Musta on jotenkin hirveää, että siskon mies ei välitä sen vertaa perheestä että olisi edes jouluaattona kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmenäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmenäiti"

Vieras
:( Joten niin surullista. "Joutuu" iltavuoroon, on siis poliisi. Miten voi olla mahdollista ettei ole ketään kuka vaihtaisia vuoroa? Hän on vielä pienten lasten isä. Ei taida perhe-elämä kiinnostaa :whistle:

Luuletko, että siskosi mies on työporukkansa ainoa jolla on lapsia? Yhtälailla ne muutkin varmasti haluaa viettää joulun lastensa kanssa. Kyse on myös ammatinvalinnasta: poliisit, palomiehet, sairaanhoitajat ym. joutuvat jokainen vuorollaan töihin myös juhlapyhinä. Ja käsittääkseni poliiseillakin on suurempi miehitys näin joulun aikaan, joten ei varmaan ole oikein mahdollisuuksiakaan vaihtaa vuoroa.

Jonkun se vaan on aina oltava töissä oli päivä mikä tahansa ja lapset minkä ikäisiä tahansa...poliisit tuovat meille juhlijoille turvaa, sairaanhoitajat hoitavat sairaita, kätilöt auttavat mailmaan joulun ihmeitä yms

• Tykkää
Reactions: Wolt ja bud
Jotkut työt on tehtävä silloin kun ne on tehtävä. Joulu tulee työntekijällekin, vaikka sitten ehkä vähän toisella tavalla - ja tulee se perheellekin. Aina vaan ei voi valita. Käykö ehkä kateeksi kun oma työsi jos sitä on on niin merkityksetön?

Olen lääkäri ja yleensä nuorena piti valita minkä pyhistä päivystää - aina ei voinut edes valita. Lapset oli silti rakkaimpia, mutta kun se raha ei juokse suuhun pipareita koristelemalla, vaikka ehkä kotiäiti niin voi kuvitella. Joulut järjestettiin miten milloinkin, ja aina se joulu tuli. Nyt kun lapset ovat vanhempia olen yrittänyt helpottaa pikkulasten vanhempi -kollegoiden taakkaa ottamalla itselleni näitä pyhäpäivystyksiä. Mutta, edelleenkin, kaikkea ei voi valita.

Sen sijaan että siellä viskot pahaa mieltäsi ja lietsot sitä siskoosikin, voisit kehaista kuinka tärkeää työtä lanko tekee - saadaan viettää joulutkin rauhassa me tavalliset ihmiset, kun poliisi valvoo turvallisuutta.

Hyvää joulua.

Vaikka provo onkin niin vastaan silti.

Meidän kenttäryhmässä kaikilla on lapsia, joita kukaan ei tahallaan halua jättää jouluna ilman isää/äitiä. Jonkun se vaan täytyy töihin mennä kun niin vuorolistassa lukee. Kukas muuten tulis auttaan kun naapurin pentti päissään teille yrittää yöllä ikkunan kautta sisälle?

Ja mieskin on vastaavanlaisessa työssä, tulee vuorostaan vasta huomenna. Ei mua silti tarvi sääliä, me vietetään joulua sitten kun mieskin on saapunut. Ei kukaan kärsi ;)

• Tykkää
Reactions: Wolt
Vaikka provo onkin niin vastaan silti.

Meidän kenttäryhmässä kaikilla on lapsia, joita kukaan ei tahallaan halua jättää jouluna ilman isää/äitiä. Jonkun se vaan täytyy töihin mennä kun niin vuorolistassa lukee. Kukas muuten tulis auttaan kun naapurin pentti päissään teille yrittää yöllä ikkunan kautta sisälle?

Ja mieskin on vastaavanlaisessa työssä, tulee vuorostaan vasta huomenna. Ei mua silti tarvi sääliä, me vietetään joulua sitten kun mieskin on saapunut. Ei kukaan kärsi ;)

mut katokku joulupukki on töissä vaan tänään niin se menee teitin ohi :D

Lukemattomat joulut aikanaan vietin töissä, ennen lasta ja jälkeenkin... Ei minun lapseni joulu ollut yhtään arvokkaampi kuin työtoverin, joten vuorolistan mukaan mentiin. Eikä VUOROtyössä lapsettomien juhlapyhät ole yhtään vähäarvoisempia, kyllä heilläkin on läheisiä joiden kanssa haluavat olla aattoillan.

