Murhan puolustelu seurakunnassa

vierailija
Murhaajien pitäminen sankareina sopii huonosti länsimaiseen kulttuuriin. Törmäsin seurakunnassani kolmen henkilön taholta kummalliseen käsitykseen, että homoseksuaalisen ex-jääkiekkoilijan murha osoitti vain todeksi sen, että synnin palkka on kuolema. Tämä on kummallista kristillistä teologiaa ja vähän hätkähdyttää, että elämän pyhyys unohdetaan ja murhia aletaan ymmärtää jotenkin oikeutetumpina jos uhrin elämäntapa ei ole ollut täysin raamatullinen.
 
Njaa. Tuo norjalaisen tekemä murha ei eroa narsistisen heteromiehenkään tekemästä murhasta/taposta, eli on heteromiehissäkin heitä jotka sanoo "jos lähdet, tapan itteni/sut". Ja kuulemma miehet uhkailee ja toteuttaa uhkauksiaan enemmän kuin naiset, ja suuri ikäero kuulemma altistaa sille.

Mutta kristillisesti ajateltuna...
-synnin palkka on aina hengellinen kuolema, oli se synti homous tai ylenmääräinen pullansyönti
-joskus se synti tappaa maallisestikin: alkoholismi, huumeet, ylensyönti jne.lyhentää elinikää
-mut eipä tuon Jannen elämässä mikään mennyt oikein: homoili, otti liian vanhan puolison ja vielä narskun, tuli tapetuksi.
Vaikka oli ihmisenä varmasti symppis ja kiltti.
 
vierailija
Murhaajien pitäminen sankareina sopii huonosti länsimaiseen kulttuuriin. Törmäsin seurakunnassani kolmen henkilön taholta kummalliseen käsitykseen, että homoseksuaalisen ex-jääkiekkoilijan murha osoitti vain todeksi sen, että synnin palkka on kuolema. Tämä on kummallista kristillistä teologiaa ja vähän hätkähdyttää, että elämän pyhyys unohdetaan ja murhia aletaan ymmärtää jotenkin oikeutetumpina jos uhrin elämäntapa ei ole ollut täysin raamatullinen.
Taidat olla jossain hihhuliseurakunnassa, luterilaisissa ei ole tuota ongelmaa.
 
2. Lasarian kirja 14. jae sanoo ”Joka nimeäni kutsuu, hänelle vastaan,paitsi homoille en lotkauta korvaani”.

@Echo, osuiko tuo raamatunlause kohdalleen?
Mikä Lasarian kirja? Ei sellaista Raamatussa ole.
Kutsuiko Janne Jeesuksen nimeä?
Ja jos kutsui, lukiko Raamatusta sen, että homoilijat ei pelastu?

Ja jotain häikkää on ollut siinä vanhassa patussa jo heidän tavatessaan, jos 56-vuotiaana alkaa heilastella 19-vuotiaan kanssa, vähän kuin Haavisto otti nelikymppisenä 19-vuotiaan.
Se olisi outoa heteroillakin.

Mutta en halua repiä ja raadella enempää, koska Janne on just kuollut. Vastasin vaan ap:lle.
Surullinen keissi.
 
vierailija
Mikä on oikein elettyä omaa onnellista elämää?

Olen hetero perheellinen agnostikko, en ymmärrä koskaan kristillisten ihmisten tekopyhyyttä ja kapeakatseisuutta erilaisten ihmisten valintoja kohtaan.
 
vierailija
Mikä Lasarian kirja? Ei sellaista Raamatussa ole.
Kutsuiko Janne Jeesuksen nimeä?
Ja jos kutsui, lukiko Raamatusta sen, että homoilijat ei pelastu?

Ja jotain häikkää on ollut siinä vanhassa patussa jo heidän tavatessaan, jos 56-vuotiaana alkaa heilastella 19-vuotiaan kanssa, vähän kuin Haavisto otti nelikymppisenä 19-vuotiaan.
Se olisi outoa heteroillakin.

Mutta en halua repiä ja raadella enempää, koska Janne on just kuollut. Vastasin vaan ap:lle.
Surullinen keissi.
Jes, ok, Echo.
 
vierailija
Onneksi yleensä nämä kristityt sikiävät keskenään pikkupikkupikkumaailmoissaan ymmärtämättä yhtään mitään maailmasta.

Aina voi etsiä jostain satukirjasta kirjallisen itselleen sopivan ja tulkitun ohjenuoran elämälleen, se helpottaa kun ei tarvitse itse koskaan ajatella yhtään mitään.

Kädet ristissä tuomita muiden ihmisten valintoja " VAIN minä kristitty pääsen taivaaseen" ja ei tule mieleen ettei tule pääsemään.
Se on näet sellainen satukirjojen opetus: nämä lupaukset ovat vain vaalipuheita/markkinointia tyhmille.
 
vierailija
Mikä on oikein elettyä omaa onnellista elämää?

Olen hetero perheellinen agnostikko, en ymmärrä koskaan kristillisten ihmisten tekopyhyyttä ja kapeakatseisuutta erilaisten ihmisten valintoja kohtaan.
Tekopyhyyttä varmasti on.
”Kapeakatseisuus” on usein raamatunlauseiden julkituomista, joita sinä et agnostikkona ehkä ymmärrä, etkä omaksi
 
vierailija
Onneksi yleensä nämä kristityt sikiävät keskenään pikkupikkupikkumaailmoissaan ymmärtämättä yhtään mitään maailmasta.

Aina voi etsiä jostain satukirjasta kirjallisen itselleen sopivan ja tulkitun ohjenuoran elämälleen, se helpottaa kun ei tarvitse itse koskaan ajatella yhtään mitään.

Kädet ristissä tuomita muiden ihmisten valintoja " VAIN minä kristitty pääsen taivaaseen" ja ei tule mieleen ettei tule pääsemään.
Se on näet sellainen satukirjojen opetus: nämä lupaukset ovat vain vaalipuheita/markkinointia tyhmille.
Raamatun mukaan uskovat pelastuvat.
Ei raamatun kieltäminenkään anna sinulle taivasosuutta, vai antaako?
Jos on uskonut väärin, eikä taivasta olekkaan niin minkä rangaistuksen siitä saa?
 
vierailija
Onneksi yleensä nämä kristityt sikiävät keskenään pikkupikkupikkumaailmoissaan ymmärtämättä yhtään mitään maailmasta.

Aina voi etsiä jostain satukirjasta kirjallisen itselleen sopivan ja tulkitun ohjenuoran elämälleen, se helpottaa kun ei tarvitse itse koskaan ajatella yhtään mitään.

Kädet ristissä tuomita muiden ihmisten valintoja " VAIN minä kristitty pääsen taivaaseen" ja ei tule mieleen ettei tule pääsemään.
Se on näet sellainen satukirjojen opetus: nämä lupaukset ovat vain vaalipuheita/markkinointia tyhmille.
👍

Just näin ja lisäksi eivät vain suostu tajuamaan, että kaikki eivät ole uskovaisia Suomessa, eivätkä elä heidän oppiensa mukaan.
 
vierailija
Onneksi yleensä nämä kristityt sikiävät keskenään pikkupikkupikkumaailmoissaan ymmärtämättä yhtään mitään maailmasta.

Aina voi etsiä jostain satukirjasta kirjallisen itselleen sopivan ja tulkitun ohjenuoran elämälleen, se helpottaa kun ei tarvitse itse koskaan ajatella yhtään mitään.

Kädet ristissä tuomita muiden ihmisten valintoja " VAIN minä kristitty pääsen taivaaseen" ja ei tule mieleen ettei tule pääsemään.
Se on näet sellainen satukirjojen opetus: nämä lupaukset ovat vain vaalipuheita/markkinointia tyhmille.
Sinähän se tässä olet ennakkoluuloinen, tuomitset, haukut ja pilkkaat. Eipä näytä ateismi sun kohdallasi tehdä onnelliseksi.
 
Iltiksestä, parisuhdeväkivaltatutkimusta:

"Tilastokeskuksen toteuttamassa Sukupuolistunut väkivalta ja lähisuhdeväkivalta Suomessa -tutkimuksessa vuonna 2021 selvisi, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöistä 28 prosenttia oli kokenut henkistä väkivaltaa viiden edeltävän vuoden aikana. Fyysistä väkivaltaa puolestaan oli kokenut 17 prosenttia vastaajista. Koko väestöön verrattuna henkistä väkivaltaa oli kohdannut 21 prosenttia ja fyysistä parisuhdeväkivaltaa puolestaan 8 prosenttia.

– Parisuhdeväkivallan että sen seurausten kokeminen näyttää olevan muuta väestöä yleisempää elämää rajoittavista terveyshuolista kärsivillä sekä sukupuoli- tai seksuaalivähemmistöihin kuuluvilla, raportissa kerrotaan.

Lempeät ja sympaattiset homot ja lesbot lyövät toisiaan?
 

Yhteistyössä