Murtovarasko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Asun rivitalossa saksanpaimenkoirani kanssa. Olen kahden viime viikon aikana herännyt monena yönä koirani raivoisaan uikutuksensekaiseen haukuntaan (tyttö ei koskaan pidä meteliä, ellei oikeasti ole syytä, koulutettu hyvin jo pentuna).

Asunnossani on sekä etu- että takaovi ja takapihalta kuului aluksi pelkkää rapistelua ja sellaista ääntä, jotka pistin oravien, lintujen ja muiden otusten piikkiin. Luulin löytäneeni tästä selityksen myös seefferini oudolle käytökselle, kunnes löysin takapihaltani kengänjälkiä (minulla oma ''terassi'' eli sellainen aidattu osa takapihasta) ja taas ajattelin naapurieni olleen asialla ja kysyttyäni helitä että ovatko käyneet esim lainaamassa ruohonleikkuria yms sanoivat he etteivät olleet, mutta olivat nähneen jonkun miehen kuulemma iltaisin pyörivän tässä talon seudulla (ei varmaa oliko sama hiippari). Pohdin poliisille soittoa mutta mitään ei ollut varsinaisesti tapahtunut joten virkavalta tuskin pystyy asialle mitään tekemään.

Viime perjantain ja lauantain välisenä yönä asuntoni oli pimeä lukiessani kirjaa ja kuulin aivan selvää kolinaa ja kilinää takaovelta. Koirani oli sinä yönä isoäidilläni joten siis olin aivan yksin ja pelkäsin kun tiesin varmasti nyt terassilla jonkun olevan. Laitoin valot päälle jotta tämä hyypiö tajuaisi lähteä ja loppuihan meteli. Kuulin kun tämä juoksi pihan poikki pois. Olin aivan shokissa enkä kyennyt nukkumaan koko yönä ollenkaan saatika uskaltanut naapureita hätyytellä kun en kyennyt asunnosta poistumaan. Aamulla rohkaistuin vihdoin mennä katsomaan terassia niin isot kengänjäljet meni siinä maassa sekä joku on aivan selvästi viillellyt takaoveani pitkin viilloin (en tiedä miksen kuullut tätä kun luulisi lähtevän ääntä) ja mua kyllä ahdisti tämä näistä kaikista ehkä eniten kun joku puukkomies heiluu minun ''tontillani''. Kukkapenkistä oli kaikki kukat katkottu ja katon reunasta roikkuneet pajukoristeet oli myös revitty rikki (ehkä veitsellä?). :(

Soitin poliisille ja tulivat käymään samana päivänä, katselivat ympärille ja näin ja kysyttyäni kertoivat ettei ainakaan heidän korviinsa ollut tullut ilmoituksia samanlaisista tapahtumista. Pyysivät soittamaan ''josko tuo veikkonen sattuu taas kyläilemään''.

Sunnuntaina ei tapahtunut mitään ja sain koiranikin taas tänne niin helpotti vähän ahdistusta. Eilen yöllä kuitenkin joku oli käynyt taas terassilla ja repinyt jonkun kirjan sivuja sinne?? Koira siis yöllä huusi ja haukkui niin mentiin katsomaan ja taas askeleet vietti läpi pihan. Tyyppi oli siis ehtinyt karkuun kun kuuli koiran haukun mutta mä en yksinkertaisesti ymmärrä mitä olen tehnyt kellekään että saan tälläistä vihaa niskaani?!! Pelkään jos tämä ehtii tunkeutua sisälle kun en ole siinä kunnossa tai terve että pystyisin vastaan pistämään lapsellekaan.

Ahdistaa kun eivät poliisitkaan oikeen mitään voi kun ei ole epäiltyjä tai vihamiehiä tai mitään. Ajattelin sinnitellä ainakin pari yötä vielä ennenkuin menen muualle yöksi kun onhan tämä sentään mun kotini!! Ja onhan minulla myös tuo iso tyttö turvana.

Päivittelen tilannetta tänään jos mitään edes tapahtuu (toivon kovin ettei).
Onko muilla kokemusta tällaisesta ja saatiinko tekijä kiinni?
Kuinka pitkään jatkui? :(

Voisitko päästää koiran ulos heti, kun se alkaa ulista tai haukkua? Oliko se suomenkielinen kirja, jonka sivuja sieltä terassilta löytyi?

