköhän se riski ole noin 50% luokkaa. Ymmärrän hyvin että on kätevää kun saa kodin/lastenhoitajan ja samalla seksiä suhteellisen pienellä kustannuksella. Mutta kyllä moni mies haluaa oikean parisuhteeseen (eikä vaan maksullista seksiä) missä kumpikin panostaa perheen eteen eikä jäädä elämään loputtomiin miehen rahoilla.

Ja se panostaminen perheen eteen voi toimia varsin hyvin niin, että toinen on kotona ja huolehtii kotitöistä ja ruuasta sillä välin ku toinen on töissä, jää sitten koko perheelle paremmin aikaa toisilleen -> työssä käyväkin jaksaa paremmin.

Onko "elätti" myös jos esim kotona on iso kasvimaa ja vaikka kanala, ne täysin omaksi hyödyksi eli ei tuo tuloja, ja kotona oleva huolehtii yksin niistäkin..?

Mun mies tykkää siitä, että on vaimo kotona (kunhan vaan tekee niitä kotihommia) ja ruoka pöydässä kun tulee kotiin.

Harvemmin miehet jäävät kotiin pysyvästi elämään vaimon rahoilla. En siis puhu nyt äitiys/vanhempainlomista vaan jatkuvasta "urasta" missä oletetaan että toinen joutuu yksin huolehtimaan perheen taloudellisesta hyvinvoinnista.

Mutta mitä jos se toinen, oli sitten mies tai nainen, oikeasti haluaa pitää taloudellisesti huolta perheestään. Pitääkö silloinkin toisen mennä siivoamaan surkealla palkalla ja lapset laittaa hoitoon/olla pitkiä päiviä yksin koulustatulon jälkeen vain jotta naapureilla ja palstamammoilla on hyvä mieli?

Itse en vaan arvostaisi ihmistä joka ei suostu huolehtimaan itsestään edes sen vertaa että hankkii itselleen elannon. Mutta ymmärrän kyllä että se olisi kätevää jos voisi delegoida kaikki kotihommat ym jollekin. Mutta haluaisinko olla parisuhteessa kodin/lastenhoitajan kanssa? Tuskin ...

Minulle ei taas merkitse se, mitä vaimo tekee työkseen vaan se, millainen hän on. Jos vapaa-aikaa jää enemmän siksi että joku muu tekee kotihommat, niin se tietää enemmän aikaa perheelle ja perheen hyvinvoinnille.

Toki se kuullostaa ihanalta ajatukselta että voi jäädä kotiin lorvimaan ja elanto hoituu antamalla seksiä mutta se on kyllä varsinainen sudenkuoppa.

Elanto ei tule seksistä vaan kodinhoidosta. Eli miehen ei tarvitse osallistua kodin hommiin lasten kanssa oloa lukuun ottamatta. Jos molemmat ovat töissä niin silloinhan kotityöt jaetaan ja mies menettää vapaa-aikaansa. Kyse on siitä onko saavutettu vapaa-aika miehelle miten tärkeää ja myös siitä, miten tärkeänä perhe pitää sitä, että toinen vanhempi on kotona lasten kanssa.

Toisaalta parisuhde aika kimurantti kun nainen on siinä riippuvaisessa asemassa. Jos seksiä ei tipu tai kodinhoito ei suju niin sitten mies voi laittaa työntekijän kiertoon.

Itse en vaan arvostaisi ihmistä joka ei suostu huolehtimaan itsestään edes sen vertaa että hankkii itselleen elannon. Mutta ymmärrän kyllä että se olisi kätevää jos voisi delegoida kaikki kotihommat ym jollekin. Mutta haluaisinko olla parisuhteessa kodin/lastenhoitajan kanssa? Tuskin ...

Oletko sinä kuullut puhuttavan ikinä sellaisesta kuin RAKKAUS?

Kyllä näitä miehiä kuitenkin on olemassa. Monesti he tosin sälyttävät myös kodinhoidon naisen kontolle kaiken muun lisäksi :)

Toki se kuullostaa ihanalta ajatukselta että voi jäädä kotiin lorvimaan ja elanto hoituu antamalla seksiä mutta se on kyllä varsinainen sudenkuoppa.

