Munarakkula ei kypsy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siru76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siru76

Vieras
Heipähei! Olemme vuoden alusta yrittäneet lasta, tuloksetta. Kävin alkukesästä kunnallisella lääkärillä joka määräsi teroluteja epäsäännölliseen kiertooni (heittelee 45-80 välillä). Yhden kierron sain jopa typistymään 28:n niiden avulla...
Keskikesästä minulle määrättiin sitten clomifeneja, taas kunnallisella, munarakkula ei kuulemma kypsy ollenkaan. Lääkäri oli kiireinen ja tyly eikä viitsinyt selitellä sen tarkemmin. En uskaltanut aloittaa clomifen kuuria, koska seurantaa ei minulle luvattu, ei kuulemma tarvitse. Nyt sitten sain tarpeekseni ja tilasin yksityiselle ajan. Toivottavasti siellä minut otetaan "vakavasti"... Mutta, minkälaisiin hintoihin meidän pitää varautua yksityisellä?!? Tässä tilanteessa se on tietty pikkuseikka mutta olisi kiva tietää etukäteen suuntaa jotta osaa varautua! Toivottavasti meitä kaikkia onnistaa pian!!! :hug:

Yksityisellä ultra+lääkäri vähennyksineen maksaa noin 80 euroa.
Mutta jos teillä on mahdollisuus siihen kunnalliseen, niin VAADI tutkimuksia. Minulle kävi niin, että lääkäri ei siellä ottanut minua tosissaan, vaan käski vaan hommiin useammin. Tämän seurauksena menin yksityiselle, jossa otettiin minut vakavasti ja ehdotti jatkotutkimuksia jne. Ajattelin kuitenkin, että menen sinne kunnalliselle lääkärille ja vaadin palvelua. Niinpä minullakin oli sitten Clomit ja Terot. Kunnalinen gyne nauroi minulle päin naamaa, kun halusin seurantaultran Clomifenien aikana, mutta sain semmoisen, kun sanoin, että tiedän, että semmoinen kuuluu olla ja minä ehdottomasti haluan sen. (Gynen mielestä se olisi ollut turha noilla hormoonimäärillä)
Toisaalta taas keskussairaalan lääkäri (jolla kävin muissa gynegologisissa asioissa) oli sitä mieltä, että seurantaultra on välttämätön, sillä on mm. munatorvien repeämisvaara.

Minulle sanottiin, kun sata kertaa soitin vielä lääkärille jälkikäteen, että ei tarvitse seurantaultraa, vaikka olisin halunnut. Ja tämä gyne oli vielä yksityinen!!!!! Eli pitäisikö teidän mielestä mennä ultraan heti ekankin clomi-kuurin jälkeen????? Vai milloin????

Oon kyllä sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa mennä sinne seurantaultraan, varsinkin ensimmäisen clomi-kuurin jälkeen. Silloin näkee sen, että onko annostus oikea vai pitääkö sitä lisätä. Ja clomifeeneillahan on mm. se lisääntynyt monisikiöisen raskauden vaara, joten kontrollia kannattaa ehdottomasti vaatia!!

Yhteistyössä