murkkutytön kostonhalu?

• Viestiketjun aloittaja optimisti
  • Ensimmäinen viesti
optimisti
Elän tätä nykyä uusperheessä, jossa avomieheni, poikani (9v) ja minä. Miehellä on aik. liitosta 8. luokkalainen tytär, joka kieltäytyy olemasta missään yhteyksissä. Isän erosta pari vuotta, ja tytär loukkaantunut mm. siitä, että isä eron loppuvaiheessa rakastui minuun. Äitikään ei pidä isään mitään yhteyttä, vaikka yhteishuoltajuus, esim. puh.numerot ovat salaiset. On sitä mieltä, että tytär saa tavata isää, jos haluaa. Ei taida pitää asiaa kovin tärkeänä, koska isän kanssa yhdessä ei halua palauttaa tytön ja isän välejä, eikä siis äitiin saa yhteyttä. Äidin suku isään laittanut muutoinkin välit poikki, eikä arvostus olel tainnut koskaan olla suuren suurta. Välirikkoa on reilu vuosi takana, ja taitaa mennä pitkään, ennen kuin tyttärestä kuuluu mitään :/ . Surullista, että asioita ei voida mitenkään selvittää, edes riidellä, vaan tytär kostaa kääntämällä selkänsä. Taisi itse kokea eron hylkäämisenä ja nyt puolestaan hylkää...Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Tuliko "eksynyt lammas" lopulta takaisin ja onnistuiko asioiden selvittely? Nyt isän ainoa keino pitää yhteyttä on laittaa ajoittain kortteja ja kirjeitä, joihin ei kuulu inahdustakaan :'( Äiti taitaa oman sukunsa kanssa tuoda aika estoitta näkemystään isästä julki, ainakin lastenvalvojalla eron aikoihin haukkui isää törkeästi tyttären kuullen ja tämän kanssa. Naisten kimppa on siis tiivis ja varmaan tytär haluaa olla äidille solidaarinen.

aika hoitaa asiaa
Jonnekin se murkun itsenäistymisen uhma ja viha on purettava. Isä on nyt hyvä kohde.
Ehkä tyttö jossain vaiheessa kasvaa irti äidistään ja ottaa yhteyttä. Siihen voi mennä vuosia. Ehkä isän kannattaa vaan laittaa niitä kortteja yms., ehkä ne kuitenkin ovat sitten joskus ainakin arvossaan..

Lumikki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 13:10 aika hoitaa asiaa kirjoitti:
Jonnekin se murkun itsenäistymisen uhma ja viha on purettava. Isä on nyt hyvä kohde.
Ehkä tyttö jossain vaiheessa kasvaa irti äidistään ja ottaa yhteyttä. Siihen voi mennä vuosia. Ehkä isän kannattaa vaan laittaa niitä kortteja yms., ehkä ne kuitenkin ovat sitten joskus ainakin arvossaan..
Olen samaa mieltä, kannattaa laittaa niitä kortteja edelleen, vaikka ei vastausta tulisikaan. Tytär huomaa vielä joskus, ettei isä koskaan lakannut hänestä välittämästä ja häntä rakastamasta, vaikka hän ei itse isään yhteyttä pitänytkään. Varmaan hän vielä joskus haluaa ottaa yhteyttä isään... :)

vieras myös
Kyllä lapset yleensä kaipaavat vanhempiaan vaikka temppuilisi.Murkkuikäisellä on yleensä tapana loukata sillä asialla joka todella satuttaa ja olla mahdollisemman ilkeä.Ja kostaa jos suinkin pysty sillä satuttamaan.Ehkä hän ajan kulueussa tajuaa että ikävöi isäänsä ja kuitenkin haluaa tavata tätä

oma mielipide
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 14:20 vieras myös kirjoitti:
Kyllä lapset yleensä kaipaavat vanhempiaan vaikka temppuilisi.Murkkuikäisellä on yleensä tapana loukata sillä asialla joka todella satuttaa ja olla mahdollisemman ilkeä.Ja kostaa jos suinkin pysty sillä satuttamaan.Ehkä hän ajan kulueussa tajuaa että ikävöi isäänsä ja kuitenkin haluaa tavata tätä
Oon nyt 21 vuotias ekaa odottava äityli.

Rehellisesti sanottuna mua olis ottanu pannuun jos mun mutsi ja iskä
olis mun ollessa 8lla menny
laittelee vehkeitään vieraisiin.

Olisin varmaan antanu päin näköä ja puhkonu autonrenkaat.

Kattokaa peilii, mitäs meette soittelee
haisevia Karvahaitareitanne.

TOLLASILLE ON KEKSITTY NIMI, JOKA EI TULOSTU
TÄNNE PALSTALLE VAAN TULEE PELKKÄÄ
########

NÄIN ON.

ohhoh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 15:10 oma mielipide kirjoitti:
\

########

NÄIN ON.
:headwall:
Sulla ei se murkkuikä ole tainnut mennä ohi vieläkään.

ha-ha-ha
\
\

########

NÄIN ON.
:LOL:

PÄIVÄN PARHAAT NAURUT!!!!! :LOL: :LOL: :LOL:

niinku tota
\
\

########

NÄIN ON.
Niinku miten tämän asian kanssa on tekemistä eroissa ja uusissa liitoisa / suhteissa??
Eihän tässä kyse ole pettämisestä vaan siitä että äiskä ja iskä erosi ja sten jälkeen kummallakin aikuisella on oikeus ja mahdollisuus jos haluaa, aliottaa uusi suhde tai harrastaa irtonumeroita. eikä aikuinen ole tilivelvollinen seksielämästään lapsilleen, kuten ei aikuistuneet ja aikuiseksi kasvaneet lapsetkaan enää ole vanhemmilleen velvollisia kertomaan seksielämästään yms., eikä tilivelvollisuutta ole enää eron jälkeen entisille kumppaneillekaan vaikka miten olisi yhteiset lapset. NIIN

ei tiliä
Niinhän se tänä päivänä on.

Aikuiset menee niin ku huvittaa ja tilivelvollisuutta lapsille ei ole.

Kyöllä se tilipäivä vielä tulee ku 60-kymmpisenä alkaa
hauta kutsua. Sitte mietitään että mikä meni vikaan ku lasten isät on jossain muualla eik äolla puheväleissäkään.

Sanonpa vaan että moni nykynainen tulee vielä toisiin aatoksiin
kun lapset tulee kypsään ikää ja alkavat miettiä elämäänsä aikuisen perspektiivillä ja itte ollaan iltapuolella.

No mitäs sen on väliä ku on metri multaa päällä...

peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 10:29 ei tiliä kirjoitti:
Kyöllä se tilipäivä vielä tulee ku 60-kymmpisenä alkaa
hauta kutsua. Sitte mietitään että mikä meni vikaan ku lasten isät on jossain muualla eik äolla puheväleissäkään.
No mitäs sen on väliä ku on metri multaa päällä...
Yleensä jos äiti on kuusikymmpinen niin lapset on aikuisia. Miksi pitäisi olla ylipäätään tekemisissä lasten isän kanssa jos on jo ajat sitten eronnut?? Eikös ne lapset siinä iässä osaa pitää ihan itse yhteyttä isäänsä :eek:

no katotaan
no katotaan sitte ku toi aika kutsuu.

Kyllä jää vanha yh-miettimään elämäänsä.

Väitän että tällanenkin aika vielä nähdään.

Nyt on single taluoksia ja 30-50 vuotta eteenpäin niin singlehaudat.
Vanhat ihmiset käy elämänsä takaperin ja tekee tilinpäätöksen.
Ei taida olla saldo tuolloin plussalla.

Kakarat on katkeria ja antaa uusoiden pyöriä vanhankodissa
ominpäin. Tuntuu kaukaa haetulta mutta tämäkin tulee joskus vastaan.

peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 15:54 no katotaan kirjoitti:
no katotaan sitte ku toi aika kutsuu.

Kyllä jää vanha yh-miettimään elämäänsä.

Väitän että tällanenkin aika vielä nähdään.

Nyt on single taluoksia ja 30-50 vuotta eteenpäin niin singlehaudat.
Vanhat ihmiset käy elämänsä takaperin ja tekee tilinpäätöksen.
Ei taida olla saldo tuolloin plussalla.

Kakarat on katkeria ja antaa uusoiden pyöriä vanhankodissa
ominpäin. Tuntuu kaukaa haetulta mutta tämäkin tulee joskus vastaan.
Sulla on kyllä toi ajatus karannut tosi kauas :D .

Mä en todellakaan haluaisi samaan hautaan exäni kanssa. Nykyisen miehen kanssa kyllä mutta meidät kyllä molemmat tuhkataan ( ollaan sen verran puhuttu kuolemasta) mutta haudata ei eli ei päästä toistemme viereen ... miksi pitäisi , mehän ollaan silloin kuolleita.