Minä olen varmasti Joulun töissä ensi vuonna. Nyt olen kaksi joulua peräkkäin ollut vapailla, joten ensi joulu töissä. Tosin nytkin olin valmistautunut siihen, että aatto on töitä, mutta vapaa oli. Huomenna kuitenkin aamuvuoroon.

[QUOTE="sipsi";25291509]Lukemattomat joulut aikanaan vietin töissä, ennen lasta ja jälkeenkin... Ei minun lapseni joulu ollut yhtään arvokkaampi kuin työtoverin, joten vuorolistan mukaan mentiin. Eikä VUOROtyössä lapsettomien juhlapyhät ole yhtään vähäarvoisempia, kyllä heilläkin on läheisiä joiden kanssa haluavat olla aattoillan.[/QUOTE]

Me ei olla jouluihmisiä yhtään, ja harmittaa suuresti kun mies on työpaikkansa lähes ainoo perheellinen, ja siellä on AINA laitettu hälle aatto ja joulupäivä vapaa :( Vaikka ihan hyvin vois olla jomman kumman töissä lisien takia. Ja vaikka hän on sanonu listan tekijälle, että ei tartte joulua vapaaksi, niin taas vaan oli vapaa.

jos lapsi ei voi olla joulua ilman äitiä tai isää, niin mites isolla jengillä uusperheiden pitäisi kokoontua? Exät, nyksät, eksän nyksät, nyksän eksä, nyksän eksän eksä...

Lista on loputon jos kaikki lapset tarvitsevat paikalle sekä äidin että isän. Ja herrajumala sentäs sitä tappelua joka tuostakin seuraisi, kun jokasella aikuisella ois vielä anoppi, ex-anoppi, äiti ja äitipuoli...

Mielestäni lapsettomien pyhävapaat ei ole yhtään sen vähempää ansaittuja kuin perheellistenkin, on se joulu muillakin kuin lapsilla. Ja poliisin työssä aivan varmasti joutuu joskus olemaan sen aattoillan töissä. En ymmärrä tätä päivien tärkeyttä muutenkaan, ihan hyvinhän sitä joulua voi juhlia sitten joulupäivänäkin kun mies on kotona.

Mä olen naimisissa poliisin kanssa ja voin kertoa ettei niille vuoroille voi mitään. Listat kun tulee niin se on siinä. Nytkin meillä on mies töissä ja aloitellaan sitten joulun viettoa kun kotiutuu. Ammatinvalintakysymys.

Voihan sitä lahjat avata esim. seuraavana aamuna kuten jenkeissä? Arvstettavaa työtä, itse olin nuorena ja lapsettomana joka jouluna töissä kanssa. Tavallaan tein sen mielelläni kun ajattelin että kivempaa muiden olla lastensa kanssa. Kaikissa työpaikoissa ei tietenkään riitä lapsettomia jokaiseen pyhävuoroon.

Vaikka aloittaja onkin porvoosta niin vastaan. Jos ammattimaisesti väännetään niitä kakroita maailmaan ja ollaan vähintään vuosikymmen pois rehellisestä työnteosta: turha olla ylempänä niitä ihmisiä jotka työnteollaan ja veronmaksullaan rahoittavat koton oleilusi. Olisit kiitollinen. Ja sinkuilla on täysi oikeus viettää vapaansa ja lomansa silloin kuin haluavat, ei työpaikan YHryppyisen pakottamana joskus huonoon aikaan.

ap varmaan saa slaagin kun kuulee että meillä mies lähti kavereidensa luo sadankilometrin päähän, tulee tosin illalla saunaan ja katsomaan pukin käynnin. eikö olekin kamalaa?!?!? =)

Yhteistyössä