Mun sydän särkyy :( (päivähoidosta)

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
pph
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uudet tulokkaat otetaan aina erityisellä huomiolla vastaan. Päiväkoti on hyvä valinta, koska siellä pystytään järjestämään joku aikuinen viereen turvaksi tarvittaessa. Pph ei kaikilta kodin töiltä juuri ehdi yhtä lasta kanniskelemaan.
Ai. Kummasti minä ehdin sylittelemään omia hoitolapsosiani yllin kyllin :)
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Pakkohan niiden on oppia pärjäämään.
ai nii mikä pakko?
No jos ne vaan viedään hoitoon vaikka edellytyksiä pärjäämiseen ei oliskaan. Et siinä mielessä pakko. Ja toisaalta jossain vaiheessa, isompana, on pakko kun harva asuu lopunikäänsä vanhempiensa luona.
 
Mun poika meni ryhmikseen 2v2kk:n ikäisenä ja mä olin rikki niin rikki.
Pari kuukautta meni itkien hoitoon jättö, joka sitten kuitenkin loppui useimmiten melko nopeaan hoitajien mukaan...ja luonnollisesti tämä äiti myös itki sen kaksi kuukautta joka aamu ajaessaan töihin kun poika oli viety hoitoon.
Uskonn että meillä itkua kesti niin pitkään, koska poika vaistosi minusta että olin ihan rikki asian suhteen.
Nyt menee jo kivasti, poika tykkää tädeistä ja juttelee kotonkain hoitopaikasta kivoja juttuja. Toki välillä saattaa aamuisin tulla itku pojalla, mutta melko harvoin enää.

Jaksamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä:
Hui, pystyn kuvittelemaan.. Mulla on nyt 1v3kk vanha tyttö ja hirvittää ajatuskin viedä hoitoon vieraille... No, onneksi siihen on vielä melkein kaksi vuotta aikaa ...
Niinpä, minuuki hirvittää :( Onneks päivät on aika lyhyitä (n.6h), eikä ole jokapäiväistä. Mutta silti.
Suosittelen, että aloitatte jokapäiväisenä lyhyillä päivillä.
Me aloitettiin puolikkaana, ja poiak oli ihan sekaisn, koska mennään hoitoon, koska ei.
Homma alkoi tasaantua, kun päivähoidon ohjaaja suositteli että oltaisiin joka päivä kunnes homma toimii. Hän sanoi monen vuoden kokemuksella huomanneensa, että parivuotias on liian pieni olemaan jatkuvasti pitkiä aikoja pois hoidosta, koska ehtii vieraantumaan sieltä kotipäivänä.
Kuulostaa hullulta, mutta piti meidän kohdalla paikkansa.
 
Sama juttu :'( Omat lapseni ovat oikeasti tosi kilttejä lapsia ja tiedän että sellaiset jäävät useimmiten hoitajiltakin enempi sivuun :'( Nuorimmaiseni täyttää syksyllä 3v ja mietin, pärjättäisiinköhän me vain miehen palkalla... :ashamed:
 

Yhteistyössä