Mun unelma USA:n tulevaisuudesta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tää olis kova. USA:n pressat seuraavat 50 vuotta:

- Donald Trump sr. 2021-2025
- Ivanka Trump 2025-2029
- Ivanka Trump 2029-2033
- Jared Kushner 2033-2037
- Jared Kushner 2037-2041
- Donald Trump jr. 2041-2045
- Donald Trump jr. 2045-2049
- Eric Trump 2049-2053
- Eric Trump 2053-2057
- Barron Trump 2057-2061
- Barron Trump 2061-2065
 
vierailija
Tää olis kova. USA:n pressat seuraavat 50 vuotta:

- Donald Trump sr. 2021-2025
- Ivanka Trump 2025-2029
- Ivanka Trump 2029-2033
- Jared Kushner 2033-2037
- Jared Kushner 2037-2041
- Donald Trump jr. 2041-2045
- Donald Trump jr. 2045-2049
- Eric Trump 2049-2053
- Eric Trump 2053-2057
- Barron Trump 2057-2061
- Barron Trump 2061-2065
Ivanka Trumpin kohdalla suvakeilta räjähtäis pää.
 
Miksi USA: politiikka on niin kiinnostava aihe?
Onhan se yksi maailman johtavista maista.
No, voidaan me puhua Kanadan pääministeristäkin:

Mun mielestä Justin Trudeau on yliarvostettu söpöytensä ja käytöstapojensa takia, mutta on oikeesti karseimmista karsein suvakki, jolla ei ole omaa ajatusmaailmaa ja joka ottais koko maailman pakolaisiksi sinne.
Happy now? :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Onhan se yksi maailman johtavista maista.
No, voidaan me puhua Kanadan pääministeristäkin:

Mun mielestä Justin Trudeau on yliarvostettu söpöytensä ja käytöstapojensa takia, mutta on oikeesti karseimmista karsein suvakki, jolla ei ole omaa ajatusmaailmaa ja joka ottais koko maailman pakolaisiksi sinne.
Happy now?
Kanadassa on tilaa moninaisille ihmisille. Minullekin. Täällä kaikkia ihmisiä kohdellaan ihmisinä.
 
vierailija
Jos Trump voittaa, tää palsta on täynnä suvakeille ilkkumista seuraavat 4 vuotta. Jos häviää, niin sitten toistellaan QAnon-salaliittoteorioita.

On tää aika jännäksi mennyt tää palsta kun persutrumpisteja on valtaosa kirjoittajosta.

Ettekö te mustat puolipersut itse huomaa, että tää on tuhonnut koko palstan. Kauan sitten.
 
Kanadan turvapaikkapolitiikkaan kuuluu, että sinne ei oteta yksinäisiä miehiä, vaan perheitä. Kanada ottaa myös todella vähän väkilukuun nähden, tehdään turvallisuustarkastukset. Kelpaisi varmasti monelle muullekin maalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ps. Eikös ole ihmeellistä, että Kanadan, liberaali pääministeri tekee kristillisempiä tekoja kuin Ameriikan uskova presidentti?
Jos vetoat uskovaisuuteen ja kristillisyyteen, niin asia ei ole yksioikoinen.

Raamatussa pakolaisuus/muukalaisuus on käsitelty VT:ssa: hädänalainen muukalainen on otettava vastaan, häntä on autettava eikä häntä saa kohdella töykeästi.

MUTTA - ja erittäin iso mutta, joka on mun pointti: Raamatussa ei annettu sen muukalaisen harjoittaa omaa uskoaan eli tuoda epäjumalanpalvelusta Israeliin,(poikkeuksena Salomo jonka eriuskoiset tuonti-muijat käännytti sen osittain noituuteen) eli nykyiset ihmisoikeudet ja uskonnonvapaus tekevät mamutuksesta ongelmallista, koska niiden mukaisesti jokaisella tulijalla on oikeus harjoittaa uskoaan.

Päivi Räsänen on ehdottanut että tänne tuotaisiin kristittyjä mamuja, mutta kuuroille korville on kaikunut.

Mua ei haittais jos tänne tulis vaikka miljoona kristittyä pakolaista. He käyttäytyisivät suht kivasti ja sopisivat hyvin luterilaisuuteen. He olisivat yllättävän suomalaisia.
Mua ei haittaisi jos jokaiselle mamulle pistettäisiin kansalaisuuden saamisen ehdoksi osallistuminen vaikka 15 kertaa helluntailaisten kitaraseuroihin.

Mutta kun tätä ei tapahdu eli tulijoita ja heidän arvomaailmaansa/uskoa ei haluta muuttaa, niin 2050-luvulla Eurooppa ei ole enää kristillinen vaan islamilainen.
 