Heti vaan yhteys uudelleen poliisiin, kun tyyppi siellä taas käy!

On web-kamera, tosin vähän huonolaatuista kuvaa tulee mutta parempi sekin kun ei mitään. Laitan tänä yönä tuon nauhoituksen pyörimään, kiitos vinkistä!

Päästäisin koiran kyllä vapaaksi, mutta vaikka se onkin iso ja luultavasti tämä tyyppi sitä pelkää niin itse pelkään myös koiran puolesta kun jos veitsi tai sellainen muu mukana :(

Ja oli suomenkielinen kirja. Suunnitelmissa käynti kirjastossa kysymässä onko heiltä kirjoja kadonnut tms ja osaisivatko he sanoa mikä kirja kyseessä.

[QUOTE="pelokas";29928211]Kiitos neuvosta! Kameraa ehdotti poliisikin. Saako noita mistä ostettua ja minkä hintaisina myydään?[/QUOTE]

Verkkokauppa.com:sta ainakin saa, eikä maksa paljoa ja kuvaavat myös pimeässä/hämärässä.

[QUOTE="pelokas";29928254]Päästäisin koiran kyllä vapaaksi, mutta vaikka se onkin iso ja luultavasti tämä tyyppi sitä pelkää niin itse pelkään myös koiran puolesta kun jos veitsi tai sellainen muu mukana :(

Ja oli suomenkielinen kirja. Suunnitelmissa käynti kirjastossa kysymässä onko heiltä kirjoja kadonnut tms ja osaisivatko he sanoa mikä kirja kyseessä.[/QUOTE]

Olet oikeassa, kamalaa jälkeä tulee veitsellä! Ja voi sillä se veitsi olla mukana, kun on aiemmillakin kerroilla ollut.

Pystyykö niitä sivuja lukemaan? Tuntuisi, että kyseessä olisi joku tuntemasi henkilö, niinhän tällaisissa tapauksissa usein on. Sattumanvarainen tyyppi tuskin palaisi aina samalle ovelle, vaan haluaisi perversioineen viljellä kauhua mahdollisimman laajalle. Kyseessä ei siis voi olla kukaan katkera exä?

Rohkeutta ap, tilanne on kamala! Toivottavasti saat asiaan pian selvyyden!

Kuulostaa kyllä kauhealta :/ Itsekin monesti miettinyt kun asutaan rivitalossa että kuka tahansa voi tulla sisään takaovesta kun se on auki (tälläkin hetkellä). No juu, mielikuvitus taas alkoi laukkaamaan mutta totta se on :(

Voisiko sinne terassin laittaa voimakkaan valon liiketunnistimella. Eli jos joku lähestyy ovea, syttyy valo. Jo tämä saattaa hidastaa murtovarasta kun ei voi pimeässä puuhailla

Ai miksikö pidän takaovea auki. En tietenkään yöllä pidä mutta päivällä pidän, koska on ihan kivaa pitää kesäisin ovea auki. Lapsetkin kulkee takaovesta ja itse istuskelen siellä mielelläni teekupin ääressä ja välillä touhuilen sisällä kun ovi on auki.

Voisiko sinne terassin laittaa voimakkaan valon liiketunnistimella. Eli jos joku lähestyy ovea, syttyy valo. Jo tämä saattaa hidastaa murtovarasta kun ei voi pimeässä puuhailla

Valot on varmasti hyvä idea. En kuitenkaan usko, että kyseessä on murtovaras, murtovarkaalla ei oli intresseissä silputa kirjoja ja viillellä paikkoja vaan toimia mahdollisimman nopeasti. Uskoisin myös, että jos kyseessä olisi murtovaras, olisi naapurustossakin jälkiä moisesta puuhasta.

[QUOTE="vieras.";29928311]hei kerranki vähän erilainen provo. tää on tällänen jännityskirjamainen[/QUOTE]

Kaivetaan popparit esiin kun muut ei vielä tuota tajunneet

[QUOTE="vieras.";29928311]hei kerranki vähän erilainen provo. tää on tällänen jännityskirjamainen[/QUOTE]

Provo tai ei, noita sekopäitä riittää oikeassakin elämässä valitettavasti.

Mulle ei ikinä selvinnyt, että miksi minut oli ottanut kohteeksensa se sekopää naapuri, joka stalkkasi minua kuukausia. Ei tosin kuljeskellut tietääkseni veitsen kanssa, kunhan runkkaili oven takana ja nuoli oveani, runkkasi ikkunan takana tai soitteli huohotuspuheluita.

