munatorvet ei vedä mulla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesseli-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vesseli-80

Jäsen
29.01.2006
409
0
16
se oli siis "tuomio" munatorvien aukiolotutkimuksessa..
nyt ootellaan aikaa vatsaonetelon tähystykseen mikä tehdään siis nukutuksessa tuosta navan kohdalta...

ei mennyt aine tosiaan läpi munatorvien vaikka kaikki muut näytti kuulemma todella hyvältä joten tuolla tarkastetaan että missä syy...saattaapi olla kuulemma ihan rakenteellinen juttu, eli ettei ole mitään "korjaus" keinoa vaan sitten mennään hetimtien koeputkihedelmöitykseen, mikä tuntuu olevan meillä se todennäköisin.

Ottaahan se hiukan omaan sisimpään että ei voi saada lasta alulle ns normaalisti, mutta toisaalta, pääasia ettäonnsituisi edes sitten tuolla koeputkihgedelmöityksellä.
ja lääkäri sanoikin että siinä on erinomaiset onnistumisprosentit koska muuten meillä molemmilla on kaikki kunnossa että jotain positiivistakin :)

olen tässä yrittänyt nyt itteeni tsempata että eipähän tarvi sitte enää vanhemmalla iällä stressata ehkäisyn kanssa kun niitä lapsosia ei enää toivota....pieni lohtu mutta jotain pakko yrittää..

mutta hyvä että mentiin taas eteenpäin kuitenkin!

ei sattunu tuo tutkimus mulla..otin tosin 2 särkylääkettä yhen sijaan=)
hiukan sen jälkeen tuli sellainen oksettava olo ja verta tuli sinä päivänä jonkin verran mutta muuten ihan ok.

onkos kukaan ollut tuollaisessa vatsalaukun tähystyksessä esim endon tmv takia?
tuleeko siitä sairaslomaa.....?tietysti se päivä inaki ku tehään mutta muuten......?
aikapaljon tuosta kyselin jo lekuriltakin joka oli kauhena mukava, mutta tuo saikkehomma jäi kysymättä...

kivaa torstaita ja lippu korkealla!!!!!!!!!!!!1

Mä olin laparoskopiassa 11/05 ja silloin tuli s-lomaa 3 päivää (toimenpidepäivä mukaan lukien). Mulla s-lomasta tuli sitten viikon pituinen,koska en toipunukaan ihan niin nopeasti kuin piti.

Muuten toimenpide meni hyvin (eihän sitä ite tajua kun kerran nukutuksessa tehdään). Saatiin selvyys, että missä vika kun lasta ei kuulu ja syy oli että mulla munatorvet tukossa.

Mulla toimenpide tehtiin Helsingissä Kätilöopistolla ja siellä oli kyllä todella mukava henkilökunta.Eli hyvä mieli jäi toimenpiteestä.Tsemppiä sulle ! =)

minäkin luulin jo että pääsen laparoskopiaan, mut mulle tehdäänkin toi aukiolotutkimus vaan uudestaan, nukutuksessa. Kun ei saatu täyttä varmuutta onks ne nyt kokonaa tukkees vai mitä..
Kyselin jo näillä sivuilla aiemmin siitä laparoskopiasta, niin sain sellastakin tietoo et siinä toimenpiteessä saattais jopa ne munanjohtimet aueta! Siks vähän petyinkin ku mulla ei sitä operaatioo olekkaa tulos, ainaka vielä.
Taitaa olla aikas samanlainen tilanne muuten meillä kun teilläkin, muuta vikaa ei kummastakaan ole löytyny. Tsemppiä vaan :heart:

Apua Kääk! Tänään lääkäri sanoi, että luultavasti seuraava toimenpide (odotetaan vielä jotain mm. hormoonikokeiden tuloksia) on tuo aukiolotutkimus. Sain ihan sen kuvan että se on ns. läpihuutojuttu ultran tapaan ja ei kovinkaan kivulias -ja jos kipuja tulee ne kestää vain sen suolaliuoksen ja ilman ajan. Siis sekö oikeasti sattuu ja tarvitaan toipumisaikaa???

panny: tuo munatorvien aukiolotuktimus siis tehdään ihan hujauksessa, eli liuosta tosiaan sisään ja ultralla katotaan yms mutta jos siitä ei selviä niin sitten ohjataan eteenpäin, kuten meillä nyt, laparoskopiaan ja se sitten tehään nukutuksessa ja tarvitaan sairaslomaa..

voi kun se aika tulisi vaan pikaisesti jo, on tosi malttamaton olo.......
meillä ei ole ihan niin suuria jonoja kuin esim helsingissä että ehkä toivoa on että ensi kesänä meillä saattaisi olla vaavi matkassa mukana..tosin luultavatsi aina vain siellä missä minäkin;)

toivo on korkealla siis edelleen=)

mulle on tehty ekan kerran laparoskopia -96. Tukossa olivat munatorvet.
Lapsettomuushoitoihin mentiin -98. Tehtiin kolme kertaa mikroinjektiohedelmöitys,viiminen tehtiin joulukuussa-01 häiden jälkeen mutta menkat taas alkoi...eli kolme tehtiin yhteensä,mutta en tullut raskaaksi. Pääsiäisenä tein raskaustestin joka oli positiivinen!! Meille syntyi luomupoika marraskuussa-02.
Ehkäsyä ei olla ollenkaan käytetty,eikä toista ole kuulunut. No nyt olin lääkärillä,joka määräsi mut siihen laparoskopiaan. Se lääkäri sanoi,ettei papereitten mukaan meillä pitäis olla ollenkaan lasta,kun molemmissa on vikaa. Mutta onneksi meillä on tommonen ihmepoika :heart:
Nyt laparoskopian jälkeen puhuin leikanneen lääkärin kanssa,niin hän kertoi,että tukossa olivat olleet ja ne oli poltettu auki,jonka jälkeen aine oli mennyt nätisti läpi. Sitä se lääkäri ei osannut sanoa,pysyvätkö auki tunnin,kuukauden vai vuosia,on kuulemma yksilöllistä.Toivotti onnea yritykseen..Katsotaan kuinka käy saammeko joskus toisen. Onnellinen olen kyllä,että meillä tuo yksi poika jo on.

Yhteistyössä