Muoks: Katsokaa mitä minä pelastin. *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja storm
  • Ensimmäinen viesti
storm
Minulla on nyt täällä kaksi kissanpentua ja molemmat ovat samaa sukupuolta, en vain tiedä kumpaa. Niillä ei ole mitään kiveksiä mutta semmoinen pippelin näköinen on. En tiedä sitten onko se mikä :D. En siis todella ole mikään kissa-asiantuntija kun nämä pelastin mummolasta kun hän uhkasi kisut tappaa ja nyt pitäisi saada myynti-ilmoitus nettiin jos joku nuo huolisi :)
 
storm
nämä taitavat olla siis poikia. Kiitos paljon olen ihan hukassa näiden kissajuttujen kanssa. Raukat eivät varmaan ole vielä 3 viikkoa vanhempia enkä edes tiedä mitä niille syöttäisi :(
 
APUA KOLME VIIKKOA??!! Äkkiä emon hoiviin takaisin!! Aivan liian nuoria olemaan ilman emoa! Niiden kuuluu syödä emonmaitoa tai sitten syötät niitä emonmaidon vastikkeella muutaman kerran vuorokaudessa..


Järkytyksissäni unohdin vastata; tuo kuvassa oleva on naaraskissan pylly.
Sitten menet kehottamaan mummoasi steriloimaan kissansa, pliis!
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja Mamafelina:
APUA KOLME VIIKKOA??!! Äkkiä emon hoiviin takaisin!! Aivan liian nuoria olemaan ilman emoa! Niiden kuuluu syödä emonmaitoa tai sitten syötät niitä emonmaidon vastikkeella muutaman kerran vuorokaudessa..
no emon hoiviin eivät enää pääse, vaihtoehdot ovat kirveellä päähän tai minun hoiviin :|.. Huomenna pitää heti hakea eläinlääkäristä korviketta jos sitä saisivat juotua, yritin syöttää vähän tavallista maitoa ja sitä ainakin huolivat. Voin laittaa kuvan jos haluatte itse ikää arvioida.. Tuo oli minun arvioni
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja Mamafelina:
APUA KOLME VIIKKOA??!! Äkkiä emon hoiviin takaisin!! Aivan liian nuoria olemaan ilman emoa! Niiden kuuluu syödä emonmaitoa tai sitten syötät niitä emonmaidon vastikkeella muutaman kerran vuorokaudessa..


Järkytyksissäni unohdin vastata; tuo kuvassa oleva on naaraskissan pylly.
Sitten menet kehottamaan mummoasi steriloimaan kissansa, pliis!
hän haluaa ne hengiltä muttei kukaan suostu tappamaan. Ajattelin itse hankkia jonkun..
 
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
no emon hoiviin eivät enää pääse, vaihtoehdot ovat kirveellä päähän tai minun hoiviin :|.. Huomenna pitää heti hakea eläinlääkäristä korviketta jos sitä saisivat juotua, yritin syöttää vähän tavallista maitoa ja sitä ainakin huolivat. Voin laittaa kuvan jos haluatte itse ikää arvioida.. Tuo oli minun arvioni
ei missääntapauksessa tavan maitoa, jos pakko antaa niin laktoositonta tai vähälaktoosista kermaviilia. pienen kissan maha ei kestä. eläinkaupoista saa korviketta jota pitää antaa
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
no emon hoiviin eivät enää pääse, vaihtoehdot ovat kirveellä päähän tai minun hoiviin :|.. Huomenna pitää heti hakea eläinlääkäristä korviketta jos sitä saisivat juotua, yritin syöttää vähän tavallista maitoa ja sitä ainakin huolivat. Voin laittaa kuvan jos haluatte itse ikää arvioida.. Tuo oli minun arvioni
ei missääntapauksessa tavan maitoa, jos pakko antaa niin laktoositonta tai vähälaktoosista kermaviilia. pienen kissan maha ei kestä. eläinkaupoista saa korviketta jota pitää antaa
kermaviiliä taitaa olla tuolla kaapissa jos sitä kokeilisin antaa..
 
