Musta tulee luuranko! *turhaa narinaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Perhana kaks vuotta taistelin alipainon kans ja sit sain hilattuu painon järkevään 54 kilon lukemaan joka on mulle ideaali. Oon edelleen hoikka mutta ei luut pullota ja näytän terveeltä. Sit tuli tää hemmetin leikkauskomplikaatio ja suolistolama ja toista viikkoo syömättä. Ja nyt toi paino vaan laskee ja laskee ku turvotukset laskee.

56 painoin ku pääsin sairaalasta kotiin kolme päivää sitten. Nyt 52. Eilisestäki oli kilon tippunu. Ja turvotusta on viel vaikka kuin. Eikä viel vähään aikaan pysty kunnolla syömään. Eli alle 50 menee. Kunhan ei menis kauheen paljon.

Luut pullottaa ja mä näytän luurangolta.. Ei kai siinä muuten mitään olis mutta mulle tuo kilojen kerääminen on kamalan hankalaa. Eikä tää oo enää pelkkä ulkonäköasia vaan ihan terveydellinen juttu. Oon todellakin huonossa kunnossa nyt.

Noh, onneks ei kuitenkaan mitään oikeesti silleen vakavaa jne. Mut ärsyttää silti..

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ymmärrän sua. Mullakin on tosi vaikeaa saada kiloja enkä ole kuin kerran onnistunut pääsemään 50:een kiloon.

Joo se on suht turhauttavaa hommaa. Mäkin aiemmin söin enemmän ku toi äijä ja se on sentää helvetin iso mies ja mä tällanen kirppu. Mutta ku ei tartu ni ei tartu..

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Saako kysyä miksi olit sairaalassa? Toivottavasti saat voimia kerättyä, tsemppiä! :)

Eka kohdunpostoleikkauksen takii ja sit siitä tuli komplikaationa suolistolama, toista viikkoon en pystyny syömään mitään. Siks tää paino ny laskee ja jatkaa laskuaan ku en pysty vähään aikaan viel kunnolla syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
165 cm. Ja luut paistaa.

Mä oon pari senttiä lyhyempi ja painan 43kg. Ei kivaa ei. Koita nyt vaan saada syötyä, että loppuis tuo painon lasku.

No ei oo sullakaan liikaa painoo.. Mä oon laihimmillaan painanu 45 kg, se oli kyllä kamalaa!

Ei tässä vielä oikee voi syödä, sehän täs ongelma onki.. Keittoja, soseita, jogurtteja jne. desin kerrallaan.. Ei sillä kauheesti painoo pidetä.. :|

No ei oo sullakaan liikaa painoo.. Mä oon laihimmillaan painanu 45 kg, se oli kyllä kamalaa!

Ei tässä vielä oikee voi syödä, sehän täs ongelma onki.. Keittoja, soseita, jogurtteja jne. desin kerrallaan.. Ei sillä kauheesti painoo pidetä.. :|

Soitappa hoitavalle lääkärille ja pyydä resepti Nutricia Nutridrinkeihin. Ne on kunnon kaloripommeja ja vois olla hyviä nyt sulle. Maksaa kyllä pirusti, mutta helpommalla sä ne rahat saat takas, kuin kilot.

Soitappa hoitavalle lääkärille ja pyydä resepti Nutricia Nutridrinkeihin. Ne on kunnon kaloripommeja ja vois olla hyviä nyt sulle. Maksaa kyllä pirusti, mutta helpommalla sä ne rahat saat takas, kuin kilot.

Toi on kyl hyvä idea. Pitää tonne osastolle soitella. Kiitos! :)

Nutricia Nutridrinkkiä tms voimajuomaa saa käsittääkseni apteekista ilman reseptiäkin, niistä voisi olla sulle nyt tosiaan apua :)

Joo just katoin tuolta Yliopiston apteekin sivuilta niitä. 10? maksaa neljä pulloo, vois melkee käydä hakee.

Nutricia Nutridrinkkiä tms voimajuomaa saa käsittääkseni apteekista ilman reseptiäkin, niistä voisi olla sulle nyt tosiaan apua :)

Juu saa, mutta lääkäri osaisi parhaiten sanoa, mikä niistä (kuitu, protsku vai mikä ) sopii juuri ko. henkilölle parhaiten.

