Mun pitää sitten viikon päästä lähteä Saksaan ja sieltä sitten vielä Italiaan, niin kysyn laivasta

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"sasa"
En ole kertakaan hoitanut asian niin että joku on hakenut minulta tuotteen, vain olen saanut ne kotiovelle, en mä kaikista kaiken tietä, vaikka tiedän paljon, mutta jotkut naurettavat asiat en vaan tiedä kun ei oo kokemusta
Ja kuriiriyhtiö on saanut tavarat mistä? Tsadaa! Hakemalla ne jostain pisteestä, vaikkapa yrityksestä tai yksityishenkilöltä.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="yrittaja";26546691]Näytekappaleet olisit saanut jo huomiseksi keskipäiväksi Suomeen, jos olisi jo toiminut ennen klo 16. Soita ja hanki tietoa, älä hengaile palstalla.

Halvin tapa Italiasta Suomeen on Itellan merirahti, jos oikein muistan. Ne hoitaa maksusta huolinnan ja tullauksen. Kai tuot kontillisen?[/QUOTE]

mä sanoin että mun pakko siellä olla joka tapauksessa ja koska kyseessä firmasta pitää myös mietiä kokonaisuutta, mikä on edullisen ratkaisu ja edullisin on ota samalla kun meen sinne=)
 
Venakko Milanna
[QUOTE="sasa";26546718]Ja kuriiriyhtiö on saanut tavarat mistä? Tsadaa! Hakemalla ne jostain pisteestä, vaikkapa yrityksestä tai yksityishenkilöltä.[/QUOTE]

kyllä, mutta niin kuin sanoin ei mulla oo kokemuksia juuri tästä ja miten siitä hoidetaan
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26546728]Italiassa teiden kunnossapito rahoitetaan tiemaksuilla, eikä julkisin verovaroin, kuten meillä täällä kakkasuomessa.[/QUOTE]

:flower:kiitos
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26546744]Ja jos satut ajamaan Itävallan kautta, niin sielläkin on tiemaksu (Vignette), joka on suoritettava ENNEN Itävaltaan saapumista. Ostetaan esim huoltoasemalta ennen rajaa ja liimataan tuulilasiin. En ole ihan varma, mutta Sveitsissäkin on kaiketi tuo Vignettemaksu...

Italian tiemaksut maksetaan tietulleissa.[/QUOTE]
se on varma sama kuin Meksikossakin
 
"Azur"
[QUOTE="vieras";26546744]Ja jos satut ajamaan Itävallan kautta, niin sielläkin on tiemaksu (Vignette), joka on suoritettava ENNEN Itävaltaan saapumista. Ostetaan esim huoltoasemalta ennen rajaa ja liimataan tuulilasiin. En ole ihan varma, mutta Sveitsissäkin on kaiketi tuo Vignettemaksu...

Italian tiemaksut maksetaan tietulleissa.[/QUOTE]

Me ajettiin Sveitsin halki pari vuotta sitten, mutta maksua ei tullut, vaikka kuviteltiin, että tulee..
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Azur";26546755]Juu, siellä otetaan tiemaksupisteissä (tiemaksu on pedaggio, monikossa pedaggi) lippu, jossa näkyy lähtöpaikkasi moottoritien alussa, ja kun saavut kaupunkialueelle, vähän ennen tämä lippu sitten näytetään ja lasketaan ajamasi matka ja sen perusteella maksat.[/QUOTE]
tyhmä kysymys mutta tuli mieleen että pitääkö käteisillä maksaa? Kun mä otan vain kortin, mutta toki voin käteistäkin otta, kortin kan on vaan helpompi ja turvallisempi
 
"Azur"
[QUOTE="vieras";26546728]Italiassa teiden kunnossapito rahoitetaan tiemaksuilla, eikä julkisin verovaroin, kuten meillä täällä kakkasuomessa.[/QUOTE]

Näin ja sama on Ranskassa, tiet ovatkin paremmassa kunnossa kuin täällä.
 
"Azur"
tyhmä kysymys mutta tuli mieleen että pitääkö käteisillä maksaa? Kun mä otan vain kortin, mutta toki voin käteistäkin otta, kortin kan on vaan helpompi ja turvallisempi
Linkkini meni äsken spämmiin, mut tässä viestini ja yritän uudelleen laittaa linkin.


Voi maksaa kortilla, tosin jossakin pienissä paikoissa ei välttämättä aina ole tätä mahdollisuutta. Siellä on myös nappula, josta painetaan, kun tarvitaan henkilökunnalta apua. Kyllä ne ovat tottuneet kaikenlaisiin tilanteisiin, sillä ulkomaalaisia autoilijoita ajelee siellä paljon.
 
