munanjohdinten aukiolotutkimus nukutuksessa

on nyt tehty. Lupasin kertoo miten meni.. Eli hyvin! Ei tukoksia, ainakaan enää. Nyt talveen asti ollaa vaan ja yritellään.. Jos ei mitään tapahdu, niin sitte lääkärille taas.
Kysyin vielä lääkäriltä oliko ne ollenkaa tukkeessa, (et onko vika nyt ollu siellä vai onko vielä jtn muuta) ei osannu kertoa varmasti, saatto olla vähän tukoksia.

Ja tosiaan pakko sanoo ISOT kehut Felicitas klinikalle. Siellä oli niin mahtava henkilökunta. Heti ku vähän silmiä availin niin oli jo hoitaja vieressä ja toi aamupalat ja kahvit. Ja sanoi että soita nyt vaan se miehes tänne kaveriks kun et vielä pääse pois. ja siis mies olis saanu olla vaikka koko toimenpiteen siellä jos olisi halunnu. Mut sehän oli enemmän paniikissa kun minä, niin lähti pois, ja minähän nukuin..

Tosiaan enemmänhän se maksaa (500?) mut en valita, päinvastoin.
 
Mitä eroa tuolla nukutuksessa tehdyllä tutkimuksella on siihen polilla tehtävään tutkimukseen? Tutkitaanko siinä jotenkin "paremmin" ja tarkemmin, vai mikä erona?
Aattelin vaan, kun mulle tehtiin tutkimus polilla, pumpattiin ilmaa ja suolaliuosta. Toiseen puoleen meni vaan ilmaa, eli on tukossa. Toinenkin oli osittain tukossa ensin, mutta kun "survoi" sitä katetria syvemmälle ja useempaan kertaan laittoi ilmaa ja suolaliuosta, niin tukokset väheni ja johdin "putsaantui" lähes kokonaan. Ja sattui niin ...keleesti.
 
Julkisella puolella rääkätään ihmisiä säästösyistä. Ei saa kuluttaa tiukalle leikattuja määrärahoja "turhiin" anestesioihin ja postoperatiiviseen hoitotyöhön...

Ite sain aukiolotutkimukseen rauhottavaa, ei mitään kipulääkettä, vaikka sanoin olevani TODELLA kipuherkkä. Itkin ja huusin toimenpiteen aikana.

Kun hoidin yksityisellä ranteeni niin kirurgi kertoi siellä, että julkisella puolella leikkaus olisi tehty paikallispuudutuksessa, joka ei vie tuntoa, esim. luukalvosta, johon instrumentit saattaa osua, kun kasvainta sieltä ronklattiin ulos. Yksityisellä tekivät leikkauksen verityhjiössä laskimopuudutuksella. En tuntenut tasan mitään. Leikkauksen vaativuudesta kertoo sekin, että käsi piti kipsata jälkeenpäin... Voin kuvitella mitä tuskaa olisi ollut paikallispuudutuksessa tuollainen leikkaus...

 
Nii mulla tehtiin tuo ensin hereillä ja nyt nukutuksessa, kun teki aika kipeetä hereillä ollessa. Ja kohtu on niin vinossa, että vasen puoli jäi jotenkin "piiloon" niin sinne ei hereillä ollessa saatu edes kunnolla sitä liuosta laitettua. nukutuksessa hyvä kun ei kroppa pane yhtää vastaa. Ja tosiaa onnistuki =) =) =)
 
katjuusa
Mulla taas ko. toimenpide ei tuntunut missään. Henkilökohtaisesti en olisi valmis maksamaan 500 eur toimenpiteestä, joka kesti n. 10 minuuttia. Minulla toki oli munatorvet auki, olin ottanut etukäteen ibuprofeiinia sekä beetasalpaajaa. Ehkäpä nämä vaikuttivat siihen, että toimenpide oli helppo. Se, että minulla on taaksepäin kallistunut, kaksikornuinen ja lisäksi vielä toispuoleinen kohtu, ei vaikeuttanut asiaa.

Nämä jutut ovat kovin yksilöllisiä kiputuntemuksineen jne. Kukin siis järjestäköön tutkimuksensa siten, kuin itse parhaaksi katsoo. Pääasia kai on että tutkimus tulee tehtyä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 18:07 katjuusa kirjoitti:
Mulla taas ko. toimenpide ei tuntunut missään. Henkilökohtaisesti en olisi valmis maksamaan 500 eur toimenpiteestä, joka kesti n. 10 minuuttia. Minulla toki oli munatorvet auki, olin ottanut etukäteen ibuprofeiinia sekä beetasalpaajaa. Ehkäpä nämä vaikuttivat siihen, että toimenpide oli helppo. Se, että minulla on taaksepäin kallistunut, kaksikornuinen ja lisäksi vielä toispuoleinen kohtu, ei vaikeuttanut asiaa.

