mussa on varmaan jotain vikaa kun en laihdu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sandra22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sandra22

Vieras
rupee meneen toivo. oon koittanu laihduttaa vähän joka keinolla. nyt olen alkanut liikkumaan oikein kunnolla, käyn jumpissa 5x vko ja lihaskuntoo 2xvko.
ruokavalioni on proteiini pitoinen ja muutenkin sellainen mikä urheilijoilla on. keskimäärin syön 1500kcal vuorokaudessa.

mutta ei, paino on pysynyt tässä samassa 65kg jo viikkoja. miinuskaloreilla mennään kokoajan, joten edes jotain laihtumista pitäs olla näkyvissä. lihasmassa ei toki oo vielä kerennyt kasvaan, ei näin nopeesti.

mitä mä voint ehdä väärin? käytän ruokapäiväkirjaa ja kirjaan sinne kaikki. se näyttää hyvälle. juomisen lopetin kokonaan, en saa siittäkään ylimääräistä. kilpparit on tutkittu joskus 6kk sitten. arvot aina ollu hyvät. raivostuttavaa. bmi on 24 ja rasvaa kyllä löytyy ylimääräistä.

vettä menee 2-3l päivässä.
eilinen ruokapäiväkirja näyttää siis tältä.

aamulla puuroa veteen tehtyvä (hiutaleita 40g)
rasvatonta raejuustoa 100g
kaloritonta mustikkakeittoa
5g oliiviöljyä

välipalana pieni ateriankorvike patukka 30g

lounaaksi itsetehty tonnikalasalaatti,ananasta ja raejuustoo.

päivälliseksi ehrmann rahkaa 200g sekä ruokalusikallinen maustettua sitruunarahkaa,
raejuustoa,mantelirouhetta ja 2 real leipää kalkkunaleikkeellä
2tl oivariinia

treeni 25min crossarilla sekä 60min bodypump

treeninjälkeen puolikas gainomax pahimpaan tärinään

iltasella tonnikalasalaatti jossa siemeniä,raejuustoo,viinirypäleitä ja oliiviöljyä.

kalorilaskuri näyttää ravintoarvoiksi proteiinit 108g hiilarit 125g ja rasva 44g

yleensä syön iltasella kaurapuuroa, samanlailla kun aamulla, mutta nyt söin salaattia.

Laitapa syömisesi kiloklubiin.

Mulla oli samanlainen tilanne, treenasin mutta paino ei vaan tippunut mutta kun aloin kirjaamaan kaikki syömiset ylös tuonne kiloklubiin on paino lähtenyt laskuun siten, että viimeisen 3vkon aikana on tippunut 2,3kg. Sitä ennen tammikuusta (elokuun loppuun) lähtien (kun kuntoremontti alkoi) vähän vajaa 2kg.

Missä lämpimät ruoat? Ainakin yksi sellainen päivän aikana. Mä olen laihtunut vaikka syön 2 ateriaa päivän aikana. Illallinen on ollut aasialaista ruokaa.
Painon pudotus ei paljo vaa`assa näy jos lihakset kasvaa. Alukuvaiheessa poistuu nesteitä.

Viimeksi muokattu:
Koita syödä ihan kunnon ruokaa välillä, niin saa kenties aineenvaihduntaan taas käyntiin. Minusta sun ruokavalio kuulosti todella niukalta: puuroa, rahkaa ja raejuustoa, salaattia, patukoita.Jos tämä on tavanomainen päivän ateriasaldo, niin en yhtään ihmettelee, ettet laihdu.

[QUOTE="vieras";27187846]Lopeta lihastreenit ja syö vähemmän. Aloita treenit vasta kun olet normaalipainoinen.[/QUOTE]

mä olen normaalipainoinen vaikkakin ylärajoilla. ja tuo neuvo on todella huono :D
noh, tapaan tranerin ensviikolla, jos ei oo mitään tapahtunu niin saa laittaa sellaisen ohjelman että tapahtuu. kertoikin ettei paino putoa sinne minne haluan kun lihas painaa enemmän, mutta 5kg pitäs tulla alas.

