Mun tuli vastustamaton halu leipoa voisilmäpullia.Auttakaa!

Olen leiponut viimeksi vuonna kivi ja keppi.
Nyt olis kiva, kon ukkoa olis illalla oottamassa yllärinä tuoretta bullaa :D .
Minkäkokoinen taikina kantsii tehdä kun mulla ei ole mtn yleiskonetta, pitääpi käsin vaivata taikina.

Mitä ihan siihen perusbullataikinaa tarvitaan?
Jauhoja, voita, suolaa, kaardemummaa, sokruu...?
 
Mä teen joskus jopa ihan vaan 2,5 dl:n taikinan jos teen vaan vähän herkuksi pikaisesti.
Puolen litran taikinasta riittää sitten jo vähän pakkaseenkin.
Mun mielestä noi menee vielä hyvin käsin vaivaten.
Hyvä ohje löytyy lähes kaikkien jauhopussien kyljestä.
 
vink vink
Helpommin pääset kun käyt lähimmästä K-kaupasta ostamassa paistovalmiita vehnäpullia ja laitat voisilmän ja raesokeria päälle. Valmistuu 8 minuutissa. Ja lopputulos taattua kamaa :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:44 vink vink kirjoitti:
Helpommin pääset kun käyt lähimmästä K-kaupasta ostamassa paistovalmiita vehnäpullia ja laitat voisilmän ja raesokeria päälle. Valmistuu 8 minuutissa. Ja lopputulos taattua kamaa :\|
No ei todellakaan vedä vertoja itse tehdylle pullalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:45 Ohdake kirjoitti:
Mä voisin syödä voisilmäpullista aina vaan ne pelkät voisilmät B) :p
Mitä, jos mä jättäisin ukolle lautaselle odottelemaan voisilmiä kauheen kasan ja viereen lappu...en jaksanu leipoa, kelpaaks pelkät silmät... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:48 vili43 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:45 Ohdake kirjoitti:
Mä voisin syödä voisilmäpullista aina vaan ne pelkät voisilmät B) :p
Mitä, jos mä jättäisin ukolle lautaselle odottelemaan voisilmiä kauheen kasan ja viereen lappu...en jaksanu leipoa, kelpaaks pelkät silmät... :whistle:
Ukkosi olisi onnellinen mikäli ymmärtää hyvän päälle B) :D
 
DakotanEmo
kannattaa ehottomasti tehä enemmän kun kerran viihtii :snotty: paitsi että sä teetkin voisilmä pullia! :D Oisit tehnyt korvapuusteja, tai tee ainakin puolet. Niistä tulee kiwa levy josta saa leikeltyä hirmusen erikoisia paloja :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:56 DakotanEmo kirjoitti:
kannattaa ehottomasti tehä enemmän kun kerran viihtii :snotty: paitsi että sä teetkin voisilmä pullia! :D Oisit tehnyt korvapuusteja, tai tee ainakin puolet. Niistä tulee kiwa levy josta saa leikeltyä hirmusen erikoisia paloja :flower:
Buusteissa on lisähommaa...sokeroiminen ja kaneloiminen ja kääriminen ja ...mun tuli ny jo hiki :ashamed: .
 
1/2 litraa maitoa
1hiiva pala
200gsokeria
200g marg.
suolaa 1tl
kaardemummaa
1 muna.
jauhoja n.10dl

liota kädenlämpöiseen maitoon hiiva
lisää muna,sokeri,suola,kaardemumma joukkoon ja osa jauhoista vatkaa voimakkaasti,
sitten käsin alustamaan lisää jauhoja ja lopuksi lämmin margariini
alusta niin että irtoaa kupin reunoista hyvin.laita vedottomaan paikkaan nousemaan.Kun on noussut kaksinkertaiseksi niin leivo pyöreitä pullia ja laita kohoamaan pellille voitele paina kuoppa keskelle ja laita siihen voinokare sitten sokeria pinnalle. tulee hyvä voisilmä kun sekoitat kaardemummaa margariiniin ja laitat muutaman lusikan vaniljasokeriasekaan.paista 225-230 riippuu uunista n.10-12min

 

Yhteistyössä