murkkuikä raskauden jälkeen???

• Viestiketjun aloittaja naimisissa
  • Ensimmäinen viesti
naimisissa
Heippa! Olen 24 vuotias. Mulla on kolme tyttöä. Kaikki syntyneet neljän vuoden sisällä, eli raskaudet olivat aika peräkkäin. Nuorin on nyt yksivuotias. Imetin pienintä 9 kk. Nyt on hiukset uskomattoman rasvaiset. Kerran päivässä peseminen ei näytä olevan tarpeeksi. Iho rasvoittuu myös todella äkkiä ja finnejä ja mustapäitä on alkanut siunaantua. Ennen raskauksia ja raskauksien aikana iho oli hyvä. Mulla ei ole hormonikierukkaa enkä käytä e-pillereitä.
Onko kukaan kokenut mitään vastaavaa?? Mikä tähän auttaisi? Pitäisikös ottaa joku hormonaalinen ehkäisy käyttöön? Myös mieliala ailahtelee enemmän kuin raskaana ollessa. Olen laihtunut jonkin verran, mutta en kuitenkaan ole paljoa hoikempi kuin ennen ekaa raskautta. Voikos laihtuminen aiheuttaa tällaista? Siis apuaaaaa!!!!

ei hätää
Moikka!

Tuo "murkkuiän" alkaminen nyt 24-vuotiaana ei ole mitenkään epänormaalia. Itselläni meni itse murkkuikä tosi hyvin ilman finnejä tms. mutta 22 täytettyäni alkoi naama kukkia ihan uudella tavalla. Pari kaveriani (lapsetonta, söivät pillereitä) saivat saman ongelman n. 24 vuotiaina. Toinen kävi ihan ihotautilääkärilläkin.
Raskausaikana ja imetysaikana useimmilla iho on tosiaan paremmassa kunnossa kuin normaalisti, eikä hiuksetkaan rasvoitu niin helposti. Luulen että sinullakin nyt vain kyseessä on hormoonien asettuminen normaaliuomaansa. Käy kosmetologilla ihonpuhdistuksessa, kesällä luulisi tilanteen hieman helpottavan auringon myötä. Toivotaan että sinullakin menee ohi ajan kanssa, kärsivällisyyttä ja tsemppiä!

Mulla on poika nyt 3½ vuotta ja murkkuikä jatkuu... Mulla ei myöskään ollut näpyn näppyä teininä, mutta nyt naama kukkii kaiken aikaa ja aina stressatessa/menkkojen aikaan räjähtää käsiin. Väillä on aivan tulehtunut isoilta alueilta ja välillä sitten vähän parempana.

Olen itse käyttänyt synnytyksen jälkeen ehkäisynä ensin kuparikierukkaa ja sitten tämän ihon takia paria eri pillerimerkkiä, mutta niistä ei ole ollut kyllä mitään hyötyä.

Tällä hetkellä parhaiten toimii turvesaippua ja kamferivoide. Naama on parhaimmillaan moneen vuoteen, mutta arvethan ovat ja pysyvät (onneksi toki vaalenevat). Olen kokeillut kosmetologin säännöllisiä hoitoja jalähes omaisuuden edestä ihonhoitotuotteita, mutta näyttää olevan, että vanhoissa keksinnöissä vara parempi :D

Saapa nähdä mtien käy ku tässä nyt aletaan yrittelemään kakkosta... Ja hormontasapaino heilahtaa jälleen...!

mulle kävi taas niin, että jo rv 11 lähtien mun naama rupesi kukkimaan ihan innoissaan! Olipa siinä kivaa sit kivaa nauttia raskaanaolosta, kun olisi tehny mieli vetää paperipussi päähän. Mun iho on aina ollut ihan hyvä eli näppyjä tulee tosi harvoin, mut tuo raskausaika :ashamed: Pari viikkoa synnytyksen jälkeen iho alkoi onneksi palaamaan normaaliksi.

mulle kävi taas niin, että jo rv 11 lähtien mun naama rupesi kukkimaan ihan innoissaan! Olipa siinä sit kivaa nauttia raskaanaolosta, kun olisi tehny mieli vetää paperipussi päähän. Mun iho on aina ollut ihan hyvä eli näppyjä tulee tosi harvoin, mut tuo raskausaika :ashamed: Pari viikkoa synnytyksen jälkeen iho alkoi onneksi palaamaan normaaliksi.<br><br>

Yhteistyössä