Mun tarvii varmaan lahjoittaa mein turvakaukalo ja istuin...

tonne Helsingin taksi keskukselle...

Tossa muutama viikko sitten tilasin meille taksia taksi keskuksen kautta koska tarvittiin taksi jossa olis istuin mein neidille.

Ensin ilmoitettiin että on kuljetus löydetty.
Sit soitettiin sieltä että ei ookkaan että tää kuski ei meitä sitä pääsekkään hakemaan.
Sit mä tarkistin ite vielä lähtö aamuna että olihan meille tulossa tarpaeeks iso auto kun meillä oli siis kaksi isoa matkalaukkua jotka ei mahu tavan porrasperäseen.
Joo saivat meille auton ja vielä ilmoittivat hetken päästä että tää kuski lähti meille hakeen istuinta kotoaan!! =)

Ette oikeesti usko kuin onnellinen mä olin näin hyvästä palvelusta! Siis tän kuskin osalta.

Mut mietin sit että kun meille nuo istuimet jää toimettomiks, mä toimitan ne tonne niin on sit myös lapsiperheillä helpompaa saada taksi kun on niillä keskuksessa istuin, ja ei tarvii toisen kotoa omiaan hakea.
 
vieras
Vaikka lahjoittaisitkin ne, niin silti kävisivät hakemassa ne jostain, kun eivät kuskaisi niitä jatkuvasti mukana tilaa viemässä. Joskus voi myös olla lyhyempi matka hakea kotoa kuin jostain taksikeskuksesta.
 
Meilläpäin ainakin on muutamassa taksissa istuin ymmärtääkseni kyllä ihan aina. Ei toki penkillä, mutta takaluukussa. Se, että onko nämä taksit tarpeen tullessa vapaina, onkin asia erikseen.
 
Joo vaan ei ne niitä siellä taksikeskuksessa säilytä vaan niillä on niille joku oma varasto josta ne haetaan tarpeen ilmaantuessa ja kaiken lisäksi mittari raksuttaa myös tämän hakureissun ajan. Näin mulle kerrottiin kun kyytiä tilailimme...

Joten teimme niin että raahasimme oman kaukalon lentokoneessa, todella ihanaa...
 
Niin no tarkoitus oliskin että se olis siellä "taksikopilla" ja kun sellainen tilaus tulis niin se kuka ottaa sen vastaan niin ottaa matkaansa kopilta lähtiessään.
Tosin enhän mä tiedä kuinka nää kerkiää kopilla istumaan siellä pääkaupunkiseudulla, ja odottelemaan tilauksia..

Meillä oli vaihtoehtona ottaa oma istuin mukaan, jättää se ystäväni ystävän työpaikalle säilöön josta ystäväni olisi sen hakenut (heiltä noin 5min ajomatka kentälle) töiden jälkeen.
 

Yhteistyössä