Elanto ei tule seksistä vaan kodinhoidosta. Eli miehen ei tarvitse osallistua kodin hommiin lasten kanssa oloa lukuun ottamatta. Jos molemmat ovat töissä niin silloinhan kotityöt jaetaan ja mies menettää vapaa-aikaansa. Kyse on siitä onko saavutettu vapaa-aika miehelle miten tärkeää ja myös siitä, miten tärkeänä perhe pitää sitä, että toinen vanhempi on kotona lasten kanssa.

Toisaalta parisuhde aika kimurantti kun nainen on siinä riippuvaisessa asemassa. Jos seksiä ei tipu tai kodinhoito ei suju niin sitten mies voi laittaa työntekijän kiertoon.

Mutta voisitko pidemmän päällä rakastaa ihmistä joka ei kykene elättämään itseään? Jolla ei ole muuta elämää kuin kodinhoito ja lasten juttuja? Jolle olet kuin pomo ja hän työntekijä?

Mutta voisitko pidemmän päällä rakastaa ihmistä joka ei kykene elättämään itseään? Jolla ei ole muuta elämää kuin kodinhoito ja lasten juttuja? Jolle olet kuin pomo ja hän työntekijä?

Kyllä. Tosin kotiäidin tapauksessa hän voi olla täysin kykeneväinen itsensä elättämiseen jos haluaisi. Mutta jos rakas olisi vaikka sairaseläkkeellä, niin en häntä hylkäisi.

Entä sinä, muuttaisiko tilannetta jos kotiäidillä olisi pääomatuloja lähihoitajan palkan verran?

Normaalit ihmiset ei rakasta toisiaan sen perusteella mitä toinen tienaa tai mitä ja miten paljon hän päivittäin suorittaa, vaan toista rakastetaan ihan tunnepohjalta, ominaisuuksiin ja yhteneväisyyksiin perustuen. Miten ne muuttuu siitä että toinen ei elätä itseään, varsinkin jos työssäkäyvä puoliso tuntee kotona olevan puolison tekevän tärkeää työtä olemalla kotona häntä ja lapsia varten?

Sivustaseuraajana: Myös kotiäidillä voi olla harrastuksia, voi tehdä vapaaehtoistyötä tai opiskella tms joka ei vie sitä kahdeksaa tuntia päivässä tai ole niin sitovia... Ja tuosta elättämisestä. Miehille naisen ja perheen elättäminen ei useimmiten ole mikään häpeä tai ongelma vaan ihan kunniallinen tehtävä josta voi olla ylpeä.

Jos suhde muuttuu pomo/alainen suhteeksi niin jossakin kohtiin mentiin metsään. Kotiäiti ei ole alainen vaan aivan yhtä tasa-arvoinen parisuhteessa ku työssäkäyväkin. Ei rahassa mitata sitä, kuka on pomo ja kuka ei. Järkevästi toteutettuna kotiäitiys on ihan hyvä valinta, varsinkin lasten kannalta.

Miksei kykene elättämään itseään? Minä olen kotirouva ja minulla on kyllä koulutus, ammattikorkeakoulu, ja elättäisin kyllä itseni ja lapseni jos siihen olisi tarvetta. Ja minä olen kyllä ihan itseni pomo, ei ole miehellä rahkeita tulla tarkistelemaan mun hommia. Ja mulla on kyllä paljon muutakin elämää kuin koti ja lastenhoito, miehen mielestä vähän turhankin vilkasta toimintaa välillä, kotonakin kuulemma voisi olla joskus. Ihan olemme tasa-arvoisia eikä kummankaan tarvi ajatella että nainpä tässä nyt pomoani tai alaistani, miehellä on kyllä alaisia ihan riittävästi jos haluaa pomotella.

Hoi!

Hienosti teet, mikäli se sinusta vaan tuntuu oikealta!

Itse tein saman vaikka ehkä se ei taloudellisesti olekkaan niin järkevää. Toimin lähihoitajana joten tiedän,että minulla on aina paikka vanhassa työpaikassani sillä työläisiä tarvitaan siellä aina.

nyt koen itseni tärkeämmäksi (ja kyllä,köyhemmäksi) kotona kolmen pienen kanssa. Välillä saatan heittää hieman keikkaa töissä mikäli tarvitsen "omaa aikaa" mutta nyt kituutetaan lapsilisillä,kotihoidontuella ja miehen palkalla.

No kiitos kommenteista. Mulla on olemassa ihan korkeakoulututkinto. Ja omasta tahdostani kotiin jään. Emme siis asu Suomessa. Kiitos mielipiteitänne. Ja mukavaa syksyn jatkoa kaikille.

Yhteistyössä