Murehdinko turhaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murehtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murehtija

Vieras
Olen reilu 30 vuotias mies, ja ongelmani on tunne että tyttöystäväni on jotenkin "tunteeton" minua kohtaan, vai onko tuo vaan minun mielessäni...

Eli olemme seurustelleet nyt reilun kaksi vuotta, alussa kaikki oli mukavasti, seksiä oli todella paljon, mutta nyt tietysti arjen koittaessa sekin on vähän vähentynyt. Ei siinä mitään, ymmärrän täysin että näin käy ihan yleisesti, ja seksi on nykyään todella hyvää, kumpikin tietää mistä toinen tykkää. Minä vaan teen yleensä aloitteet, tyttökaveri todella harvoin...tämä ei kuitenkaan ole se asia mikä on ongelma :)

Olen itse todella tunteellinen ja tykkään koskettaa ja suukotella toista ihan spontaanisti, kerron tunteistani ihan täysin avoimesti. Kerron että hän on rakas minulle ja rakastan häntä yli kaiken. Mutta ongelma on se että hän hyvin harvoin sanoo minulle mitään tunteistaan, taitaa olla muutaman kerran sanonut seurustelun aikana että rakastaa minua, ja näistäkin kerroista varmasti puolet kännissä.

Olen sanonut hänelle että olisi mukava kuulla joskus hänen kertovan tunteistaan, tai koskettavan/suukottelevan minua täysin spontaanisti ( en tarkoita seksuaalisessa mielessä), mutta näin ei vaan tapahdu. Mutta tämmöisissä tilanteissa hän vaan menee ihan lukkoon ja on usein vaan hiljaa, joskus tulee vaan vastaus että tuommoinen ei ole "häntä", kait ihmisellä kuitenkin on jotain tunteita? Sama homma esim jos olen työmatkalla, ikävöin tyttökaveriani todella paljon, lähetän hänelle viesteä, mutten kuitenkaan kokoaikaa ahdistele, hän taas on sanonut että ei ikävöi juuri ollenkaan...

Me ei riidellä juuri ollenkaan, harrastamme paljon yhdessä, meillä on todella hauskaa yhdessä. Yhteinen asunto, auto ja nyt vauvakin tulossa, tuntuu että kaikki on täydellistä...Onko ongelma vaan minun omassa päässäni, vai kaipaanko turhaan sitä tunnetta että minäkin olisin rakastettu/kaivattu, ja millä saisin tyttökaverini avautumaan?

Itse olen todella rakastunut häneen, aina kun näkee toisen tulee hyvä mieli ja hymy naamalle :)

Ihan kun minä ja mieheni. Se ei vaan kaikilta onnistu ja silloin on pakko luottaa siihen mitä näkee. Musta on kamalaa, kun ihmisten ilmoilla lääpitään tms. Ja se ei tarkoita ettenkö tykkäis ukosta. Auttaa en kyllä osaa, mutta oikein hyvää jatkoa koko perheelle!

Juu, tuo unohtuikin laittaa tuosta, eli ei ongelma ole että yleisillä paikoille tai ihmisten ilmoilla lääpitään tai edes pidetään kädestä kiinni, sitä en enää edes yritä :) Mutta kun sama homma on myös kotona, hyvin harvoin tulee suukkoa tai halausta, kyllä se minä olen joka sitä tekee, joka paikassa sanotaan että pitää kosketella toista että pysyy jonkinmoinen fyysinen kontakti...

Jotenkin tuo vaan tuntuu että jotain tunteita on padottuna tai jotain on tapahtunut aiemmin josta hän ei sitten minulle uskalla kertoa, eihän ihminen voi olla valmiiksi tuollainen jos jotain ei ole tapahtunut, tai mistäs minä sen tiedän, vähä turhauttaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Anna naiselle elämisen rauha! Oletko kysynyt mitä hän tykkää siitä kun sinä lääpit?

Ehkä laitoin väärin, en lääpi kokoaikaa, eikä se ole tarkoitukseni. Joskus välillä antaa suukon ja koskettaa ohimennessä, ei varmaan pitäisi haitata ketään jos on parisuhteessa.

En ahdista häntä missään tilanteessa. Ei ole koskaan sanonut että häiritsen häntä. Annan omaa aikaa ( käy esim jumpassa, kavereidensa luona, en estä menemästä minnekkään ). Eli en ole kyllä mitenkään sairaalloisen mustasukkainenkaan. Ei toista voi eikä pidä omistaa, tiedän sen.

Vai kuulostaako tämä siltä että en antaisi elämisen rauhaa ?

