musta harmaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mua pelottaa että olen raskaana, pelottaa aivan hirveästi!

Meillä on kaksi lasta ja ei kestetä tähän tilanteseen yhtään lisää. Ainoa sopiva ehkäisy on kumi tai sterilisaatio ja jonossa olemmekin muta aikaa menee. Nyt sitten ennen juhannusta kumi meni rikki ja en saanut jälkiehkäisyä lääkäri oli sitä mieltä että sitten ennemmin kaavintaan kun en saa niitä lääkkeitä nyt syödä :(

Mä olen aina ollut TODELLA abortti-vastainen ja nyt olen itse mahdollisesti siinä tilanteessa :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua pelottaa että olen raskaana, pelottaa aivan hirveästi!

Meillä on kaksi lasta ja ei kestetä tähän tilanteseen yhtään lisää. Ainoa sopiva ehkäisy on kumi tai sterilisaatio ja jonossa olemmekin muta aikaa menee. Nyt sitten ennen juhannusta kumi meni rikki ja en saanut jälkiehkäisyä lääkäri oli sitä mieltä että sitten ennemmin kaavintaan kun en saa niitä lääkkeitä nyt syödä :(

Siis onko sulla joku sairaus/tila, ettet saa syödä jälkiehkäisypillereitä? Nehän saa ilman reseptiä apteekista, miksi sä olet lääkäristä niitä kysynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Harmi ettet silloin vahingon jälkeen ottanut katumuspilleriä, oliko joku syy ettet?

kävin lääkärissä heti mutta sanoi etten saa ottaa sitä että ennemmin sitten kaavintaan jos nyt niin huono tuuri käy.
en viitsi selittää mikä tähän syynä kun joku voisi tunnistaa mutta todellinen syy ja todellakin olisin ottanut jos vain olisin saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Harmi ettet silloin vahingon jälkeen ottanut katumuspilleriä, oliko joku syy ettet?

Lainaus ap:n tekstistä: "Nyt sitten ennen juhannusta kumi meni rikki ja en saanut jälkiehkäisyä lääkäri oli sitä mieltä että sitten ennemmin kaavintaan kun en saa niitä lääkkeitä nyt syödä "

Aika riskaabelia mun mielestä pelkällä kumilla touhuta, jos hätätapauksessa et voi ottaa jälkiehkäsyä. Sen kumin seuraksi kannattaa ottaa vaikka ehkäisyvaahto lisäksi, jos et siis hormonaalista ehkäisyä saa käyttää. Mutta toivotaan nyt, ettei vahinkoa ole käynyt :)

jos testiin nyt sitten pärähtää plussa niin mihin pitäis ottaa yhteyttä? terveyskeskuslääkäriin? neuvolaan vai minne?

Hitto mihin tilanteeseen oon joutunut!!! Mä en voi käsittää että todellakin joudun tekemään tällasen ratkaisun :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos testiin nyt sitten pärähtää plussa niin mihin pitäis ottaa yhteyttä? terveyskeskuslääkäriin? neuvolaan vai minne?

Hitto mihin tilanteeseen oon joutunut!!! Mä en voi käsittää että todellakin joudun tekemään tällasen ratkaisun :'(

Terveyskeskuslääkäriin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja versatile:
Teet ensin sen testin ja sitten mietitte asian rauhassa. Tunnut olevan nyt ihan paniikissa ja silloin ei mieli kulje kunnolla. :hug:

Paniikissa olen todellakin mutta vauvaa tähän tilanteeseen ei voi enää ottaa, se ei olisi vauvalle eikä toisille lapsille oikein kun nytkin on asiat miten on...
valitettavasti olen pakkoratkaisun edessä...
Jos nyt raskaus on saanut alkunsa niin kyllä olemme selibaatissa kunnes pääsen sterilisaatioon, yhtään murhaa en halua enää tehdä :'(

Minä en ihan oikeasti pysty käsittämään miten toisilla niin helpost se kumi menee rikki! Meillä on ollut ehkäisynä aiemmin vuosikausia pelkät kumit eikä se ole hajonnut kertaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Minä en ihan oikeasti pysty käsittämään miten toisilla niin helpost se kumi menee rikki! Meillä on ollut ehkäisynä aiemmin vuosikausia pelkät kumit eikä se ole hajonnut kertaakaan.

eka kerta täälläkin ja ikää kuitenkin jo pian 38!

ja mä en tajua noita kertalaakista raskautujia, me kun mentiin vuosikaudet ilman mitään ehkäisyä, ja ilman yhtä ainutta tärppiä. Tasan ei mee...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

ja mä en tajua noita kertalaakista raskautujia, me kun mentiin vuosikaudet ilman mitään ehkäisyä, ja ilman yhtä ainutta tärppiä. Tasan ei mee...

No sama.. ei olis tarvinnut edes sitä kumia, mutta eihän sitä voinut nuorena tietää, paniikissa kyttäsi joka kumin, ettei vaan oo rikki. Ja ikinä ei ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

No sehän tässä surkuhupaisaa onkin että esikoinen oli viiden vuoden hoitojen tulos, ensin oli usea keskenmeno jota itkettiin ja nyt sitten tämä.. niinne tilanteet muuttuu..

Yhteistyössä