Mun tarttee ostaa 3 lapselle KOKO vaatevarasto

  • Viestiketjun aloittaja googoo
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tyylillään;24064833:
Miksi telkka ja tietokone täytyy uusia jos talossa on hometta? Eikö niistä saa homepölyä millään irti? Niin mites se vakuutus?
Kodin sähkölaitteet on pahimpia homepesiä. Niiden sähkövaraus imee homepölyn sisäänsä ja puhaltaa sitte ulos toisesta päästä. Tietokone on homepesä numero yksi, kaikkein pahin. Jos vien tämän nykykoneen uuteen kämppään niin se puhaltaa ne homeet sinne sisäilmaan ja oireilu jatkuu. Tietokoneita voi puhdistuttaa joissain firmoissa jotka on siihen erikoistuneet mutta meillä on sen verran iäkäs kone että ihan sama on ostaa uus, taitaa se puhdistus maksaa enemmän kuin on tämän koneen arvo... Telkka meillä on ikivanha, ainakin 15v, ei kirpaise yhtään heittää pois.
 
[QUOTE="aapee";24064732]No en mä ala jynssätä mekkoja joka päivä. Nytkin neitillä on neljäs mekko tälle päivää menossa kun rymyää tuolla pihalla. Noi mun luettelemat vaatteet on ihan minimi mitä on pakko olla. Sillä päästään alkuun ja sitte ajan kanssa lisää.[/QUOTE]

Neidillä, ei neitillä. Sori, oli ihan pakko, toi sanonta on vaan niin ärsyttävä!!!! :ashamed:.

Ojassako se teidän tyttö rymyää? Me asutaan maalla ja kerran päivässä vaihdetaan mekkoa vaikka tyttö viilettää päivän pihalla.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tyylillään;24064868:
Neidillä, ei neitillä. Sori, oli ihan pakko, toi sanonta on vaan niin ärsyttävä!!!! :ashamed:.

Ojassako se teidän tyttö rymyää? Me asutaan maalla ja kerran päivässä vaihdetaan mekkoa vaikka tyttö viilettää päivän pihalla.
tuolta pellolta se viimeksi tuli, sitä ennen oli kaatunu vesilätäkköön rähmälleen ja mekko litimärkä. :D
 
[QUOTE="aapee";24064865]Kodin sähkölaitteet on pahimpia homepesiä. Niiden sähkövaraus imee homepölyn sisäänsä ja puhaltaa sitte ulos toisesta päästä. Tietokone on homepesä numero yksi, kaikkein pahin. Jos vien tämän nykykoneen uuteen kämppään niin se puhaltaa ne homeet sinne sisäilmaan ja oireilu jatkuu. Tietokoneita voi puhdistuttaa joissain firmoissa jotka on siihen erikoistuneet mutta meillä on sen verran iäkäs kone että ihan sama on ostaa uus, taitaa se puhdistus maksaa enemmän kuin on tämän koneen arvo... Telkka meillä on ikivanha, ainakin 15v, ei kirpaise yhtään heittää pois.[/QUOTE]

Kiitos selvennyksestä. Enpä tosiaan tätä tiennyt! =) Ainakin tulee elektroniikkapuoli päivitettyä kertaheitolla.
 
"Hanna"
Soskusta voi muuten sitten saada tuossa tilanteessa avustussa. Harkinnanvaraista vai miksi sitä kutsutaan. Meillä meni kaikki sängynpatjoista lähtien uusiksi saman asian takia. Olin hoitovapaalla, vaikkei me oltu soskun asiakkaita kun mies tienaa ihan ok, saatiin silti apua sieltä. Kannattaa kysyä, meillä levisi pesukone samaan syssyyn ja siitäkin saatiin jotain. Ilomielin otettiin apu vastaan. Vaatteet tosin pestiin vaan ja cd:t yms pyyhittiin, kirjat samoin ja tuuletettiin, pidettiin muistaakseni pakkasessa yön yli. Meillä ei kyllä ollut noin kovin altistuttu, päästiin parissa päivässä pois hometalosta, ei keritty asukaan kuin pari kk:tta.

Jaksamista!!
 
Uuh, enpä ole muuten ajatellutkaan, että kirpparivaatteet voi olla hometalosta kotoisin. Eihän kaikki edes tiedä pitkään aikaan, että koti kuhisee myrkyllisiä itiöitä, kunnes sitten terveys menee. Sitä ennen on voinut kuskata kirppikselle kasseittain vauvan vaatteita ja niiden mukana myrkkyitiöt pääsee seuraavaan kotiin. Pesussahan ne ei kuole.
 
---
Otsonointi poistaa hajut ja allergeenit

Otsonointi on tehokas ja turvallinen tapa poistaa epätoivottuja hajuja ja allergianaiheuttajia, kuten tupakan, eläinten, homeen, viemärin ja kalman hajua. Otsonointi poistaa epämiellyttävät hajut asunnoista, autoista, asuntovaunuista, veneistä ym. ilman kemikaalijäämiä tai muita haitallisia yhdisteitä.

Otsonointi ei poista rakenteiden sisällä olevaa hometta tai hajuja. Otsonointi on kuitenkin hyvä tehdä sen jälkeen kun pilaantuneet materiaalit on esim. kosteusvaurion takia uusittu. Pintoihin ja kalusteisiin tarttuneet hajut ja ilmassa leijuvat homeitiöt saadaan näin poistettua.
 
