Musta tulee luuranko! *turhaa narinaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
No ei oo sullakaan liikaa painoo.. Mä oon laihimmillaan painanu 45 kg, se oli kyllä kamalaa!

Ei tässä vielä oikee voi syödä, sehän täs ongelma onki.. Keittoja, soseita, jogurtteja jne. desin kerrallaan.. Ei sillä kauheesti painoo pidetä.. :|

Soitappa hoitavalle lääkärille ja pyydä resepti Nutricia Nutridrinkeihin. Ne on kunnon kaloripommeja ja vois olla hyviä nyt sulle. Maksaa kyllä pirusti, mutta helpommalla sä ne rahat saat takas, kuin kilot.

Mitä hyötyä siitä reseptistä on, lääkäri kirjoitti minullekin sellaisen (sairauden vuoksi) mutta apteekkari sanoi, että en saa sitä reseptillä halvemmalla vaan siihen pitäisi olla joku kelan myöntämä korvaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vajaatoimintaa:
tätä ketjua lukiessa ei tuu mieleen muuta ku kilpirauhasen liikatoiminta..onhan teillä arvot mitattu?

Minultakin on kilpirauhasarvot mitattu. Myös maksa,erilaiset vitamiinit,laktoosi,heliko,sokeri.. missään ei mitään vikaa.
Oireena on kuumepiikit, myös väärään suuntaan. Nopea syke (lepo 100-130). Kova väsymys ja uupumus. Painon raju ajottainen romahdus yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm?:
Mitä hyötyä siitä reseptistä on, lääkäri kirjoitti minullekin sellaisen (sairauden vuoksi) mutta apteekkari sanoi, että en saa sitä reseptillä halvemmalla vaan siihen pitäisi olla joku kelan myöntämä korvaus.

Lähinnä se, että saa sitten juuri itselleen sopivan tuotteen. Kun niitä on monenlaisia, itse käytän kuitupohjaista ja se taas ei ilmeisesti käy ap:lle. Lääkäri osaisi arvioida parhaiten, mikä niistä juomista sisältäisi ap:lle hyväksiolevia aineita eikä ainakaan tekisi hallaa.

tuo on varmasti ihan he"""in turhauttavaa! :hug: eräällä kaverillani on ongelmia kilpirauhasen kanssa ja on myös varsinainen luuranko.. kärsii asiasta, mutta kun paino ei vaan nouse :/ mitähän ne mitat ovat hänellä.. 162cm & 50 kg

Hei, pyydä joku hakemaan sulle apteekista muutama sellainen ravintotetra, niissä on paljon energiaa ja ihan ovat hyvän makuisia, niitä on eri makuja. Sellasia käytetään jos ei jostain syystä voi syödä kiinteetä, leikkauksien jälkeen, vanhuksille. Ei ainakaan paino enää enempää tippuis! :hug:

Paralyyttisessä tukoksessa eli suolilamassa suolen supistelutoiminta lakkaa eikä suolen sisältö sen vuoksi etene. Pitkittyessään tukos saattaa johtaa henkeä uhkaaviin komplikaatioihin, minkä vuoksi suolitukospotilaat kuuluvat sairaalahoitoon kirurgiseen yksikköön.

http://www.tohtori.fi/?page=4182373&id=9664893

Paralyyttinen ileus

Suolilama eli paralyyttinen ileus on normaali fysiologinen reaktio vatsaleikkauksen jälkeen, mutta se korjaantuu itsestään muutamassa tunnissa tai päivässä. Se voi myös olla seurausta neurologisesta tai endokriinisestä taudista, elektrolyyttihäiriöistä, myrkytyksistä tai joidenkin lääkkeiden käytöstä. Kun mekaaninen tukos on suljettu pois, ileuksen hoito on konservatiivinen ja koostuu nenämahaletkulla tehtävästä dekompressiosta, nestehoidosta, elektrolyyttihäiriöiden korjauksesta, mahdollisten provosoivien tekijöiden tai lääkkeiden poistamisesta sekä suoliston peristaltiikkaa stimuloivasta lääkehoidosta. Potilaan ja lääkärin kärsivällisyys tilan pitkittyessä on tärkeätä, koska leikkaushoidolla ei suolen parempaa dekompressiota lukuun ottamatta ole hoidollista merkitystä.

Paksuolen pseudo-obsruktion hoito on ensisijaisesti konservatiivinen. Yleisten hoitoperiaatteiden lisäksi voidaan lama yrittää laukaista joko neostigmiinillä tai endoskooppisesti kolonoskoopilla. Perforaatio tai epäonnistunut konservatiivinen ja endoskooppinen hoito ovat perusteita leikkaushoidolle.

http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=%C3%84killinen_vatsakipu#Paralyyttinen_ileus

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Täälläkin on pitkään taisteltu paino-ongelman takia. Pituutta löytyy 167cm ja painoa hurjat 43kg.
Yleensä painan 48kg mutta nyt mystisen oireilun takia paino romahti taas tuonne 43, alimmillaan on ollut 42.
Ihme kyllä en tälläkään painolla näytä millään tavalla sairaalta, luut ei mitenkään törrötä ja ihmiset sanoo että näytän sopivan hoikalta. Tosin se johtunee osaltaan myös turvotuksesta jota esiintyy.
Mutta koskaan en ole minäkään saanut painoa yli 50kg(ensimmäisessä raskaudessa kyllä painoin synnytyssairaalassa 60kg, kun taas toisessa vain 52kg) vaikka ruokavalio on vähintäänkin raskaskalorinen.

