Muokkaisitko meidän pojan päivärytmiä (7kk)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Eli uni on alkanut maistumaan päivällä aika hyvin, yksi ongelma on vaan siinä, että mulla on hankaluuksia mahduttaa kiinteitä tähän rytmiin tarpeeksi :O Poika on siis 7kk ikäinen ja päivä menee kutakuinkin näin (ajoissa voi olla tietenkin heittoja):

klo. 9.00 herätään

klo. 11.30 päiväunille

klo. 15.30 herää päiväunilta

klo. 17.30-18.00 minipäiväunet (max. tunti)

klo. 21-22.00 yöunille

eli minne väleihin mahduttaisitte niitä kiinteitä ja mitä? :O Aamulla poika syö vaan puuron ennen päiväunille menoja ja sillä siis porskuttaa nuo 4tuntia putkeen, pitäisikö tuohon aamuun kumminkin tukkia jo se eka lämminruoka (liha/kasvis)?
Tuolla aikataululla mä saan pojalle syötettyä 4ateriaa päivässä, hedelmäsosetta en anna välipalana vaan joskus jälkkäriksi ja/tai ilta- ja aamupuuron kanssa.

Mua myös askarruttaa, että nukkuuko poika päivällä liian paljon, yöt ovat vähän levottomia (itkeskelee ja heräilee usein). Että onko nuo minipäiväunet alkuillasta liikaa? Tänään kokeilin, ettei poika mene enää noiden yksien päiväunien jälkeen nukkuu ja aika hyvin pysyi valveilla kahdeksaan asti, mutta tuntuu niin pienelle vielä nukkuakseen "vaan yhdet päiväunet", katsotaan millanen yö nyt sitten on...

Mä en lähtisi yrittämään muuttaa noin pienen päivärytmiä. Hän nukkuu ilmeisesti kuitenkin koko yön yli ilman ruokaa? Ainakin meidän esikoinen heräsi vielä tuossa iässä yöllä syömään (imetin). Eli ilmeisesti hän saa sen ruoan, mitä tarvitsee, tuona hereilläoloaikanansa. Älä pakota syömään, siitä tulee vain paino-ongelmia myöhemmin... kyllä jo pieni tietää koska on maha täynnä.

Mä en oo kummallekaan lapselle saanut mahdutettua alle 10kk sitä viittä ateriaa päivässä. Ei ollut kiinni rytmistä, mutta eivät vaan suostuneet syömään. Neuvolan puolesta oli ihan ok, söivät siis sen 4 kertaa päivässä.

Ihan hyvin teillä jo ruokaa menee. Lapsi on kuitenkin vasta 7kk eli vasta on 1kk sitten tarvinnut edes aloittaa kiinteitä. Ei niitä heti tarvitse mennä 5 ateriaa päivässä. Ihan relax vaan! :)

Ihan hyvä rytmi teillä tuntuu olevan. On kuitenkin jo ihan selkeä rytmi ja sekin on jo tosi paljon, verrattuna moneen muuhun tuon ikäiseen vauvaan! Jatka vaan samaan tapaan. Vauva kasvaa koko ajan ja rytmi on ihan varmasti jo 2kk kuluttua täysin toisenlainen, eli vain muutos on pysyvää :)

Poika on hoikka, käyrällä kulkee -7 kohdilla painon kanssa. Ja yöt oli yhtä syömistä, nyt ollaan yritetty vieroittaa yötissistä ja poika nukkuu suht hyvin n. klo.4-6asti. Mutta aamuyöstä siis käy levottomaksi ja syötän yhden tai kaksi kertaa. Vielä viikko sitten saattoi syödä 10kertaa yössä, mikä siis oli ihan tapa ja imetän myös... Poika on kova liikkumaan, "voimistelee" paljon ja konttaa :)

[QUOTE="Selina";25161552]Läkähdyn kateudesta.

Meillä nukkuu 6kk puolelta öin aamu yhdeksään, syö toki miljoona kertaa. Päivällä 3x päikkärit 30-45min.[/QUOTE]

kyllä meilläkin oli viikko sitten yöt yhtä syömistä :D Ja päiväunet nukuttiin pätkissä niin että sai käydä vaunuja kiikuttamassa vähän väliä... Mä vaan yks päivä päätin ja jätin ukon itekseen nukahtaa vaunuihin ja hiljoksiin se sinne jäi (ja silmät oli 5minuutin päästä menneet kiinni), ja alkoi nukkua pitkiä päiväunia :) Mutta illalla ei tule kuuloonkaan että nukahtaisi itsekseen!

Nyt on näköjään 2 hammasta :heart:

Ehkäpä tää pikku kulta nukkuis ensi yönä :D

Teillä menee jo tosi hyvin kiinteitä. Meillä vasta porsastellaan ja maistellaan.

Meillä nukkuu riippumatossa päikkärit, tasan niin kauan kun jaksaa keinuttaa. Olispa siihen joku härpäke..

Yhteistyössä