"aapee"
Uuh, enpä ole muuten ajatellutkaan, että kirpparivaatteet voi olla hometalosta kotoisin. Eihän kaikki edes tiedä pitkään aikaan, että koti kuhisee myrkyllisiä itiöitä, kunnes sitten terveys menee. Sitä ennen on voinut kuskata kirppikselle kasseittain vauvan vaatteita ja niiden mukana myrkkyitiöt pääsee seuraavaan kotiin. Pesussahan ne ei kuole.
Voi hyvin olla kotoisin hometalosta. Suomessa on pilvin pimein ihmisiä jotka ei ees tiedä asuvansa hometalossa koska heille itselle se ei aiheuta oireilua. Ja sitte on niitä vatipäitä jotka myy hometalostaan tavaraa tietoisesti. Mä oon aiemmin ollu kova kirppistelijä mutta ihan oikeesti nykyään en osta sieltä yhtään mitään. Ja mulle asiantuntijat sanoi että vaikka vie ns terveestä talosta puhdasta tavaraa kirpparille niin jos se kirpparirakennus on homeinen niin se home tarttuu niihin ja leviää niiden mukana. Ohjeeksi sain että jos kirpparilla haisee home niin älä osta sieltä mitään. Jos on herkistyny niin se homepölyä sisältävä kirppisvaate aiheuttaa oireilua kotona, vaikka ois pesty missä asteissa tahansa. Eri tietenkin on jos ei oo niin herkkä että heti oireilee, mutta kun riittävästi on homepölyssä niin oireitakin alkaa tulla herkemmin.
 
"aapee"
[QUOTE="Hanna";24064935]Soskusta voi muuten sitten saada tuossa tilanteessa avustussa. Harkinnanvaraista vai miksi sitä kutsutaan. Meillä meni kaikki sängynpatjoista lähtien uusiksi saman asian takia. Olin hoitovapaalla, vaikkei me oltu soskun asiakkaita kun mies tienaa ihan ok, saatiin silti apua sieltä. Kannattaa kysyä, meillä levisi pesukone samaan syssyyn ja siitäkin saatiin jotain. Ilomielin otettiin apu vastaan. Vaatteet tosin pestiin vaan ja cd:t yms pyyhittiin, kirjat samoin ja tuuletettiin, pidettiin muistaakseni pakkasessa yön yli. Meillä ei kyllä ollut noin kovin altistuttu, päästiin parissa päivässä pois hometalosta, ei keritty asukaan kuin pari kk:tta.

Jaksamista!![/QUOTE]

PItikö teidän viedä sinne todistus siitä että talossa on hometta vai miten todistitte niille että ootte hakemas tositarpeeseen? Meillä kans sama juttu kuin teillä, oon hoitovapaalla, mies töissä eikä olla sossun asiakkaita, ei saada mitään muita tukia kuin kotihoidontuki. Periaatteessa kyllä selvitään taloudellisesti näistä ostoista ihan ok, en tiedä sitte miten sossu laskis asian.
 
"Hanna"
[QUOTE="aapee";24065021]PItikö teidän viedä sinne todistus siitä että talossa on hometta vai miten todistitte niille että ootte hakemas tositarpeeseen? Meillä kans sama juttu kuin teillä, oon hoitovapaalla, mies töissä eikä olla sossun asiakkaita, ei saada mitään muita tukia kuin kotihoidontuki. Periaatteessa kyllä selvitään taloudellisesti näistä ostoista ihan ok, en tiedä sitte miten sossu laskis asian.[/QUOTE]

Olitkin samaan aikanan kirjoittanut. Ei me viety mitään todistusta, asuimme yksityiseltä vuokratussa talossa ja saimme samantien kunnalta vuokra-asunnon. Pieni kunta niin ihan uskoivat ja näkivät tietenkin samalla että saimme kunnalta asunnon homeen takia. Soita ihmeessä ja kysy asiaa, verojahan tässä maksellaan ja nämä ovat niitä hetkiä jolloin sitä apua pitäisi saada.

Kyllä se siitä!
 
Blue
[QUOTE="aapee";24065045]No ne on niitä juttuja jotka lukee tosi pienellä präntillä siellä vakuutusehtojen alla...[/QUOTE]

Niin mitä siellä lukee? Oothan sä sen lukenut kun tiedät ettei korvaa niin mihin vedoten.
 
"aapee"
[QUOTE="Hanna";24065057]Olitkin samaan aikanan kirjoittanut. Ei me viety mitään todistusta, asuimme yksityiseltä vuokratussa talossa ja saimme samantien kunnalta vuokra-asunnon. Pieni kunta niin ihan uskoivat ja näkivät tietenkin samalla että saimme kunnalta asunnon homeen takia. Soita ihmeessä ja kysy asiaa, verojahan tässä maksellaan ja nämä ovat niitä hetkiä jolloin sitä apua pitäisi saada.

Kyllä se siitä![/QUOTE]

No me asutaan keskisuuressa kaupungissa ja luulen että täällä ei ihan tuolla periaatteella saa mitään apuja. Tosin mekin muutetaan kaupungin vuokra-asuntoon nyt kuun vaihteessa. Jaa-a, pitää kai soittaa ja kysyä, onhan mulla mittaustulokset kosteudesta yms mitä tässä talossa on. Kaupungin terv tarkastajan tekemät. Mutta luulen että tarvii olla kunnon selostukset asioista ennenkuin apua liikenee. ja itsellä on vähä sellainen hoopo olo, että mennä nyt kerjäämään sossusta rahaa. Onko lie sitte turhaa ylpeyttä tai jotain vai outoutta vaan kun ei oo siellä tarvinnu asioida. Ja kun meillä periaatteessa kyllä varat riittää ostoksiin, että jos sossu laskee sen silleen niin ei me sieltä mitään saada.
 

Yhteistyössä