En edes seuraa Ameriikan politiikkaa, enkä tiedä siitä mitään.
Se olettamus kuitenkin on, jos palstapersu menis Amerikkaan ja yliopistoon siellä ja koulun loputtua olisi 200 000- 500 000 $ opintoveloissa niin tulisi ehkä Suomea ikävä. Jos taasen sairastuisi ja joutuisi sairaalaan niin täytyi myydä kotinsa, että voi maksaa sairaalalaskut.
Oletan , että palstapersut eivät edes alkuunkaan ymmärrä koko Ameriikan kapitalisuutta ja sen tuomia hedelmiä.
 
Ps. Eikös ole ihmeellistä, että Kanadan, liberaali pääministeri tekee kristillisempiä tekoja kuin Ameriikan uskova presidentti?
Jos vetoat uskovaisuuteen ja kristillisyyteen, niin asia ei ole yksioikoinen.

Raamatussa pakolaisuus/muukalaisuus on käsitelty VT:ssa: hädänalainen muukalainen on otettava vastaan, häntä on autettava eikä häntä saa kohdella töykeästi.

MUTTA - ja erittäin iso mutta, joka on mun pointti: Raamatussa ei annettu sen muukalaisen harjoittaa omaa uskoaan eli tuoda epäjumalanpalvelusta Israeliin,(poikkeuksena Salomo jonka eriuskoiset tuonti-muijat käännytti sen osittain noituuteen) eli nykyiset ihmisoikeudet ja uskonnonvapaus tekevät mamutuksesta ongelmallista, koska niiden mukaisesti jokaisella tulijalla on oikeus harjoittaa uskoaan.

Päivi Räsänen on ehdottanut että tänne tuotaisiin kristittyjä mamuja, mutta kuuroille korville on kaikunut.

Mua ei haittais jos tänne tulis vaikka miljoona kristittyä pakolaista. He käyttäytyisivät suht kivasti ja sopisivat hyvin luterilaisuuteen. He olisivat yllättävän suomalaisia.
Mua ei haittaisi jos jokaiselle mamulle pistettäisiin kansalaisuuden saamisen ehdoksi osallistuminen vaikka 15 kertaa helluntailaisten kitaraseuroihin.

Mutta kun tätä ei tapahdu eli tulijoita ja heidän arvomaailmaansa/uskoa ei haluta muuttaa, niin 2050-luvulla Eurooppa ei ole enää kristillinen vaan islamilainen.
Hieman aiheesta sivuun - pitänee ryhtyä fanittamaan tuota Salomoa :D
 
  • Haha
Reactions: Echo
En edes seuraa Ameriikan politiikkaa, enkä tiedä siitä mitään.
Se olettamus kuitenkin on, jos palstapersu menis Amerikkaan ja yliopistoon siellä ja koulun loputtua olisi 200 000- 500 000 $ opintoveloissa niin tulisi ehkä Suomea ikävä. Jos taasen sairastuisi ja joutuisi sairaalaan niin täytyi myydä kotinsa, että voi maksaa sairaalalaskut.
Oletan , että palstapersut eivät edes alkuunkaan ymmärrä koko Ameriikan kapitalisuutta ja sen tuomia hedelmiä.
Algoma, miksi puhut Amerikasta - tekevätkö kanadalaiset useinkin niin? Amerikkahan on maanosa, jossa sijaitsevat mm. valtiot nimeltä Kanada ja Pohjois-Amerikan Yhdysvallat. Sinäkin olet siis Amerikassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Algoma, miksi puhut Amerikasta - tekevätkö kanadalaiset useinkin niin? Amerikkahan on maanosa, jossa sijaitsevat mm. valtiot nimeltä Kanada ja Pohjois-Amerikan Yhdysvallat. Sinäkin olet siis Amerikassa.
Pn mulla vähän tietoa mikä Ameriika on.
On vain helpompi kirjoittaa America, kun tarkoittaa USA;ta ja useimmat ihmiset ymmärtävät mitä tarkoitetaan. Asia ilmenee asiayhteydestä
 
Hmm, oletko vapaamuurari? He pitävät itseään kulttuurisesti new age - Salomon perillisinä. Puhutaan jostakin 2 temppelin muuraajasta, joku Hiiram ja jokutoinenmikälie, jotka oli rapparien esikuvia.
Opiskelijana tulin kerran keskellä yötä baarista kotiin. Kävelin hieman syrjäisempiä katuja ja yhtäkkiä huomasin, että erään talon kellariovesta käveli sisälle juhlavan näköistä porukkaa. Uteliaana lähdin katsomaan, olisiko ehkä kiinnostava salakapakka.
En päässyt sisälle, mutta sen perusteella mitä ehdin nähdä, taisi olla kysymyksessä vapaamuurarien kokoontuminen.
Tämä on ainoa kokemukseni vapaamuurareista.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä