Murrosikäisen mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmeplus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmeplus

Vieras
Kun meidän kuopus syntyi 3kk sitten, mä pelkäsin, että meidän 2-v saattaisi olla kovinkin mustasukkainen. Toisin kävi. Mustasukkaiseksi alkoikin mun 13-v poika, joka oli ainokainen aina 11-v asti. Tietysti murrosikään kuuluu kaikenlainen tyhmäily, mutta poika on alkanut imeskellä peukaloa ja saa raivareita kuin uhmaikäinen. Ois hyvä tehä jotain vain pojan kanssa, mutta vauvan ja 2-v hoito vaatii aika paljon.... Mitens muilla? :( <br><br>

Joo... mulla kans pian 11 v tyttö jonka kiukuttelut yms on kauan toivotun pikkusiskon saamisen alkuhuuman jälkeen (sisko nyt 1v 9 kk) pahentuneet jatkuvasti.

Osaltaan ainakin tällä tyttösellä asiaa pahentaa murrosiän alkumetrit. Ihastuttavaa, kohta mulla on uhma- ja murkkuikäiset.

Yritän ottaa isoakin huomioon ja yritän muistaa aina kovasti kiittää avusta. Valitettavan harvoin meillä on kahdenkeskeistä aikaa, tosin osin se johtuu neidin omista menoista ja kiireistä.

Kai tämä kuuluu asiaan, mutta tätä kautta ne meidän esikoiset ehkä oppivat jakamaan asioita (myös huomiota). Varmaan asiat vähän tasoittuvat sitä myöten kun pienet kasvavat isommaksi.

Yhteistyössä