Murinaa ja valitusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piika-äiti

Aktiivinen jäsen
31.12.2006
3 723
0
36
Rämmin eilen, laskettuna aikana ja ehkä kesän kosteimpana ja hiostavimpana hellepäivänä, vattuaukkoon, ja louhikossa ja rinteessä keräsin kolme litraa vattuja. Alkoi supistella mukavasti. Pysyin urheasti pystyssä koko päivän ja koetin kasvattaa supistuksia. Menin illalla mustikkaan ja mäkäröiden näykkiessä keräsin rohmullisen mustikoita ja sen jälkeen tein vielä ison peltipiirakan mustikoista. Myöhemmin oli sauna, rakastelimme vielä illalla.

Ja ne napakat ja mukavat supistukset loppuivat kuin seinään puoli kaksitoista, juuri kun olin ajatellut, että vielä tunti, ja sitten on pakko lähteä synnärille.

Nyt asetun aloilleni enkä tee prkle yhtään mitään vaan olen sitä mieltä, että pöydän kattaminen on liian rasittavaa, kattakoon pennut pöydän. Auttakoon lääkäri viikon päästä vauvan ulos lääkkeillä tai puukolla tai molemmilla. Tympii ja väsyttää ja jos oisin yhtään vähemmän kevytmielinen, niin itkettäisi ja masentaisi.

Piika-äiti

Höh. Ei tainnut tuo olla mitään ennenaikoina. Pari litraa marjoja ja yksi piirakka. Jos ennen oli monta pientä lasta, niiden hoidon lisäksi haettiin ämpärikaupalla marjoja ja kanneettiin vettä ja puita ja tehtiin koko ajan jotain. Noustiin viideltä ja tehtiiin töitä muutaman tunnin yöunella. Ei mennyt lasketun ajan yli. Nykyäänhän lapset ovat pitempään mahassa kuin ennen, koska ei tehdä paljon mitään fyysistä, paitsi jos on monta pientä lasta hoidettavana.

minä olin viuosi sitten ihan samassa tilassa ja samanlaiset oli helteet. Manasin palstalle olotilaani ja sitä, että menee varmaan 2vkoa yli lasketunajan. No kaksi tuntia manaamisesta lapsivesi meni, joten tänään pääset synnärille =)

Alkuperäinen kirjoittaja polli:
rupee siivoomaan,kyllä se sillä lähtee...

Jos alkaisin siivoamaan, niin mies ei työkeikalta tultuaan olisi varma pitäisikö sen viedä minut synnärille vai psykiatrian polille. Minä en siivoa koskaan, se on meillä miehen etuoikeus. Voisi tietysti olla, että äkillinen mielenhäiriö voitaisiin laittaa raskaudentilan piikkiin.

Kieltämättä mietin eilen uuden kirjallisen tuttavuuteni Kymmenen onnen Annan synnytyksiä ja työtaakkaa ja niitä pelkoja, joiden kanssa Anna eli synntyshetkillään. Minun ei tarvitse pelätä yksinäistä synnytystä, sitä että jos kuolisin synnyttäessäni, vauva jäisi jäätymään saunaan jalkojeni väliin tai rinnoilleni eikä minulla ole karjaakaan paleltumassa ja kuolemassa nälkään. En myöskään ole joutunut hautaamaan pihapihlajan juurelle heti synnyttyään kuolleita tai syntyneinä kuolleita pienokaisia, eli entisaikojen elämään verrattuna helpollahan tässä päästään.

Nyt pitäisi lähteä nostamaan verenpainetta ja siivoamaan sangollinen lasten keräämiä mustikoita Pikkis Holmesin kanssa. Ritilän pyörittely ja heijaaminen kädet korkealla on pahin liike verenpaineeni kannalta, mutta ne arvot laskevat kyllä sitten parissa tunnissa kun saa homman loppuun.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta oikeasti jos ei haluaisi että menee lasketun ajan yli, tekisi hommia muulloinkin kuin laskettuna päivänä pari litraa marjoja.

Luonnollisesti olen koko helteisen viime viikon maannut sängyssä turvoksissa odottamassa laskettua aikaa ja supistuksia. Eivätkö kaikki maalla omakotitalossa asuvat kolmen liikkuvan, harrastavan ja töitä tekevän lapsen äidit tee niin, eivätkö?

Piika-äiti

Yhteistyössä