Muskarin täti flunssassa

Niiskuneiti
Tutulta kuulostaa, meillä vauvajumpan vetäjä oli niin ikään flunssassa viime kerralla, tosin teki kaikkensa ettei olisi yskinyt ketään päin tms. Silti ihmettelen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johannina:
Muskarin täti oli flunssassa, niisti ja yski omiin käsiinsä, sen jälkeen jakoi vauvoille helistimiä. Olisi ehkä ollut reilumpaa perua koko muskari tai palkata sijainen.
Mutta eihän nuha ole este työssä käymiseen, ovathan lapsetkin nuhaisina hoidossa......... :kieh: :kieh:
 
namika
Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja Johannina:
Muskarin täti oli flunssassa, niisti ja yski omiin käsiinsä, sen jälkeen jakoi vauvoille helistimiä. Olisi ehkä ollut reilumpaa perua koko muskari tai palkata sijainen.
Mutta eihän nuha ole este työssä käymiseen, ovathan lapsetkin nuhaisina hoidossa......... :kieh: :kieh:
Niin, ei ole influenssakaan este työssä käymiseen, mutta ap puhuikin reiluudesta... Miksi akan pitää ehdoin tahdoin tartuttaa pienet vauvat, kun jokaisella on oikeus ainakin parin päivän palkalliseen sairauspäivään, ja sairaslomatodistuksella vaikka kuinka pitkään saikkuun. Ja jos oli MLL:n tms. vapaaehtoisryhmän muskari, niin siinähän ei tule akalle edes palkan menetystä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja namika:
Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja Johannina:
Muskarin täti oli flunssassa, niisti ja yski omiin käsiinsä, sen jälkeen jakoi vauvoille helistimiä. Olisi ehkä ollut reilumpaa perua koko muskari tai palkata sijainen.
Mutta eihän nuha ole este työssä käymiseen, ovathan lapsetkin nuhaisina hoidossa......... :kieh: :kieh:
Niin, ei ole influenssakaan este työssä käymiseen, mutta ap puhuikin reiluudesta... Miksi akan pitää ehdoin tahdoin tartuttaa pienet vauvat, kun jokaisella on oikeus ainakin parin päivän palkalliseen sairauspäivään, ja sairaslomatodistuksella vaikka kuinka pitkään saikkuun. Ja jos oli MLL:n tms. vapaaehtoisryhmän muskari, niin siinähän ei tule akalle edes palkan menetystä.
Samalla tavalla nuhaiset lapset tartuttavat toisensa ja hoitajat. JA nytkö yhtäkkiä sitä saikkua ym. olisikin mahdollist asaada mutta ei silloin kun lapsi sairastaa????? :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja namika:
Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja Johannina:
Muskarin täti oli flunssassa, niisti ja yski omiin käsiinsä, sen jälkeen jakoi vauvoille helistimiä. Olisi ehkä ollut reilumpaa perua koko muskari tai palkata sijainen.
Mutta eihän nuha ole este työssä käymiseen, ovathan lapsetkin nuhaisina hoidossa......... :kieh: :kieh:
Niin, ei ole influenssakaan este työssä käymiseen, mutta ap puhuikin reiluudesta... Miksi akan pitää ehdoin tahdoin tartuttaa pienet vauvat, kun jokaisella on oikeus ainakin parin päivän palkalliseen sairauspäivään, ja sairaslomatodistuksella vaikka kuinka pitkään saikkuun. Ja jos oli MLL:n tms. vapaaehtoisryhmän muskari, niin siinähän ei tule akalle edes palkan menetystä.
Samalla tavalla nuhaiset lapset tartuttavat toisensa ja hoitajat. JA nytkö yhtäkkiä sitä saikkua ym. olisikin mahdollist asaada mutta ei silloin kun lapsi sairastaa????? :headwall:
Anteeksi, mutta mä en nyt käsitä mistä sä puhut.. Olisi varmaan pitänyt lukea se ilmeisen poleeminen ketju sairaitten lasten hoitoon viemisestä. Mulla ei ole siihen mielipidettä, koska hoidan lastani itse kotona, joten en osaa nyt kanssasi sen enempää kiistellä.
 
Kommentti
Muskarintädit saavat taudit lapsilta, joita nuhanenäisinä tuodaan sinne muskariin. Koska kyseessä on vain harrastustoiminta, eikä mikään välttämättömyys kenellekään, on kummallista, että niitä selvästi kipeitä lapsia aina vain tuodaan.

Sitten kun opettaja itse tämän em. seikan johdosta on kipeänä niin joko valitetaan, kun opettaja on aina poissa tai sitten jos hän uskaltautuu töihin, niin sittenkin valitetaan.
 
Minä just mietiskelen että vienkö esikoista huomenna muskariin ollenkaan kun on nuhainen ja äsken mummolaan lähtiessä aika vaisuhko, kipeän oloinen.

Ymmärrän kyllä että ärsyttää jos muskarinpitäjällä räkä valuu ja köhittää ja muskarissa on pieniä vauvoja. Mutta, ehkä hän ei ajatellut että nuhan takia pitäisi poissa töistä olla :/ Harva niin ajattelee, eikä voikaan olla. Itse yritän välttää viemästä kipeitä lapsiani mihinkään missä muut lapset voisivat saada tartunnan. Mutta toisaalta, koitan välttää myös kyläily paikkoja missä tiedän että ollaan kipeänä jne. Huolehditaan myös ( turhankin? ) tarkasti käsihygieniasta lasten SEKÄ aikuisten kanssa =)
 

Yhteistyössä