munasarja kystasta kokemuksia kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kystat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kystat

Vieras
eli luulen että mulla pitkät kierrot johtuu juuri kystista, eikös ne yleensä sitten ovulaation aikaan puhkea?
kun mulla oli nyt ovis,tosi myöhäisillä kp:llä, ja samaan aikaan tuli alavatsa hyvin kipeäksi,turposi, oli tärinäkipua,yhdyntäkipua yms.. ja sit se muutaman päivän päästä meni ohi..?
eli onko muilla ollut vastaavaa??

Alkuperäinen kirjoittaja Määää:
toi kuullostaa mun mielestä endolta.

mutta muut oireet ei oikeen passaa endoon, vuoto on niukkaa yms.. eikä tuota tärinä yms kipua ole kuin nniissä kierroissa jotka venyy, ja sillo tulee kaikki muutki oireet,välillä mulla ihan normi kiertoja montaki kuukautta.. eikä mun tarvi menkkakipuun ottaa mitää lääkettä, eikös endossa oo pirun kipeä?

Ei mulla ihan vastaavaa, enkä tiedä mihin aikaan ne puhkeaa. Mulle tuli kystia hormonikierukasta. Osa oli isojakin, mietittiin jopa leikkausta. Mutta kun sellanen puhkesi, makasin lattialla tai olin kontallani, väänsin itkua enkä pystynyt liikkumaan. Kivut oli jotain ihan sietämätöntä. Hakeuduin sitten lääkäriin ja pyysin poistamaan koko systeemin, enkä sellasta enää ikinä ota. Pärjään pillereillä.
Sori, ei varmasti auttanut yhtään noihin sun kysymyksiin. :ashamed:

ai...voiks pitkä kierto johtua kystasta/kystista?..Mulla yks (ainakin ) kysta munasarjassa ja kierto on aikalailla lähemmäs 40pvä...ja muutenkin menkat tulee ja menee miten sattuu...

Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
ai...voiks pitkä kierto johtua kystasta/kystista?..Mulla yks (ainakin ) kysta munasarjassa ja kierto on aikalailla lähemmäs 40pvä...ja muutenkin menkat tulee ja menee miten sattuu...

niin mulle on kerrottu. pillereillä vaiva pysy pois mut synnytyksen jälkeen palannut..entistä pahempana.. :(
mulla tuntuu välillä varsinki vas.puolella oikee sellainen muhkura,jos kysta kasvaa isoksi.. hitto ja miten tässä raskaaks tuut ku on tällanenki vaiva,ei menkkoja 3 kuukauteen.....

Mulla kans painamalla tuntuu muhkura tuola.. En tiä ite noista pillereistä kun ei ne muuten sovi. Välillä on kipeempi ja välillä ei taas ollenkaan. Tosin mua ei nyt häiritte kun ei oo suunnitelmissa raskautua. Ite oon kaksi kertaa tullu tosi epäsäännölisestä kierrosta huolimatta helposti raskaaks.
Käys lääkärissä juttelemassa,eiks sieltä vois saada jotain millä kierron sais kuntoon?... Ja tsemppiä teille :hug:

On kokemuksia kystasta. Sellaisista jotka on puhjenneet itsestään ja sellaisesta joka on leikattu. Emmä ole koskaan ajatellut mihin kierron aikaan ne on tulleet. Helvetilliset kivut oli sen kystan aikaan joka leikattiin. Ei voinut hengittää edes kunnolla. Helvetilliset kivut oli myös silloin kun ne on puhjenneet itsekseen ( 2 krtaa ).
Mulla on ollut endo myös (nyt ei useempaan vuoteen ollut oireita ) mutta ei mulla ollut tärinä kipuja eikä yhdyntä kipuja vain ja ainoastaan vatsakipuja.

Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Mulla kans painamalla tuntuu muhkura tuola.. En tiä ite noista pillereistä kun ei ne muuten sovi. Välillä on kipeempi ja välillä ei taas ollenkaan. Tosin mua ei nyt häiritte kun ei oo suunnitelmissa raskautua. Ite oon kaksi kertaa tullu tosi epäsäännölisestä kierrosta huolimatta helposti raskaaks.
Käys lääkärissä juttelemassa,eiks sieltä vois saada jotain millä kierron sais kuntoon?... Ja tsemppiä teille :hug:

kiitos :) joo aika gynelle varattu,eiköhän nää hommat tästä selviä..
tuli vielä mieleen että voiko kystä puhjeta niin että emättimestä tulee se neste ulos??
nimittäin mulla teininä käynyt 3 kertaa niin että tullut iso määrä sellaista kirkasta nestettä,ihan yllättäen, ja siihen paikkaan on aina loppunut kystan oireilut!?

Yhteistyössä