munasarjakysta

sain tänään kuulla että molemmissa munasarjoissania on kystat. n. 5cm kokoisia. Järkyttävä uutinen kun olen kuitenkin ihan muutaman kuukauden sisällä käynyt kolmeen kertaan (tämä oli neljäs) ultraäänitutkimuksessa? Luulisi ton kokoisten kystien jo tuntuvankin ( ei vaan tunnu). Lääkäri sanoi että voi olla että näkyvät tässä vaiheessa kirtoa paremmin... Hoidoksi sain Lugeja . Onko kellään vastaavia kokemuksia?? On yritetty lasta parivuotta eikä mitään syytä tähän mennessä oo löytynyt.
 
Miula on ollut niin että hoitojen JÄLKEEN heti kun menkat on alkaneet niin ultrassa on löytynyt milloin mitäkin.Eka inssin jälkeen löytyi kysta ja toisen inssin jälkeen joku epämääräinen "pussi/alkio/polyyppi" (ei saatu selvää) Minulle tuo kysta tuli ihan hormoonipistojen aiheuttamana...näin ainakin ymmärsin.Se oli itsestään puhennut ja lähtenyt pois alle kuukaudessa.Poistetaanko siula ne leikkauksella vai annetaanko odottaa milloin puhkeaa?Toivottavasti pian poistetaan niin pääsette taas yrittämään lapsukaista. =)
 
lääkäri sanoi että odotellaan kuukausi ja katotaan lähtevätkö niillä lugeilla pois. voivat kuulemma lähteä. ei puhunut mitään leikkauksesta tms. enkä osannut silloin kysyä, olin niin ihmeissäni.
 

Yhteistyössä