Juu saa, mutta lääkäri osaisi parhaiten sanoa, mikä niistä (kuitu, protsku vai mikä ) sopii juuri ko. henkilölle parhaiten.

Sairaalassa sain protskujuomaa ku sain letkun pois. Kauheesti ei ny kuituja voi syödä ettei suolistolle tule liikaa duunia.

Sairaalassa sain protskujuomaa ku sain letkun pois. Kauheesti ei ny kuituja voi syödä ettei suolistolle tule liikaa duunia.

Joten kysy vielä lääkäriltä varmuuden vuoksi, niitä on niin montaa eri lajia. Itselläni on aineenvaihdunnan kanssa ongelmia ja siksi käytän tuota kuitupohjasta. Hidastaa mulla suolen toimintaa, jotta ruoasta tulevat aineet ehtis edes hiukan imeytyä.

Joten kysy vielä lääkäriltä varmuuden vuoksi, niitä on niin montaa eri lajia. Itselläni on aineenvaihdunnan kanssa ongelmia ja siksi käytän tuota kuitupohjasta. Hidastaa mulla suolen toimintaa, jotta ruoasta tulevat aineet ehtis edes hiukan imeytyä.

Mulla on just päinvastoin tuon suolistolaman takia. Eli pitää just valita sellasta mikä mahdollisimman vähän hidastaa suolen toimintaa ja lähinnä pitää sitä yllä.

Mulla on just päinvastoin tuon suolistolaman takia. Eli pitää just valita sellasta mikä mahdollisimman vähän hidastaa suolen toimintaa ja lähinnä pitää sitä yllä.

Kuitu siis tasapainottaa, ei voi suoriltaan sanoa nopeuttaako vai hidastaako se. Pirauta sinne osastolle ja kysy sieltä, osaavat varmasti paremmin neuvoa, kun tuntevat sut ainakin papereiden kautta :)

Kuitu siis tasapainottaa, ei voi suoriltaan sanoa nopeuttaako vai hidastaako se. Pirauta sinne osastolle ja kysy sieltä, osaavat varmasti paremmin neuvoa, kun tuntevat sut ainakin papereiden kautta :)

Juu parempihan se on varmistaa :) Näin ne vaan siel osastolla sano ettei kovin paljoo kuituja nyt ku toi suolisto on aika herkkänä nyt ettei se saa liikaa työtä ja säikähdä.

Täälläkin on pitkään taisteltu paino-ongelman takia. Pituutta löytyy 167cm ja painoa hurjat 43kg.
Yleensä painan 48kg mutta nyt mystisen oireilun takia paino romahti taas tuonne 43, alimmillaan on ollut 42.
Ihme kyllä en tälläkään painolla näytä millään tavalla sairaalta, luut ei mitenkään törrötä ja ihmiset sanoo että näytän sopivan hoikalta. Tosin se johtunee osaltaan myös turvotuksesta jota esiintyy.
Mutta koskaan en ole minäkään saanut painoa yli 50kg(ensimmäisessä raskaudessa kyllä painoin synnytyssairaalassa 60kg, kun taas toisessa vain 52kg) vaikka ruokavalio on vähintäänkin raskaskalorinen.

Minä kans ikäni syönyt kuin hevonen, mutta silti oli aina nälkä ja ruokaa meni hullun lailla.
Paino ei koskaan noussut...

Diagnoosina keliakia.
No, ei vieläkään paino helpolla pysy siinä ihanteessa, mutta paremmin kuin noin aikoina kuin ei ollut diagnoosia...

Alkuperäinen kirjoittaja vajaatoimintaa:
tätä ketjua lukiessa ei tuu mieleen muuta ku kilpirauhasen liikatoiminta..onhan teillä arvot mitattu?

Mulla on näitä paino-ongelmii ollu yli 5 vuotta, tytön syntymästä lähtien. Kaikki on tutkittu eikä mistään oo löytyny mitää.

Alkuperäinen kirjoittaja vajaatoimintaa:
tätä ketjua lukiessa ei tuu mieleen muuta ku kilpirauhasen liikatoiminta..onhan teillä arvot mitattu?

On mitattu. Mulla vaan aineenvaihdunta on hiukan vääristynyt, minkä takia sitten painokaan ei nouse.

Yhteistyössä