Munatorvet OLLEET tukossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt

Vieras
Laparoskopiassa todettu. Syy endometrioosi. 1. Lapsi Ivf:llä. 2. Lapsi todellinen luomuyllätys. En ymmärrä miten ovat avautuneet, raskaudesta. Anyway, tekisi mieli yrittää kolmatta mutta usko ei ole kovin korkealla. Hoitoihin ei enää lähdetä.

Ihan veikkaus voisiko ne avautua aukiolotutkimuksen aikana kun munanjohtimiin ruiskutetaan nestettä? Meillä yritystä oli takana 3 vuotta sitten tehtiin laparoskopiassa aukiolotutkimus ja siitä 3 kk niin olin luomunaraskaana vaikka lääkärit suosittelivat suoraan ivf:ää kun hormonitoiminnassa häikkää minulla ja miehellä siittiöitä vähän. Sanoivatkohan, että inseminaatiossa muutaman prosentin mahdollisuus onnistua. Nämä nyt ei liity siihen munatorvien tukkoisuuteen mutta ihmettelen kun ensin 3 vuotta yritystä ja sitten hetimiten aukiolotutkimuksen jälkeen tärppää pelkillä clomifeneillä.

Minulla laparoskopiassa todettu niin täydellisen tukossa olevat munatorvet että ainoa vaihtoehton lastensaantiin ikinä, IVF. Yllätys suunnaton kun olen YHDEN KIERRON sen jälkeen ollut ehkäisyttä (endometrioosi) josta heti raskaaksi :). Lapset jo koululaisia ja mietin olisiko vielä luomutoivoa?

jos ovat tukossa nainen on sairastanut joskus klamydian,näin sanoi gyne.Klamydian voi sairastaa tietämättään ja parantua antibioottikuurilla tyyliin poskiontelotulehdukseen määrätyllä antibiootilla hoituu samalla poskiontelot ja klamydia.Totuus paljastuu vasta sitten kun munatorvet ovat tukossa klamydiatulehduksen jälkeisen arpikudoken takia.

Alkuperäinen kirjoittaja käyttäkää kondomia!;29039920:
jos ovat tukossa nainen on sairastanut joskus klamydian,näin sanoi gyne.Klamydian voi sairastaa tietämättään ja parantua antibioottikuurilla tyyliin poskiontelotulehdukseen määrätyllä antibiootilla hoituu samalla poskiontelot ja klamydia.Totuus paljastuu vasta sitten kun munatorvet ovat tukossa klamydiatulehduksen jälkeisen arpikudoken takia.

Voi hyvää päivää. Voi olla tukossa muistakin syistä. Voi olla vaikka synnynnäinen rakennevika.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs nyt;29039890:
Minulla laparoskopiassa todettu niin täydellisen tukossa olevat munatorvet että ainoa vaihtoehton lastensaantiin ikinä, IVF. Yllätys suunnaton kun olen YHDEN KIERRON sen jälkeen ollut ehkäisyttä (endometrioosi) josta heti raskaaksi :). Lapset jo koululaisia ja mietin olisiko vielä luomutoivoa?

Ihan sama juttu, laparoskopiassa todettiin eikä voitu edes tehdä aukiolotutkimusta kun niin kiinnikkeiset. IVF:llä ensimmäinen lapsi, ja sen jälkeen yksi luomukierto ja todellinen ylläriplussa. Tästä melkein 10 vuotta ja sen jälkeen kierukka. Mietin vieläkö olis mahdollisuus tulla raskaaksi, voiko nuo pysyvästi aueta vai tukkiutua uudelleen?

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs nyt;29039774:
Mistä tuo 2% tulee jos on tukossa. Minut leikannut lääkäri sanoi ettei koskaan mitään mahdollisuuksia. Voiko munatorvi aueta pysyvästi? Mietin vaan

Mulla kans sanottiin että vain IVF:llä voin saada lapsia, luomuna en koskaan. Outoa. Miten ne voi itestään aueta?

Mulla todettiin tukkeutuneiksi munatorvet jo pian 15v sitten. Ei annettu luomuraskauteen mitään toivoa vaan pikemminkin peloteltiin kohdunulkoisella.
Hoidoilla saatiin useampi lapsi. Tosin tuohon väliin tuli luomuraskaus joka päättyi keskenmenoon.
Kuopuksenkin jälkeen tulin uudelleen luomusti raskaaksi mutta se oli kohdunulkopuolinen ja leikkauspöydälle jouduin joten nyt on poistettu molemmat johtimet, kun uhkasivat henkeäni.
Eli jos vielä vauva haluttaisiin niin ainoastaan hoidoilla mutta lapsiluku on nyt ehdottomasti täysi eikä enää hoitoihinkaan ole tarvetta lähteä.

Moi. Eli te joilla on todettu, että röörit on tukossa ja silti olette luomulapsen saaneet. Kauanko teillä on kestänyt tulla raskaaksi ja jos ivf ekalapsi, kuinka kauan on synnytyksestä kulunut, että tulitte luomuraskaaksi? Mulla torvet meni tukkoon totaalisesti keskenmenon takia, jossa tehtiin hoitovirhe. Tavarat lillui mun sisällä 3kk ja tulehdutti kohdun ja munasarjat, ennen kuin pääsin kaavintaan. Yritin uutta raskautta tuloksetta vuoden, pääsin eri läänin hoitoon ja tehtiin aukiolotutkimus, jossa todettiin, että täysin on tukossa. sain ekan lapsen ivf avulla ja nyt synnytyksestä on 4kk11pv ja sain HAALEAN mutta positiivisen tuloksen. Olen vaan ihan ihmeissäni, ku niin ei pitänyt olla mahdollista... Onnellinen toki olen, mutta samalla pelkään, onko kohdun ulkopuolinen, munatorvessa vai missä lienee..KOKEMUKSIA???!

Yhteistyössä