Laitapa syömisesi kiloklubiin.

Mulla oli samanlainen tilanne, treenasin mutta paino ei vaan tippunut mutta kun aloin kirjaamaan kaikki syömiset ylös tuonne kiloklubiin on paino lähtenyt laskuun siten, että viimeisen 3vkon aikana on tippunut 2,3kg. Sitä ennen tammikuusta (elokuun loppuun) lähtien (kun kuntoremontti alkoi) vähän vajaa 2kg.

käytän kalorilaskuria :) sitä on enää 2 päivää maksettua käyttöaikaa, niin palaan kiloklubiin. sitäkin oon käyttänyt, mutta kaikkia ruoka aineita ei sieltä löydy.

tonnikala oli lämmin :D

tänään mulla on täysjyväriisiä sekä maustamatonta kanaa. mun päivätyöni on kiireistä ja evääksi otan mukaan aina jotain. pt suositteli korvikepatukkaa jotta 3-4 tunninvälein tulee syötyä edes jotain. muuten ruokailuvälit tulee liian pitkäksi.

keittojakin syön paljon, niihin laitan raejuustoa. salaattiin voisinkin lisätä riisiä niin tulee ruokaisampi. kalorit on kuitenkin saatu 1500 vuorokaudessa.

Missä lämpimät ruoat? Ainakin yksi sellainen päivän aikana. Mä olen laihtunut vaikka syön 2 ateriaa päivän aikana. Illallinen on ollut aasialaista ruokaa.
Painon pudotus ei paljo vaa`assa näy jos lihakset kasvaa. Alukuvaiheessa poistuu nesteitä.

Lihakset eivät kasva miinuskaloreilla. Eikä ravinnonsaanin kannalta ole väliä onko ruoka lämmintä vai kylmää.

käytän kalorilaskuria :) sitä on enää 2 päivää maksettua käyttöaikaa, niin palaan kiloklubiin. sitäkin oon käyttänyt, mutta kaikkia ruoka aineita ei sieltä löydy.

Niin mäkin kuvittelin, mutta olen oppinut hakemaan monella eritavalla niin yllättävän paljon löytyy kuitenkin.
Tai ainakin vastaavia.

Kiloklubissa, kuten tiedät, on hyvää ne laatupallukat opettaa aika hyvin syömään oikein ja oikeassa suhteessa..

[QUOTE="vieras";27187969]Ei ole. On sitkeä myytti että painoa voisi tiputtaa lisäämällä liikuntaa. Todelisuudessa ainoa tehokas keino on syödä vähemmän. Kehon vararavintovarastot ei tyhjene niin kaukan kun sekä liikkuu että syö paljon.[/QUOTE]

peruskulutukseni on 1350 ja työni raskasta. syön 1500 kcal päivässä ja liikunta 500kcal eestä. vuorokaudessa tulee jopa 1000kcal vaje. tiedän kyllä että täytyy syödä vähempi kun kuluttaa ja että liikunta tukee laihdutusta. pelkällä liikunnalla on vaikea laihtua. mutta liikkuminen tekee siittä vartalosta kauniin. sitei saa vaan vähentämällä syömisiä.

en syö paljoa, 1500kcal ei ole paljon. sinäpäivänä kun en liikkumalla kuluta niin en syö kun 1200kcal. silloinkin syntyy vajetta. vajeella laihtuu. tai pitäis laihtua.

Ole onnellinen:) Ei sen painon tarvitse pudota tuosta! Olet vaan saanu lihasta rasvan tilalle ja lihasmassa painaa enemmän kuin rasva joten se voisi selittää sen ettei vaa-alla näy pudotusta..Sun kannattais mitata nauhalla paikat ni näät sen avulla miten kiinteydyt jos ajattelet että kehitystä ei tapahdu

Yhteistyössä