Mikä tilin päätös??? Meidän suvussa ei kukaan (noh ei olla uskovaisia) tehdä mitään tilinpäätöksiä elämästä vaan eletään päivä kerrallaan eikä märehditä vanhoja. Omasta käytöksestä varmaan paljon riippuu käykö ne lapset katsomassa vahain kodissa vai ei. Ei kaikki lapset ole katkeria siitä että heillä on uusperhe, kyllä murkuilla on ongelmia niin ydin kuin uus ja yh perheissäkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 10:15 optimisti kirjoitti:
Elän tätä nykyä uusperheessä, jossa avomieheni, poikani (9v) ja minä. Miehellä on aik. liitosta 8. luokkalainen tytär, joka kieltäytyy olemasta missään yhteyksissä. Isän erosta pari vuotta, ja tytär loukkaantunut mm. siitä, että isä eron loppuvaiheessa rakastui minuun.
Vai että "eron loppuvaiheessa"? hehe.. niinhän se aina menee.

Ollaan just eroamassa ja avioliitto oli käytännöllisesti katsottuna jo ohi, vai mitä?

vieras myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 20:23 niinku tota kirjoitti:
\
\

########

NÄIN ON.

Htyvänen aika mitä suakin reiepoo jos sun isä ja äiti kerran ovat yhdessä??? Ja mistä syystä sä sitten olet nopin vihainen HÄ ?
Ja mitä sä tälla palstalla teet???
Kasva toki aikuiseksi

peesi
Oon samaa mieltä.

Toivottavasti ees näiden uusisten yksänyksien
kakarat laittaa ne ruotuun ja
heittäytyy extra-hankalaksi.

Jokin raja peuhaamiselle.

Sehän oliskin hyvä keino saada järkeä näihin uusiksiin,
kun aina hokevat sitä "lapsen etu ensin"

Entäs jos se oma mukula sanoo suoraan
mikä se lapsen etu on.

MAHTAA OTTAA PANNUUN KU HUOMAA ETTÄ
ON PUHUNU YHTÄ JA TEHNY TOISTA.

optimisti
Lueskelin kommentteja... onpa laidasta laitaan ja kovin kirjavaa. Rääväsuisin kommentti valaisi kyllä varsin hyvin, millä tavalla murrosikäinen luultavasti mieltää isän uuden suhteen - siis seksin kautta pääosin. Ja ylipäätään siinä iässä vanhemman seksuaalisuus koetaan helpostii ällöttävänä, jopa reilu parikymppisenä tulevana äitinä! Jokainen sitten päättäköön itse, onko eron harkintavaiheessa (kun vaimo itse on eroa hakenut) uuteen ihmiseen tutustuminen vain hätiköintiä vai suoranaista pettämistä... Hiukan ikävällä tavalla huvittavaksi tilanteen tekee se, että itse kauan sitten erosin tosiaan siksi, että mies petti muutamaan kertaan eri ihmisten kanssa, eikä eroa oltu harkitsemassa. Tästä huolimatta ajatus poikani välien tukahduttamisesta isään tuntuisi aivan kamalalta. Isän ja pojan välit ovat läheiset, eikä meidän avioeron syillä ole mitään tekemistä hänen isyytensä kanssa - vaikka kaikista asioista en olekaan isän kanssa samaa mieltä, mitä arvoihin tulee. Mutta eipä olla ydinperheissäkään kaikista asioista samaa mieltä. Itse pidän edelleen kaksinkertaisena menetyksenä sitä, jos vanhemmat eroavat ja lisäksi lapsella ei ole välejä toiseen vanhempaansa.

lapsilta totuus
Onneksi monet murkkuikäiset lapset osaa
laitta vanhempiaan ruotuun.

Yhden tutun yh-äidin poika ja tytär teki sen mutsin uudelle temput.
Naisella oli hyvä mies ja isä ja akka vaihtoi sen johonkin jaskaan motariäijään.

No ku ne oli päiväpanskuilla niin
murkut kävi puhkomassa sen motarista renkaat ja
löivät tankin lyttyyn vasaralla.

Äijä oli hermona, mutta ei voinu tehdä kakaroille mitään.

Seuraavaklla kerralla ne kirjoitti sen bemarin kylkeen että
"luuseri pjanee meidän mutsia"

Tää oli äijälle liikaa ja se nosti kytkintä.

PIKKUSEN OLLAAN TOLLE YH:lle naurettu tän jälkeen että

:LOL: :LOL: :LOL:

koneistoa
Olipas tapaus.

Itse oon sitä mieltä että tänäpäivänä on kaikenlaista sosiaaliladyä
ratkomassa näitä sosiaaliongelmia.

Paljonkohan yhteiskunnalle maksaa se että pidetään valtavaa koneistoa
yllä tukemassa näitä avioeroja.

Tämä oikein ruokkii itse itseään.

Yhteistyössä