Mun rinnoista vuotaa rasvaa puristaessa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

appe

Vieras
Ihan selkeesti toi neste mitä sieltä tulee, kun puristan, on rasvaa. Kirkasta rasvaa, kuin öljyä. Mulla on ollu prolaktiini jo pitkään koholla, viimeksi kesällä about 700 ja aikaisemmin huidellut jopa yli 2000 lukemissa ja silloin tuli puristaessa ihan maitoa suihkuamalla, mutta nyt tulee tota rasvaa... Tarvii kyllä puristaa aika kovaa, että tulee mitään, mutta tuleepahan kumminkin. Tossa välissä oli kyllä kausi, jolloin ei tullu yhtään mitään vuotoa. Onhan toikin nyt tosta kohonneesta prolaktiinista johtuvaa vuotoa? Sanokaa, että on, pliis... Koska kun nyt sitten tunnustelin rintoja, niin siellä muka tuntuu kyhmy/kyhmyjä, joita ei aiemmin ollu. En haluu mitään rintasyöpää sairastaa :'(. Toisesta rinnasta tulee vaan minimaalisen vähän vuotoa, mut toisesta enemmän. Ja se selkein kyhmykin muka tuntuu tossa enemmän vuotavassa rinnassa.

Niin ja en voi olla raskaana. Satavarma tieto.

Tuli mieleen itsekin testata, ja minultakin tulee hieman kirkasta nestettä rinnoista. En ole kovin huolissani asiasta, koska sitä tulee molemmista. Eikä se kyllä ole rasvaa, vaan sitä kirkasta "esimaitoa".

Olet varmaan imettänyt joskus? Minä lopetin ainoan lapseni imetyksen jo melkein kolme vuotta sitten. Useiden kuukausien ellei peräti vuoden ajan tuli puristettaessa ihan maitoa. Sitten ei tullut mitään pitkään aikaan, tosin mitenkään tiheästi en ole testaillut. Muutama kuukausi sitten kuitenkin huomasin, että kirkasta nestettä tuli puristettaessa, molemmista rinnoista, mutta toisesta enemmän kuin toisesta. Mutta muutaman päivän päästä ei taas tullut, enkä myöskään tuntenut mitään erityisiä kyhmyjä, joten unohdin asian. Nyt taas aloituksen inspiroimana testasin ja tosiaan taas tulee. Ehkäpä se liittyy jotenkin kuukautiskierron vaiheeseen. En muista, missä vaiheessa edellisellä kerralla nestettä tuli, nyt ovulaatio on ollut muutamia päiviä sitten. Mikä sinulla on kuukautiskierron vaihe?

Kun on kerran imettänyt, on periaatteessa mahdollista käynnistää maidontuotanto uudelleen, vaikka edellisestä raskaudesta ja imetyksestä olisi vuosia. Joten sen puoleen en ihmettele, että rinnoista saa jotain puristettua. Mutta sitähän ei kannattaisi jatkuvasti yrittää, jos ei kuitenkaan ole tarkoitus saada maidontuotantoa käyntiin.

Kyllä minä sinulle silti suosittelisin rintojen tarkistuttamista lääkärillä, siis lähinnä niiden kyhmyjen takia. Jos olet imettänyt ja eritettä tosiaan tulee molemmista rinnoista, sitä en niin huolestuttavana pitäisi.

No kun en oo koskaan ees ollu raskaana. Oon 29v. Prolaktiini huiteli moisissa lukemissa aikasemmin yhen lääkkeen vuoksi, mutta en syö sitä enää ja silti se oli viimeks 700 kun viiterajan yläarvo on 550. Ja tuli multa sillon joskus sitä esimaitoakin, mutta toi mitä nyt tulee ei oo sitä. Se on ihan selkeesti rasvaa. Joskus tuli tosi rasvasta maitoa, mutta nyt tulee tota kirkasta rasvaa. Enkä oo puristellu rintoja tai ees kosketellu pitkään aikaan.

Miksei sulla ole siihen prolaktaanin mitään lääkitystä?
Onko ne kuvanneet päätä?
Ja todellakin, niitä tissejä ei saa puristella yhtään, eikä edes miettiä asiaa, oikeesti. Jo pelkkä asian miettiminen nostattaa sinne maitoa.itse olen kyllä imettänyt, lopetin yli puoli vuotta sitten, mutta edelleen huomaan jos puristelen sillä tavalla, nii varmasti lähtis maitoo tulee, eli kuukausi tolkulla pitää tissien antaa olla rauhassa (seksi toki sallittua
.mutta ei sekään ennen verikoetta)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä