munasarjojen ja munajohtimien aukiolotähystys!

Kertoisko jokunen ihminen vielä kokemuksia... Onko kivulias jne? Ja mitä tuloksien saannin jälkeen on kokeiltu jos ovat tukossa? Entäs jos ovat auki? Itse menossa tuohon tutkimukseen tämän kuun lopussa, ja pelotta ihan pirusti...

Kiitos vastauksista...

Mulla tutkimus oli suhteellisen kivuton. Itse tutkimuksessa, kun ruiskuttivat sitä liuosta, niin se tuntui kovalta menkkakivulta, mutta muutoin ei sitten tuntunutkaan muulta kuin normaalitutkimukset. Mulla olivat kumpainenkin munajohdin auki, jolloin liuos pääsi läpi ja siksi ehkä noinkin helpolla pääsin. Otin ennen tutkimusta särkylääkkeen, lääkärin ohjeen mukaan. Kokoajan hoitaja kyseli mun tuntoja ja kipuja. Varmasti löytyy myös erilaisia kokemuksia. Eiköhän se jokaisella ole hieman omanlaisensa kokemus. Mulle jäi kyllä ihan positiivinen muisto.

Tosiaan auki olivat putket, meillä sitten tehtiin 3 inssiä, kaikista nega ja sitten ekasta IVF:stä elämäni eka plussa. Tässä sitä nyt jännityksellä edetään. :) Varsinaista vikaa meillä ei mistään löydetty. Ehkä minun heikosti kypsyvien munasolujen ja miehen hieman hitaiden simppojen yhteispeliä. Mutta hyvä näin. :heart:

Tsemppiä tutkimukseen ja hoitoihin! :wave:

Mulla olisi ens viikon keskiviikkona tutkimuksen aika ja tuli mieleeni, että jos putket tukossa, voinevat avata ne siinä samalla? ettei enää uutta toimenpidettä tarvita? hassu kysymys ehkä, mutta tulipahan mieleeni. Kiitos jos joku viitsii vastata!

En halua pelotella, mutta mun osalla tutkimus oli niin kivulias, että meinasin sen vuoksi pyörtyä. Olin kuitenkin ilmeisesti ääritapaus, kun ei ollu aikaisemmin tullut vastaan. Mulla siis röörit niin tukossa ettei niiden läpi saatu ilmeisesti edes laparoskopiassa varjoainetta.

Muuten ilmeisesti ihan nopsa operaatio ja paljosta "kivusta" selviää kun ei jännitä! :wave:

Ei se kauhean paha toimenpide ole. Mulla toinen puoli oli lähes kivuton kun oli auki, mutta toinen puoli sitten sattuikin aika tavalla kun ei ollut ihan auki. :( Mutta kyllä siitä selviää.

Mulla alkoi pari tuntia tutkimuksen jälkeen huimata todella voimakkaasti ja jomottaa vatsaa ettei suorana pystynyt kävelemään ja jouduin pitämään saikkupäivän töistä. Harvinaista kuulemma, olisinkohan vaan stressannut liikaa. ;)

Yleensä on kyllä ihan helppo ja nopea toimenpide!

Yhteistyössä