Tsiisus, täytyy vissiin lopettaa tää palstailu kun täällä tulee vain huonolle tuulelle ja paha mieli, sorry, mut älä ota hlökohtaisesti..
Jos pennut pitää päästää hengiltä, ne viedään eläinlääkärille lopetettavaksi. Eläinlääkäri hoitaa homman asianmukaisesti ja laillisin keinoin. Sitten leikkautetaan vapaana juoksevat kissat jotta ne ei lisäänny holtittomasti. Sitten lakataan myös pitämästä eläimiä lainkaan, kun niistä ei osata huolehtia asianmukaisesti! MUR!
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Mamafelina:
Tsiisus, täytyy vissiin lopettaa tää palstailu kun täällä tulee vain huonolle tuulelle ja paha mieli, sorry, mut älä ota hlökohtaisesti..
Jos pennut pitää päästää hengiltä, ne viedään eläinlääkärille lopetettavaksi. Eläinlääkäri hoitaa homman asianmukaisesti ja laillisin keinoin. Sitten leikkautetaan vapaana juoksevat kissat jotta ne ei lisäänny holtittomasti. Sitten lakataan myös pitämästä eläimiä lainkaan, kun niistä ei osata huolehtia asianmukaisesti! MUR!
Siis eihän ap ole tehnyt kissoille muuta kuin pelastanut ne :eek:
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja Mamafelina:
Tsiisus, täytyy vissiin lopettaa tää palstailu kun täällä tulee vain huonolle tuulelle ja paha mieli, sorry, mut älä ota hlökohtaisesti..
Jos pennut pitää päästää hengiltä, ne viedään eläinlääkärille lopetettavaksi. Eläinlääkäri hoitaa homman asianmukaisesti ja laillisin keinoin. Sitten leikkautetaan vapaana juoksevat kissat jotta ne ei lisäänny holtittomasti. Sitten lakataan myös pitämästä eläimiä lainkaan, kun niistä ei osata huolehtia asianmukaisesti! MUR!
Keropa tuo meidän kovapäiselle mummelille. Ja en ota henk. koht. puhut varmaan mummostani etkä minusta sitä paitsi olen kanssasi ihan samoilla linjoilla. En tiedä mitä olisi pitänyt tehdä mutta nuo olivat niin kamalan suloisia etten voinut olla ottamatta niitä kun mummo sanoi ne tappavansa. Otin pennut ihan väkisin ja hän yritti jopa lahjoa minua antamaan ne takaisin tapettavaksi. Onkohan noista enää eläjiksi :|..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamafelina:
Tsiisus, täytyy vissiin lopettaa tää palstailu kun täällä tulee vain huonolle tuulelle ja paha mieli, sorry, mut älä ota hlökohtaisesti..
Jos pennut pitää päästää hengiltä, ne viedään eläinlääkärille lopetettavaksi. Eläinlääkäri hoitaa homman asianmukaisesti ja laillisin keinoin. Sitten leikkautetaan vapaana juoksevat kissat jotta ne ei lisäänny holtittomasti. Sitten lakataan myös pitämästä eläimiä lainkaan, kun niistä ei osata huolehtia asianmukaisesti! MUR!
Siis eihän ap ole tehnyt kissoille muuta kuin pelastanut ne :eek:
Juu ei ole, ellei "hanki jonkun tappamaan niitä". Tää olikin ihan yleisesti tarkoitettu ja toivottavsti storm vie viestin eteenpäin vaikkapa mummolle ;)
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja Mamafelina:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamafelina:
Tsiisus, täytyy vissiin lopettaa tää palstailu kun täällä tulee vain huonolle tuulelle ja paha mieli, sorry, mut älä ota hlökohtaisesti..
Jos pennut pitää päästää hengiltä, ne viedään eläinlääkärille lopetettavaksi. Eläinlääkäri hoitaa homman asianmukaisesti ja laillisin keinoin. Sitten leikkautetaan vapaana juoksevat kissat jotta ne ei lisäänny holtittomasti. Sitten lakataan myös pitämästä eläimiä lainkaan, kun niistä ei osata huolehtia asianmukaisesti! MUR!
Siis eihän ap ole tehnyt kissoille muuta kuin pelastanut ne :eek:
Juu ei ole, ellei "hanki jonkun tappamaan niitä". Tää olikin ihan yleisesti tarkoitettu ja toivottavsti storm vie viestin eteenpäin vaikkapa mummolle ;)

hän sanoi että parempi tappaa kissat kuin antaa pois koska niitä voidaan kohdella huonosti. en kyllä ymmärrä logiikkaa. tuli melkei sukuriita tästä kun nuo pennut otin.. eikai se muu auta kuin yrittää pitää huolta pikkuisita ja etsiä niille mahdollisimman hyvä koti
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
kysele olisiko jollakulla juuri synnyttänyttä kissaa jolle saisit nuo pennut tissille
en kyllä tunne edes muuta kuin yhden jolla on kissa, leikattu narttu. Kaverit ovat enemmän koiraihmisiä kuten minä itsekin.
 
Mä olen töissä hoito/ kodittomien kissojen/koirien paikassa töissä ja aina kun sinne uusi eläin tulee yleensä eläimen tausta on varsin surullinen.. :| Mä sinuna ottaisin yhteyttä lähimpään kodittomien eläinten yhdistykseen.Meiltäkin nimittäin ilahduttavan paljon haetaan kissoja uusiin koteihin. =)
 
tuittupää
Koita ny ruokkia ne sillä korvikkeella ja lue kissakirjasta tai netistä miten jatkossa.. sun pitäis sitte jaksaa niitä melko pitkään (ei ole vaikeaa mutta välillä työlästa ja vastuullista) ja jos ne kasvavat ilman emoa niin yritä saada samaan kotiin molemmat (tuntuis jotenki kurjalta erottaa ne vaik eihän siinäkään mitään) ja vaikka sellaiseen missä on jo kissa tai kissoja.. Toivotan kaikkea parasta pikkuisille.
 
Otappa yhteyttä alueesi eläinsuojeluyhdistykseen (lista www.sey.fi) ja kysy sieltä apua/neuvoa asiaan! Noiden pentujen pitäisi antaa kasvaa ainakin sitten sijaisemon luona (jos todella ovat kolme viikkoa, ja vaikka olisivat 8 viikkoakin-oikea luovutusikä on 12 viikkoa!) jotta saavat parhaat eväät kissanelämän tielle! Tai edes kodissa jossa on varmasti kokemusta "orpojen" kissanpentujen hoidosta. Useissa ESYissä on täyttä tähän aikaan vuodesta ja monet ottavat vain löytökissoja tai "oikeasti apua tarvitsevia" eläimiä hoiviinsa, mutta aina kandee kysyä!
Ja joo tosta logiikasta, miksi niitä kissanpentuja pitää sitten tulla jos ne tapettavaksi on tehty? Toivottavasti mummosi ymmärtää kissan steriloimisen tärkeyden..

Noniin Pintelin ja tuittupää on samoilla linjoilla :)
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja tuittupää:
Koita ny ruokkia ne sillä korvikkeella ja lue kissakirjasta tai netistä miten jatkossa.. sun pitäis sitte jaksaa niitä melko pitkään (ei ole vaikeaa mutta välillä työlästa ja vastuullista) ja jos ne kasvavat ilman emoa niin yritä saada samaan kotiin molemmat (tuntuis jotenki kurjalta erottaa ne vaik eihän siinäkään mitään) ja vaikka sellaiseen missä on jo kissa tai kissoja.. Toivotan kaikkea parasta pikkuisille.
onneksi minulla on vielä lomaa edes viikko niin voin keskittyä "kotiuttamaan" ja ruokkimaan niitä. Josko ne tuosta piristyisivät, raukat ovat ihan surun murtamia kun ei ole emoa. Tietty niillä on ikävä. Tosi pienikokoisia ovat tuollaisia puoliksi villikissoja mutta toivottavasti ne nyt kasvavat ja voimistuvat kun vähän ikää tulee.
 

Yhteistyössä