muslimilapsen juhlinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Voiko/saako muslimiperheen kouluikäiset lapset osallistua kristittyjen kavereiden kanssa halloweenin viettoon? Tarkoitus on pukeutua joksikin, lähteä karkkikierrokselle, talo koristeltu hämähäkeillä ja kurpitsoilla ym pelottavilla jutuilla.. Kyse on Keski-Euroopan maasta kotoisin olevasta tytöstä, ja käsittääkseni ihan "perusmuslimeja" (anteeksi jos on tökerösti sanottu, tarkoitan vain ettei ole mitään ääriuskonnollisia mielestäni..)

Minä en osaa itse sanoa Halloweenin juhlimisesta mitään, mutta ei kai se meillä Suomessa kuitenkaan mikään uskonnollinen juhla ole.. Mutta en tiedä kyllä muslimeiden tavoista tai käytännöistä mitään..

Mun "perusmuslimi" (ihana termi, otan heti käyttöön :D ) mieheni ei ainakaan millään tavoin ole ilmaissut vastustustaan sille, että lapset tänään Halloween-juhliin menee.

Mieheni on siis muslimi, muttei uskontoaan aktiivisesti harjoittava sellainen, vaan ns. tapamuslimi.

En mä usko, että asiassa on mitään ongelmaa. Halloweenhan on vähän kuin vappu tai synttärit, eli ei mikään uskonnollinen juhla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun "perusmuslimi" (ihana termi, otan heti käyttöön :D ) mieheni ei ainakaan millään tavoin ole ilmaissut vastustustaan sille, että lapset tänään Halloween-juhliin menee.

Mieheni on siis muslimi, muttei uskontoaan aktiivisesti harjoittava sellainen, vaan ns. tapamuslimi.

En mä usko, että asiassa on mitään ongelmaa. Halloweenhan on vähän kuin vappu tai synttärit, eli ei mikään uskonnollinen juhla.

meillä on samankaltaiset "perusmuslimi miehet" :D
Saanko kysyä vähän ohi otsikon että miten teidän elämässä näkyy tuo miehen muslimius?

meiläl ei oikein muuten kun että koraani on hyllyssä pölyttymässä,niinkuin raamattukin.Mies ei syö sianlihaa..ja siinä ne "tavat" tais sitten ollakkin =)
Niinjuu ja onko teillä lapset kumpaa uskontoa?
Me tehtiin smmoinen ratkaisu ettei liitetty kumpaankaan uskontoon.

meillä ei halloweeniä lapsi vielä juhli kun ikää on vasta vuoden,mutten usko että uskontotausta vaikuttaa siihen myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

meillä on samankaltaiset "perusmuslimi miehet" :D
Saanko kysyä vähän ohi otsikon että miten teidän elämässä näkyy tuo miehen muslimius?

meiläl ei oikein muuten kun että koraani on hyllyssä pölyttymässä,niinkuin raamattukin.Mies ei syö sianlihaa..ja siinä ne "tavat" tais sitten ollakkin =)
Niinjuu ja onko teillä lapset kumpaa uskontoa?
Me tehtiin smmoinen ratkaisu ettei liitetty kumpaankaan uskontoon.

meillä ei halloweeniä lapsi vielä juhli kun ikää on vasta vuoden,mutten usko että uskontotausta vaikuttaa siihen myöhemmin.

Mites se meidän elämässä näkyis...no siten, että mies ja lapset ei syö sianlihaa. Siinäpä se.

Lapset edustaa mun "uskontoa" eli kirkkoon kuulumattomuutta, ateismia :D. Olen siis eronnut kirkosta, esikoisen syntyessä kuuluin vielä kirkkoon mutta lasta ei kastettu (eikä kuopustakaan tietenkään). Joulut yms vietetään kyllä, islaminuskon juhlia ei juurikaan.

Halloween on pakanajuhla, johon kristityt eivät saisi osallistua :whistle: Mutta islamista en tiedä, riippuu varmaan kuinka tiukkoja ovat uskonnostaan. Periaatteessa ei saisi osallistua, mutta nykyään ihmiset eivät ota Halloweeniä niin tosissaan eikä kukaan taida enää uskoa noitiin yms..?

Kiitos vastauksista. vanhempien huonon kielitaidon vuoksi en oikein saanut selvitettyä heidän suhtautumistaan halloweenin viettoon. Te asiasta tietävät, luuletteko että mun tarttis jotakin tietää tai tehdä tytön/perheen vakaumuksen vuoksi nyt täällä kotona, kun tyttö jää meille yökylään. Sen verran tiedän etten tarjoa sianlihaa eikä lueta yhdessä iltarukousta!

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Kiitos vastauksista. vanhempien huonon kielitaidon vuoksi en oikein saanut selvitettyä heidän suhtautumistaan halloweenin viettoon. Te asiasta tietävät, luuletteko että mun tarttis jotakin tietää tai tehdä tytön/perheen vakaumuksen vuoksi nyt täällä kotona, kun tyttö jää meille yökylään. Sen verran tiedän etten tarjoa sianlihaa eikä lueta yhdessä iltarukousta!

Ota rennosti, tyttö itse tietää miten homma menee jos hänet on kerran teille yökylään laitettu ilman mitään ohjeita.

Yhteistyössä