Musta on jotenkin hirveää, että siskon mies ei välitä sen vertaa perheestä että olisi edes jouluaattona kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmenäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokos on paketit avattu? Meillä ne avattiin jo aamusella "pukki" kävi yöllä ne tuomassa kuusen alle.
Pian syödään meillä onkin vähän erillainen joulupöytä tänä vuonna. :)
Lapset saivat ideoida tämän joulun ja kas kummaa perinneruokia löytyy aika vähäsen pöydästä.:D

[QUOTE="vieras";25291626]ap varmaan saa slaagin kun kuulee että meillä mies lähti kavereidensa luo sadankilometrin päähän, tulee tosin illalla saunaan ja katsomaan pukin käynnin. eikö olekin kamalaa?!?!? =)[/QUOTE]

No ei niin ihanaakaan että hymiön oisin perään laittanut.

kuulkaas, ei tuo tarkoita sitä, ettei välitä perheestään. ei ole kuule meilläkään muuta mahdollisjuutta kuin hoitaa nuo lehmät ja sonnit. vaikka kuinka on lapsia. ei voi mennä sanomaan naapurille, että hoitakaapa te elukat meillä, kun teillä ei ole enää edes lapsia

[QUOTE="Ninni";25291603]Kyllä meidän ukko saa olla ihan ilomielen tänään töissä.. Laskettiin että tästä päivästä tulee sellaset 430 € käteen :D[/QUOTE]

Ohoh. Mitä sinun miehesi tekee työkseen?

[QUOTE="kolmenäiti";25291461]:( Joten niin surullista. "Joutuu" iltavuoroon, on siis poliisi. Miten voi olla mahdollista ettei ole ketään kuka vaihtaisia vuoroa? Hän on vielä pienten lasten isä. Ei taida perhe-elämä kiinnostaa :whistle:[/QUOTE]

En lukenu koko ketjua mutta mun mieheni on 3vuorotyössä hoitoalalla ja se on tämän joulun töissä jokaikinen päivä. Mieluummin se toki ois kotona mutta onko se sun mielestä oikein että sitten joku toinen joutuu olemaan töissä joka joulu kun mun mies on vapaalla joka joulu?? Mun miehen työpaikalla ainakin vuorotellaan jouluvapaissa niin, että kaikki saa joskus olla joulun vapaalla, joskus taas niin että yks päivä töitä ja kaks vapaata ja joskus sitte on sen vuoro että ollaan koko joulu töissä. Hieno ajatushan se on että pienten lasten vanhemmat sais aina ne vapaat mutta se tarkoittaa käytännössä sitä että ne isojen lasten vanhemmat ja lapsettomat on sitte aina jouluna töissä. Onko se mielestäsi oikein? Mun mielestä ei. Ei se vuorojen vaihtaminen jouluna oo niin helppoa kuin miltä sä saat sen kuulostamaan ja se ei todellakaan käy laatuun että joku saa olla aina joulun vapaalla. En usko että siskosi mieskään joka ikinen joulu on iltavuorossa.

Niinden ei perheellistekö ei ole oikeus viettää joulua? Itse oon ollu useampana jouluna töissä ennen ku minulla oli perhettä ja taas väliin vapaalla osittain tai kokonaan.. ja kyllä se joulu oli mullekki tärkeä myös jo silloin

[QUOTE="sipsi";25291509]Lukemattomat joulut aikanaan vietin töissä, ennen lasta ja jälkeenkin... Ei minun lapseni joulu ollut yhtään arvokkaampi kuin työtoverin, joten vuorolistan mukaan mentiin. Eikä VUOROtyössä lapsettomien juhlapyhät ole yhtään vähäarvoisempia, kyllä heilläkin on läheisiä joiden kanssa haluavat olla aattoillan.[/QUOTE]

Amen !

Mun vuorotyön ansiosta meillä on aikaa sitten sovittu että joulu vietetään mun vuorojen mukaan. Tänä vuonna olin aaton vapaalla, mutta viime vuonna illassa, joten meillä "aattoa" juhlittiin sitten 23.12.

Tuleeko jollekin vuorotyön tekijälle tai hänen puolisolleen jotenkin yllätyksenä että lasten verukkeella ei saa helpotuksia? Se kun ei millään lailla kuulu työkaverille tai pomolle että millanen lauma mukuloita ja itsekäs puoliso siellä kotona odottaa, samat säännöt kaikille.

[QUOTE="xXx";25294569]Mun vuorotyön ansiosta meillä on aikaa sitten sovittu että joulu vietetään mun vuorojen mukaan. Tänä vuonna olin aaton vapaalla, mutta viime vuonna illassa, joten meillä "aattoa" juhlittiin sitten 23.12.

Tuleeko jollekin vuorotyön tekijälle tai hänen puolisolleen jotenkin yllätyksenä että lasten verukkeella ei saa helpotuksia? Se kun ei millään lailla kuulu työkaverille tai pomolle että millanen lauma mukuloita ja itsekäs puoliso siellä kotona odottaa, samat säännöt kaikille.[/QUOTE]Emmehän tiedä ollenkaan, mitä tämän vuorotyön tekijä tai tämän puoliso asiasta ajattelee, vaan järkyttynyt ap on vuorotyöntekijän puolison sisar. Joten hänelle asia ehkä onkin yllätys.

Yhteistyössä