Nämä jutut ovat kovin yksilöllisiä kiputuntemuksineen jne. Kukin siis järjestäköön tutkimuksensa siten, kuin itse parhaaksi katsoo. Pääasia kai on että tutkimus tulee tehtyä.
Joo, kaikki tekee kuten parhaaksi näkee. ensin minäkin menin kaupungin sairaalaan kun yksityinen laitto lähetteen sinne, mut siellä sanottii, ettei nukuteta turhaan, kun siinä on aina riskejä... :kieh: Eli jos en olis tätä 500? maksanu niin mun munanjohtimet ei olisi auki. <br><br>
 
tietämätön
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 12:25 punkkari kirjoitti:
on nyt tehty. Lupasin kertoo miten meni.. Eli hyvin! Ei tukoksia, ainakaan enää. Nyt talveen asti ollaa vaan ja yritellään.. Jos ei mitään tapahdu, niin sitte lääkärille taas.
Kysyin vielä lääkäriltä oliko ne ollenkaa tukkeessa, (et onko vika nyt ollu siellä vai onko vielä jtn muuta) ei osannu kertoa varmasti, saatto olla vähän tukoksia.

Ja tosiaan pakko sanoo ISOT kehut Felicitas klinikalle. Siellä oli niin mahtava henkilökunta. Heti ku vähän silmiä availin niin oli jo hoitaja vieressä ja toi aamupalat ja kahvit. Ja sanoi että soita nyt vaan se miehes tänne kaveriks kun et vielä pääse pois. ja siis mies olis saanu olla vaikka koko toimenpiteen siellä jos olisi halunnu. Mut sehän oli enemmän paniikissa kun minä, niin lähti pois, ja minähän nukuin..

Tosiaan enemmänhän se maksaa (500?) mut en valita, päinvastoin.
Kuinka nopeasti sait ajan Felicitas-klinikalle? Missä kierron vaiheessa se tehtiin? Katsoin Felicitaksen sivuilta, mutta en huomannutsiellä mainintaa laparaskopiasta ainakaan hinnastossa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 12:30 tietämätön kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 12:25 punkkari kirjoitti:
on nyt tehty. Lupasin kertoo miten meni.. Eli hyvin! Ei tukoksia, ainakaan enää. Nyt talveen asti ollaa vaan ja yritellään.. Jos ei mitään tapahdu, niin sitte lääkärille taas.
Kysyin vielä lääkäriltä oliko ne ollenkaa tukkeessa, (et onko vika nyt ollu siellä vai onko vielä jtn muuta) ei osannu kertoa varmasti, saatto olla vähän tukoksia.

Ja tosiaan pakko sanoo ISOT kehut Felicitas klinikalle. Siellä oli niin mahtava henkilökunta. Heti ku vähän silmiä availin niin oli jo hoitaja vieressä ja toi aamupalat ja kahvit. Ja sanoi että soita nyt vaan se miehes tänne kaveriks kun et vielä pääse pois. ja siis mies olis saanu olla vaikka koko toimenpiteen siellä jos olisi halunnu. Mut sehän oli enemmän paniikissa kun minä, niin lähti pois, ja minähän nukuin..

Tosiaan enemmänhän se maksaa (500?) mut en valita, päinvastoin.
Kuinka nopeasti sait ajan Felicitas-klinikalle? Missä kierron vaiheessa se tehtiin? Katsoin Felicitaksen sivuilta, mutta en huomannutsiellä mainintaa laparaskopiasta ainakaan hinnastossa..
Sain ajan samantien kun itelleni sopi. Tai siis kuukautiskiertoon... eli se piti tehdä ennen ovulaatiota. Ja siis mulle ei tehty laparoskopiaa, vaan se munanjohdinten aukiolotutkimus. Jos oikein muistan niin Felicitas-klinikka ei edes tee laparoskopiaa.
 
Olen itse menossa tuohon munanjohdinten aukiolo tutkimukseen nukutettuna koska hereillä se sattui niin prkleesti etteivät sitten voineet suorittaa tutkimusta loppuun. Laparoskopia odottaa minua sitten helmikuussa..

Osaatko kertoa mitenkä sinulta tutkittiin munanjohtimet jos ei kerta tähystysleikkauksena eli laparoskopiana?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 21:10 Adett e kirjoitti:
Olen itse menossa tuohon munanjohdinten aukiolo tutkimukseen nukutettuna koska hereillä se sattui niin prkleesti etteivät sitten voineet suorittaa tutkimusta loppuun. Laparoskopia odottaa minua sitten helmikuussa..

Osaatko kertoa mitenkä sinulta tutkittiin munanjohtimet jos ei kerta tähystysleikkauksena eli laparoskopiana?
Mulle tehtiin nukutuksessa siis ihan samanlainen tutkimus kun hereillä, ruiskuteltiin sitä ainetta munanjohtimiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 10:26 punkkari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 21:10 Adett e kirjoitti:
Olen itse menossa tuohon munanjohdinten aukiolo tutkimukseen nukutettuna koska hereillä se sattui niin prkleesti etteivät sitten voineet suorittaa tutkimusta loppuun. Laparoskopia odottaa minua sitten helmikuussa..

Osaatko kertoa mitenkä sinulta tutkittiin munanjohtimet jos ei kerta tähystysleikkauksena eli laparoskopiana?
Mulle tehtiin nukutuksessa siis ihan samanlainen tutkimus kun hereillä, ruiskuteltiin sitä ainetta munanjohtimiin.
Ahaa - no niin tietenkin. :whistle: Olinpas taas ajattelematon.
 

Yhteistyössä