Mun unirytmi on mennyt ihan pyllylleen, ja saa potemaan huonoa omatuntoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Valvon vauvan kanssa illat ja nukkumaan pääsen yleensä kahden maissa. Yöllä vauva heräilee syömään 1-2tunnin välein. tästä syystä sitten väsyttää ja herään myöhään. Nousen ylös vasta 11 aikaan, sitä ennen saatan hetken maata hereillä sängyssä hetken.
mies hoitaa isommat aamulla, ei tarvitse säikähtää että lapset olisivat keskenään :)

Poden tästä pitkään nukkumisesta todella huonoa omatuntoa, ja koko aamupäivä menee hukkaan :(
Muuten kyllä touhuan normaali kotityöt, ei tartte elää paskassa, ja puhtaita vaatteitakin löytyy, ulkoilen lasten kanssa jne.

Mutta tuo nukkuminen tuntuu nollaavan kokonaan kaiken :/

laita parin kolmen päivän ajan herätys seitsemäksi ja revi ittes ylös vaikka kuinka väsyttäisi.. kyllä se illalla alkaa sit aikasempaan nukuttamaankin :)

Sulla on pieni vauva. Miksi ihmeessä sun pitäisi kiskoa itsesi sängystä ylös aamuvarhaisella, ja kärsiä sitten univajeesta? Nukkumaan et kuitenkaan pääse ennen kun vauva nukkuu...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Sulla on pieni vauva. Miksi ihmeessä sun pitäisi kiskoa itsesi sängystä ylös aamuvarhaisella, ja kärsiä sitten univajeesta? Nukkumaan et kuitenkaan pääse ennen kun vauva nukkuu...

Tätä itsekkin ihmettelin. Ja eikös se isukki voi pitää kämppää sen aikaa puhtaana, ettei äiteen tarttis väsyneenä hoitaa kodin askareita?

jotenkin sitä vaan ajattelee, ettei kunnon äidi nuku puolille päivin :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

Kuule, karista tuollainen turha syyllisyys niskastasi pois :D

Kunnon äiti huolehtii siitä, että saa tarpeeksi unta. Jaksaa sitten hereilläollessaan touhuta lastensa kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

Sun pääasiallinen hommasi on nyt vain olla vauvan kanssa =) isi saa hoitaa muut, eikös? =)

Oikeasti oon kyllä aika onnekas, kun mies hoitaa lapset aamuisin, ja arvostan sitä kyllä todella.
Mutta sitten mä säälin miestä kun se "joutuu" olemaan aamut tyttöjen kanssa. :ashamed:
Mun sisällä taitaa asua pienenpieni perfektionisti ajoittain.

Huono omatunto - kotiäidin paras kaveri? Jos ei oikeasti mikään mätä, niin sit pitää potea huonoa omaatuntoa siitä, että kaikki on hyvin, vaikka itse ei häärää suunapäänä :saint:
Kuule potkasepa sitä sisäistä perfektionistias persiille ja käske sen nyt vaan olla ihan hiljaa: hienoa, että ootte voinu järjestää asiat noin. On sulla nyt siinä pienen hoitamisessa kuiteskin ihan tarpeeksi hommaa: jos sulla on sen lisäks viel mahdollisuus saada tarpeeksi unta - riippumatta siitä mihin aikaaan nukut - niin sehän on hienoa =)

Yhteistyössä