Se ei ollut koskaan väkivaltainen mua kohtaan, mutta mua pelotti silti.

[QUOTE="vieraana";29928393]Provo tai ei, noita sekopäitä riittää oikeassakin elämässä valitettavasti.

Mulle ei ikinä selvinnyt, että miksi minut oli ottanut kohteeksensa se sekopää naapuri, joka stalkkasi minua kuukausia. Ei tosin kuljeskellut tietääkseni veitsen kanssa, kunhan runkkaili oven takana ja nuoli oveani, runkkasi ikkunan takana tai soitteli huohotuspuheluita.

Se ei ollut koskaan väkivaltainen mua kohtaan, mutta mua pelotti silti.[/QUOTE]

Olisit antanut sille:popcorn: PIHTARI

No minulla on kanssa lähipiirissä ihme tapaus ollut. Kyseessä ovat vanhempani.

He kun ovat todella sitä mieltä, että heiltä on viety marjoja varaston pakkasesta ja keittiön pakkasesta pullaa & lihatuotteita. On myös kuuleman mukaan hävinnyt lisäksi 1 koru äidiltäni + hieman rahaa. Tuon myötä he vaihdattivat kotiinsa lukot + hankkivat riistakameran millä voivat katsoa mahd. kulkijoita pihalla.

Mutta jotenkin en kyllä osaa tuota tapausta kuitenkaan todeksi uskoa, vaikka äitini tuosta niin usein onkin puhunut ja päivitellyt, että miten joku kehtaa heidän kotiinsa tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö;29928405:
Olisit antanut sille:popcorn: PIHTARI

Annoinhan mä ilmeisesti sille montakin kertaa aiheen laukeamiseen... Jos se pildeä olisi halunnut, niin ehkä se olisi pyytänyt. Ehkä se tykkäs enemmän runkata oven takana ja nuolla sitä postilaatikkoa tai ovisilmää...

Olet oikeassa, kamalaa jälkeä tulee veitsellä! Ja voi sillä se veitsi olla mukana, kun on aiemmillakin kerroilla ollut.

Pystyykö niitä sivuja lukemaan? Tuntuisi, että kyseessä olisi joku tuntemasi henkilö, niinhän tällaisissa tapauksissa usein on. Sattumanvarainen tyyppi tuskin palaisi aina samalle ovelle, vaan haluaisi perversioineen viljellä kauhua mahdollisimman laajalle. Kyseessä ei siis voi olla kukaan katkera exä?

Rohkeutta ap, tilanne on kamala! Toivottavasti saat asiaan pian selvyyden!

Saa luettua sivuja, ilmeisesti jokin tavallinen romaani mutta ei tuttu minulle entuudestaan joten en usko että ne on mitään ns ''valittuja paloja'' minulle. Kunhan pääsen kotiin myöhemmin niin kaivan sivut esiin ja katson tarkemmin.

Minulla on kaksi eksää, joista en kummastakaan usko olevan tällaiseen. Toinen on menestyvä työelämässä sekä naimisissa ollut jo melkein kaksi vuotta, emmekä eronneet riidoissa vaan ero oli yhteinen päätös joten hänellä tuskin minua vastaan on mitään.

Tämä toinen tapaus (entinen lapsuudenystävä) taas ei päättynyt niinkään hyvin, mutten hänenkään usko olevan asialla. Hänkin töissä ja sosiaalista elämää riittää hänellekin. Facebookin mukaan seurusteli pari kuukautta mutta taisivat pian erota kun molemmat laittaneet siviilisäädyikseen ''sinkku''. Olen miehen kanssa edellen väleissä sillä meillä on yhteinen kaveriporukka, muttemme ole enää niin läheisiä kuin ennen. Oli minulle erosta hetken katkera vaikka itse toimi väärin. Olemme selvineet asian perinpohjin jo ja kummatkin sovittiin että ei muistella pahalla, sillä meidän riidat vaikuttaisivat muuten muihinkin.

Naapureilta kyselen kotona vähän tarkemmin että miltä se tuntematon mies näytti, että josko olisikin tutun oloinen.

Kiitos kaikille muillekin tuesta, se todella on tarpeen!

Yhteistyössä