"yrittaja"
Koska mä menen kuitenkin alekirjoittamaa paperit ja näen paikan päällä mitä otan mukaan, jotkt naytteet mun pakko jo pynnön mukaan tuoda
Itse olen tehnyt ulkomaankauppa jo monta vuotta. Aina sopimukset on hoitununeet faxillakin. Maailma on pienentynyt Internetin ansiosta, eikä mitään face-to-face pakkoa ole enää. Pyydät vaan tehdasta laittamaan kaikki näytteet pakettiin ja tilaat ups:n hakemaan.

Jokatapauksessa sun pitää luetuttaa soppari ekaksi jollakin juristilla, joten joka tapauksessa sitä ei kirjoiteta siellä paikan päällä?
 
"sasa"
tyhmä kysymys mutta tuli mieleen että pitääkö käteisillä maksaa? Kun mä otan vain kortin, mutta toki voin käteistäkin otta, kortin kan on vaan helpompi ja turvallisempi
Maksu maksetaan poistuessa pieneen koppiin. Käteinen on nopein tapa. Jossain kopeissa on kartio jonne voit heittää kolikot. Tosin Italiassa jotkin etapit voivat maksaa jopa 10€/100 kilometriä moottoritietä.
 
"vieras"
Italiassa liikenne voi hirvittää tottunuttakin kuskia, varsinkin isommassa kaupungissa ajaminen. Myös moottoritiellä voi sattua hämmennystä sillä joskus tienviitat on usein ihmeellisissä kohdissa ja ulosajokyltit tulee joko liian myöhään tai liian aikaisin.
Tien tai avun kysyminen ja saaminen englanniksi voipi olla haastavaa... Puhumattakaan, että tarttee korjaamopalveluita tms.
 
"Azur"
[QUOTE="vieras";26546828]Italiassa liikenne voi hirvittää tottunuttakin kuskia, varsinkin isommassa kaupungissa ajaminen. Myös moottoritiellä voi sattua hämmennystä sillä joskus tienviitat on usein ihmeellisissä kohdissa ja ulosajokyltit tulee joko liian myöhään tai liian aikaisin.
Tien tai avun kysyminen ja saaminen englanniksi voipi olla haastavaa... Puhumattakaan, että tarttee korjaamopalveluita tms.[/QUOTE]

Kyllä..
 
Venakko Milanna
[QUOTE="hmmm";26546841]Pitkällä tähtäimellä tuskin tulee edullisimmaksi että aina käyt itse hakemassa Italiasta asiakkaiden tilaamat tuotteet.[/QUOTE]

en mä sen jälkeen enää menen, mun on pakko sinne vain kerran mennä alekirjoittamaan sopimukset
 
"vieras"
[QUOTE="sasa";26546821]Maksu maksetaan poistuessa pieneen koppiin. Käteinen on nopein tapa. Jossain kopeissa on kartio jonne voit heittää kolikot. Tosin Italiassa jotkin etapit voivat maksaa jopa 10€/100 kilometriä moottoritietä.[/QUOTE]

Suosittelen myös varaamaan käteistä, eipähän tule mitään epäselvyyksiä ainakaan siellä maksuluukulla. Ja katsoo, ettei mene sellaiseen jonoon jossa läpi huristavat "kuukausikortin" omaavat autoilijat. Nämä maksukortit skannataan automaattisesti eikä niiden tartte pysähtyä luukulle...
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26546884]Suosittelen myös varaamaan käteistä, eipähän tule mitään epäselvyyksiä ainakaan siellä maksuluukulla. Ja katsoo, ettei mene sellaiseen jonoon jossa läpi huristavat "kuukausikortin" omaavat autoilijat. Nämä maksukortit skannataan automaattisesti eikä niiden tartte pysähtyä luukulle...[/QUOTE]kiitti=)
 
"vieras"
[QUOTE="Azur";26546763]Me ajettiin Sveitsin halki pari vuotta sitten, mutta maksua ei tullut, vaikka kuviteltiin, että tulee..[/QUOTE]

Kyllä se olisi pitänyt olla, se tarra olisi pitänyt ostaa rajalla. Jos olisi sattunut poliisi pysäyttämään, sakko olisi ollut huomattavan suuri. Jos siis ajoitte moottoritiellä.
 
"vieras"
[QUOTE="Azur";26546763]Me ajettiin Sveitsin halki pari vuotta sitten, mutta maksua ei tullut, vaikka kuviteltiin, että tulee..[/QUOTE]

Vignettehän pitää maksaa omatoimisesti ennen rajan ylitystä... eli ei ole mitään tietullia jonne se maksetaan. Huoltikselta ostetaan. Näin ainakin Itävallassa.
 

Yhteistyössä