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Anna naiselle elämisen rauha! Oletko kysynyt mitä hän tykkää siitä kun sinä lääpit?

mutta on se minustakin outoa jos ei KOSKAAN sano rakastavansa, kuin muutaman kerran koko seurustelun aikana..

Miksi sitä pitää koko ajan toistaa? Eikös se riitä että se näkyy arjessa? TÄH!!????

mutta on se minustakin outoa jos ei KOSKAAN sano rakastavansa, kuin muutaman kerran koko seurustelun aikana..

Samaa mietin itsekkin, olenko sitten itse outo kun tykkään sanoa toiselle että rakastan, ja olisi se oikeasti itsekkin mukava kuulla samat sanat toisen suusta.

Ja vaikka osoittaisi teoillaan että tykkää jne jne niin silti ei siinä puhuta tunteista...

Miksi sitä pitää koko ajan toistaa? Eikös se riitä että se näkyy arjessa? TÄH!!????

taas mennään äärilaidasta toiseen, kuten täällä on tapana.

No mitenkäs se voisi näkyä arjessa ? Anna esimerkkejä niin voin sitten vaikka kommentoida että onko noin tapahtunut.

En minä halua että kokoajan pitää toiselle sanoa, ei tarvitse päivittäin todistella rakastavansa/tykkäävänsä. En minäkään niin tee.

Alkuperäinen kirjoittaja Murehtija:

Samaa mietin itsekkin, olenko sitten itse outo kun tykkään sanoa toiselle että rakastan, ja olisi se oikeasti itsekkin mukava kuulla samat sanat toisen suusta.

Ja vaikka osoittaisi teoillaan että tykkää jne jne niin silti ei siinä puhuta tunteista...

uskotko/tuntuuko sinusta kuitenkin itsestä että olet rakastettu?

taas mennään äärilaidasta toiseen, kuten täällä on tapana.

Huomasin. En tarkoita että kenenkään tästä pitäisi suuttua tai alkaa riehumaan. Tästä voidaan keskustella ihan normaalisti.

Kaikki olemme kuitenkin erilaisia ja tämä asia on semmoinen joka minun mieltä askarruttaa ja ahdistaa.

uskotko/tuntuuko sinusta kuitenkin itsestä että olet rakastettu?

Uskon ja tuntuu, tässä varmaan joku sanoo että mikä sitten on ongelmana.

Ehkä se ongelma on että haluaa vaan kuulla että toinenkin osaa puhua tunteistaan, jotenkin nyt kun vauva on tulossa sitä miettii sitten että osaako antaa sille vauvalle rakastavan ja hyvän elinympäristön. Ja tämä asia sitten mietityttää todella paljon.

tyttöystäväsi on tunnekylmä. Se on luonteenpiirre. Ikäänkuin ajattelee asioita järjellä, ei tunteella. Sinä taas vaikutat juuri tunneihmiseltä. Hakekaa parisuhdekirjoja, joissa avautuu eri luonnetyyppien tarve-alueet. Esim. sinulle murehtija, näyttää juuri myönteiset sanat ja läheisyys olevan yksi tarvealue. Taas tyttöystävälläsi se voi olla vaikka ihan joku muu, vaikka pienet palvelukset.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ihan kun minä ja mieheni. Se ei vaan kaikilta onnistu ja silloin on pakko luottaa siihen mitä näkee. Musta on kamalaa, kun ihmisten ilmoilla lääpitään tms. Ja se ei tarkoita ettenkö tykkäis ukosta. Auttaa en kyllä osaa, mutta oikein hyvää jatkoa koko perheelle!

Mikä sinulla on sitten ongelmana ettei se onnistu ? Johtuuko jostain vai mikä sen aiheuttaa

Mikä sinulla on sitten ongelmana ettei se onnistu ? Johtuuko jostain vai mikä sen aiheuttaa

Miksi tämä pitää kokea ongelmana? Se on luonteenpiirre johon on totuttava ja se on vaan uskottava että toinen rakastaa vaikka ei siitä koko ajan pulise. Meillä kaikilla on luonteenpiirteitä ja ne on hyväksyttävä jos toista rakastaa!

meillä vähän sama tilanne, tosin yhdessä oltu jo 10vuotta, tosin en alkuaikoinakaan mitenkään lääppinyt miestäni, julkisilla paikoilla en lähes koskaan, toki kun hyvästellään niin suikataan suukot ja halataan, mutta spontaanisti ei multa tuota oikeastaan koskaan heru.
nyt olen skarpannut ja alkanut vähitellen suukottelemaan ihan muuten vaan kotona vaikka sohvalla, saatan myös halata miestä kun tehdään keittiössä ruokaa ym.
mulle vaan on jotenkin tosi vaikea näyttää noita tunteitani, rakastan miestäni valtavasti, ja hän sen tietääkin.

Miksi tämä pitää kokea ongelmana? Se on luonteenpiirre johon on totuttava ja se on vaan uskottava että toinen rakastaa vaikka ei siitä koko ajan pulise. Meillä kaikilla on luonteenpiirteitä ja ne on hyväksyttävä jos toista rakastaa!

Tottakai hyväksyn tyttökaverini sellaisena kuin hän on, ja hän onkin juuri sellainen ihminen jonka kanssa voin kuvitella viettäväni elämäni. Ehkä muotoilin tuonkin väärin että sanon sitä "ongelmaksi". En halua muuttaa toista, se ei ole oikein, ja rakastan häntä vaikkei hän noita omia tunteitaan koskaan sanokkaan. Mietin vaan että onko se niin vaikeaa aukaista suunsa ja sanoa muutama sana jos oikeasti kuitenkin niin tuntee, eli oikeasti tuntee niin ja avautuu toiselle kaikista muistakin asioista mutta itse tunteesta ei voi sanoa, ihmettelen sitä ?

Alkuperäinen kirjoittaja ei aina pysty:
nyt olen skarpannut ja alkanut vähitellen suukottelemaan ihan muuten vaan kotona vaikka sohvalla, saatan myös halata miestä kun tehdään keittiössä ruokaa ym.

Tätä kaipaisin itsekin. Tykkäätkö sinä sitten siitä että mies suukottelee/halailee sinua, vai ahdistaako se ?

Itse omaan varmaankin tämän tunnekylmän luonteenpiirteen..
En ole miehelleni sanonut rakastavani, kun ehkä pari kertaa, vaikka hän sanoo useinkin, jotenkin tylsää sanoa -niin mäkin sua.
En tykkää halailusta, enkä pussailusta.. sehän on tietenkin hieman ikävää.. jos toinen näistä nauttii. Useat läheiset ihmiset ovat kysyneet, miksi en rakasta heitä.. ei kyse ole siitä.. mun mielestä se sana ei ole se merkityksellinen, vaan teot. Olempahan kuullut sanottavan, ettei minulla ole tunteita.. se ei ole totta, minulla on paljonkin, sisälläni.
Itse olen alkoholisti perheen "tuote", joten sieltä saattapi juontaa oma käytös, kuuli aika paljon sitä R sanaa.. mutta eipä se käytännössä sitten näkynyt..
Meitä on niin monenlaisia, joskus toista on vaan niin vaikea ymmärtää.

mun ex mies oli samanlainen kun sun murehtijan tyttöystävä. en muista, että olisi koskaan 8v liiton aikana sanonut rakastavansa mua. en kyllä itsekkään sanonut. nyt jälkeenpäin en voi muutakuin ihmetellä, että miksi? eikö kumpikaan sitten rakastanut? nyt tapailen erästä miestä, ja tosi usein sanotaan toisille tykkäävämme. siihen pitää ihan opetella. ja nyt tämän keskustelun ansiosta muistin myös sen, että mun pitää tsempata ja rohkaistua enemmän spontaanisti halaamaan ja pussailemaan, niistä tämä mies kuitenki tykkää ja itse myös. sitä on vain vähän huono osoittamaan tunteitaan noin, vaikka ne tunteet oikeasti onkin suuria!

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mun ex mies oli samanlainen kun sun murehtijan tyttöystävä. en muista, että olisi koskaan 8v liiton aikana sanonut rakastavansa mua. en kyllä itsekkään sanonut. nyt jälkeenpäin en voi muutakuin ihmetellä, että miksi? eikö kumpikaan sitten rakastanut? nyt tapailen erästä miestä, ja tosi usein sanotaan toisille tykkäävämme. siihen pitää ihan opetella. ja nyt tämän keskustelun ansiosta muistin myös sen, että mun pitää tsempata ja rohkaistua enemmän spontaanisti halaamaan ja pussailemaan, niistä tämä mies kuitenki tykkää ja itse myös. sitä on vain vähän huono osoittamaan tunteitaan noin, vaikka ne tunteet oikeasti onkin suuria!

Juuri näin, hyvä jos jollekkin on hyötyä tästä keskustelusta.

Eihän tuo oikeasti ole iso asia tehdä noin, mutta kuinka mukava olo siitä pikku jutusta tulee toiselle ja itselle myös kun tietää että toinen tykkää :)

Itse en osaa näyttää tunteita, koska lapsuudenperheessäni ei näytetty positiiisia tunteita
juurikaan. Ja muutenkin olen ollut "jäässä" jo kauan, aikoinaan vaan jähmetyin kun seurustelukumppani yritti ilmaista tunteita.
En pystynyt muuta kuin sanomaan joo.

Yhteistyössä