Sina oot ihan kun mina :o Ihan samat kilomaarat ja sentit raskauksissa ja muuten... Minua tosin yleensa kauhistellaan. Yleensa viela vieraat ihmiset... Arsyttavaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Voin sanoa, ettei mulla ole mikään koskaan sattunut niin paljon kun kipu tuossa suolilamassa. Nenämahaletkunkin nielin mielelläni siinä vaiheessa...

Allekirjoitan. Se tuska oli jotain sanoinkuvaamatonta!! Mua ekaks kauhistutti se nenämahaletku ku mä oon ihan törkeen herkkäkurkkuinen mutta se jatkuva tuska ja oksentaminen.. itte lopulta ekana yönä sitä sit hoitajalta pyysin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
HF - :hug: tsemppiä, voimia, jaksuja.... Hengessä oon mukana, ja jos voisin, niin ottasin tuonkin vihon viimeisen vastoinkäymisesi pois itselleni...

Kiitos :hug:

Näinhän nää mulla menee, vaikeimman kautta. Vielä (toivottavasti) viimenen leikkaus ni kai tähän viel piti kunnon komplikaatiot iskee.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja KivaTäti:
Minua tosin yleensa kauhistellaan. Yleensa viela vieraat ihmiset... Arsyttavaa :kieh:

Joo se on tosi ärsyttävää. Porukka kuittailee että syö nyt ku oot nii laiha ja liibalaiba lässynlää. Sit ku ne näkee mut syömäs ni ne pudottaa leukaa.. :laugh: :laugh:

Voin sanoa, ettei mulla ole mikään koskaan sattunut niin paljon kun kipu tuossa suolilamassa. Nenämahaletkunkin nielin mielelläni siinä vaiheessa...

Allekirjoitan. Se tuska oli jotain sanoinkuvaamatonta!! Mua ekaks kauhistutti se nenämahaletku ku mä oon ihan törkeen herkkäkurkkuinen mutta se jatkuva tuska ja oksentaminen.. itte lopulta ekana yönä sitä sit hoitajalta pyysin.

Kamala sanoa, mutta ihana kun joku muukin tietää miltä se tuntuu. Sain Opamox:ia piikillä jalkaan 3 tunnin välein ja jotain muuta kipulääkettä. Oli molemmissa käsissä tippaletkut, nenämahaletku, vitrsakatetri ja perseessä rektaaliputki. Ja vastasyntynyt. Tulehdusarvot yli 200 ja kova kuume. Mitään en saanut ottaa suun kautta pariin päivään. Oli kova janokin.

Kamala sanoa, mutta ihana kun joku muukin tietää miltä se tuntuu. Sain Opamox:ia piikillä jalkaan 3 tunnin välein ja jotain muuta kipulääkettä. Oli molemmissa käsissä tippaletkut, nenämahaletku, vitrsakatetri ja perseessä rektaaliputki. Ja vastasyntynyt. Tulehdusarvot yli 200 ja kova kuume. Mitään en saanut ottaa suun kautta pariin päivään. Oli kova janokin.

Mä sain Panadolia suoneen, yhtä toista miedompaa piikillä eikä ne mitää auttanu. Eli sit mentiinki Oxynormipiikeillä, muutamia päivässä. Karseeta se on.

Minua tosin yleensa kauhistellaan. Yleensa viela vieraat ihmiset... Arsyttavaa :kieh:

Joo se on tosi ärsyttävää. Porukka kuittailee että syö nyt ku oot nii laiha ja liibalaiba lässynlää. Sit ku ne näkee mut syömäs ni ne pudottaa leukaa.. :laugh: :laugh:

Juu... Jollekki vieraalle ukolle kuuluu hirveesti onko mulla anoreksia... ja kiva ku kerran vuodessa oikeen laittautuu ja lahtee ulos niin kuulee etta "Oot niin laiha etta pahaa tekee" Yms yms :(

Mutta pikaista paranemista sinulle. Oma vointi on kuitenki tarkein... se ulkonako on vaan sivuseikka,vaikka ottaakin joskus koville...

Juu... Jollekki vieraalle ukolle kuuluu hirveesti onko mulla anoreksia... ja kiva ku kerran vuodessa oikeen laittautuu ja lahtee ulos niin kuulee etta "Oot niin laiha etta pahaa tekee" Yms yms :(

Mutta pikaista paranemista sinulle. Oma vointi on kuitenki tarkein... se ulkonako on vaan sivuseikka,vaikka ottaakin joskus koville...

No näinpä. Mä syön hirveesti herkkuja eli karkkia, suklaata, keksejä, kaikkee.. Ja yleensä ostan niitä sit hirveet setit kerralla kaappiin. Ja voi ku ihmiset kattoo, varmasti kattovat et siinä muija ostaa kunnon bulimiasettiä.. :headwall:

Ja kiitos :) Terveyshän se on se tärkein siinä, sama se sille mitä muut aattelee.. Vaikka ihan niinku sanoitki, välillä se ottaa päähän ja kovaa..

Jees kävin tänää ostaa niitä protskujuomia apteekista. Mä oon ollu tänään niin poikki etten ikinä ! Miehellekki sanoin että mä en oo ikinä ennen eläissäni ollu näin huonossa kunnossa. Ja se kyl sanoki et mä näytän tosi heikolta.. :|

5 kiloo on ny paino tippunu..

Yhteistyössä