munattomia lettuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NiuNiu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NiuNiu

Vieras
Vauvallani on lehmänmaito- ja kananmuna-allergia, joten olisiko kenelläkään reseptejä maidottomiin ja munattomiin lettuihin? Tai oisiko ideoita(reseptien kera:)) mitä voisin syödä, kun muut nautiskelevat mökillä muurinpohjalettuja?:) Imetän siis edelleen, joten nuo ovat minultakin kiellettyjä!

Mä teen letut soijamaidosta, vehnäjauhosta, suolasta, sokerista ja maidottomasta juoksevasta margariinista. Aluksi käytin myös soijajauhoa munaa korvaamaan, mutta totesin, että se on ihan turhaa ja tuo lettuihin oudon lisämaun. Taikinasta vaan kannattaa tehdä hitusen paksumpaa kuin "yleensä" ja tosi hyviä tulee :)

Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=1577&rname=keliaakikon_kananmunattomat_letut

Ja täähän sopii tosi hienosti maitoallergiselle, haloo!

No, jos ei ihan avuton oo, niin maidon tilalle voi heittää kaurajuomaa tai ihan kivennäisvettä... pitää katos osata soveltaa perusohjetta. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=1577&rname=keliaakikon_kananmunattomat_letut

Ja täähän sopii tosi hienosti maitoallergiselle, haloo!

No, jos ei ihan avuton oo, niin maidon tilalle voi heittää kaurajuomaa tai ihan kivennäisvettä... pitää katos osata soveltaa perusohjetta. :wave:

No joo, mutta miksi heittää hätäisesti kehiin keliakiaohje, kun tavalliset jauhotkin käy, jne :) Tästä saa kyllä näppärästä suolan ja öljyn määrät ;)

Alkuperäinen kirjoittaja lisäksi:
Tohon joku valmistaikinakin Oatlylla tai jollain,.

Se on mun mielestä vaan maidoton, mut munaa oli, tai sit toisinpäin... kerran ihan innoissani löysin sen kans kaupasta, mut sit sei käynytkään...

Mut enköhän mä esim. tuolla vuodatus-blogista saadulla reseptillä onnistu!:) Kiitos vaan paljon <3

Yhteistyössä