Mun paino ei ole pudonnut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sini"

Vieras
8 kk kun 4 kiloa, painoa on vieläkin 105 kg. Johtuukohan se ku liikunta on ollut mukana. Koska joskus laihdutin painonvartijoissa, siellä kilot lähti, on pysyny poissa. Nyt syön 1800 kcl, josko paino lähtisi putomaan kun söisin 1000-1200 kcl päivä.

Liikun joo, mutta liikunta on stopannut mun painonlaskun. Tosin senttejä multa on kadonnut mutta nyt haluan puntariin tuloksia ni ajattelin et jos lasken kcl tuohon 1000-1200 kcl päivä, lopetan liikunnan kunnes puntarissa on 80 kg lukema ja alan sit taas liikkumaan.

[QUOTE="Sini";22406206]Liikun joo, mutta liikunta on stopannut mun painonlaskun. Tosin senttejä multa on kadonnut mutta nyt haluan puntariin tuloksia ni ajattelin et jos lasken kcl tuohon 1000-1200 kcl päivä, lopetan liikunnan kunnes puntarissa on 80 kg lukema ja alan sit taas liikkumaan.[/QUOTE]

Älä missään nimessä. Oletko laihduttanut kauan? Välillä voi tulla stoppeja painon pudotuksessa, mutta seuraavalla viikolla putoaakin sitten enemmän.

[QUOTE="vieras";22406248]Laihduttaa voi vaikka kokonaan ilman liikuntaa. On se kumma kun ihmiset ei sitä tajua.[/QUOTE]

Kyllä! Juuri näin! Miinus 18kg ajalla syyskuu-maaliskuu, ottamatta yhtään ylimäärästä askelta.. pelkällä ruokavalio muutoksella. alku 72, loppu 54!

No ei kannata liikuntaa lopettaa. Siitä tulee hyvä olo ja on terveellistä. Ja kiinteytyy! Laihat läskit on ällöttäviä!!!

Tosta kun sanoit että ruokapuoli on kunnossa, niin rohkenen epäillä. Moni luulee syövänsä hyvinkin terveellisesti ja totuus on toinen. Kärjistetty esimerkki mun laihduttaja ystävä vältteli perunaa ja pastaa, mutta veti valkoista riisiä ja maissia mielinmäärin. Ja sitten sitä pastaakin loppujen lopuksi söi melkein joka päivä... Iltapalaksi viikonloppuna saattaa mennä viinipullo ja paketti keksejä.. Ja muka syö terveellisesti :D

Muista juoda vettä, vettä, vettä ja vielä lisää vettä. Omalla kohdallani ainakin on niin, että paino ei putoa, jos ei juo vähintään kahta litraa päivässä. Vaikka kuinka söisi kevyesti ja liikkuisi jne., ilman vedenjuontia tuloksia ei synny.

[QUOTE="vieras";22406248]Laihduttaa voi vaikka kokonaan ilman liikuntaa. On se kumma kun ihmiset ei sitä tajua.[/QUOTE]

Voi kyllä, jos haluaa eroon lihasmassasta!

Ap:lle: Tarkista sun ruokamäärät, että vastaavat todellista kalorimäärää (jos siis syöt näppituntumamääriä), käytäthän rasvaa (=eli öljyä)?? Mun käyttämän dieetin mukaan 1400 kcal on aika passeli määrä. Liikuntaa 2-3 aerobista (zumba tms) viikossa ja muutama kävelylenkki päälle. Ja ne hiilarit, ei tiedä hyvää vaikka dietti olis mikä! Vain täysjyvää ja sitäkin vähän, mielummin hiilarit kasviksista yms.

Tsemppiä meille!!! :)

[QUOTE="vieras";22406298]Muista juoda vettä, vettä, vettä ja vielä lisää vettä. Omalla kohdallani ainakin on niin, että paino ei putoa, jos ei juo vähintään kahta litraa päivässä. Vaikka kuinka söisi kevyesti ja liikkuisi jne., ilman vedenjuontia tuloksia ei synny.[/QUOTE]

Tämä multa unohtui mainita! Ja ahh, niin totta! Rasvaa ei pala ilman kahta asiaa; rasvaa ja vettä!

Alkuperäinen kirjoittaja mämämä;22406286:
No ei kannata liikuntaa lopettaa. Siitä tulee hyvä olo ja on terveellistä. Ja kiinteytyy! Laihat läskit on ällöttäviä!!!

Tosta kun sanoit että ruokapuoli on kunnossa, niin rohkenen epäillä. Moni luulee syövänsä hyvinkin terveellisesti ja totuus on toinen. Kärjistetty esimerkki mun laihduttaja ystävä vältteli perunaa ja pastaa, mutta veti valkoista riisiä ja maissia mielinmäärin. Ja sitten sitä pastaakin loppujen lopuksi söi melkein joka päivä... Iltapalaksi viikonloppuna saattaa mennä viinipullo ja paketti keksejä.. Ja muka syö terveellisesti :D

En usko et mun ruuasta on kiinni. Hiilareista voi olla, mut en uskois että niistä junnaa 8kk. En syö mitään rasvasia roskaruokia, karkkeja ym.. Kerran viikossa syön jotain herkkua mut muuten pysyn raiteilla. Mut ei kai tässä kannata arpoo missä kiikastaa. Alkaa sit taas liikkuun kun paino on siinä lukemassa kun haluaa.

[QUOTE="Sini";22406323]En usko et mun ruuasta on kiinni. Hiilareista voi olla, mut en uskois että niistä junnaa 8kk. En syö mitään rasvasia roskaruokia, karkkeja ym.. Kerran viikossa syön jotain herkkua mut muuten pysyn raiteilla. Mut ei kai tässä kannata arpoo missä kiikastaa. Alkaa sit taas liikkuun kun paino on siinä lukemassa kun haluaa.[/QUOTE]

Lisää öljyä ruokaan ni olen 99 % varma et alkaa tapahtuu. Kuinka paljon vettä juot päiväs? Ei siis kokonaisnestemäärä, vaan ihan puhdasta pelkkää vettä?

[QUOTE="vieras";22406327]Suosittelen pudottamaan ne kcla:t 1500 päivässä.1000-1200 on liian vähän.paljonko tarkalleen liikut päivässä ja miten liikut?[/QUOTE]

Joka toinen päivä aerobista, salia. Aerobisessa kulutaan 450-600 kcl, riippuu mitä se on, salilla 600-700 kcl.

[QUOTE="Sini";22406374]2 l juon joka päivä vettä. Öljyä enkä rasvoja juurikaan syö, voisko se tosiaan olla siitä kiinni?[/QUOTE]

Hallelujaaa! Olet löytänyt ratkaisun, jeeee! :) Se ON siitä kiinni, usko konkaria!!! :D Lorauttelet vaan kuule öljyä salaatteihin yms ni avot jo alkaa lähtemään! Sun kroppa panttaa rasvoja, ku sä et anna sille sitä!

Oudoltahan tuo kieltämättä kuulostaa, kun painoindeksiäkin varmaan on ihan jonkun verran. Tuollaisen painomääränkin ylläpitämiseen tarvitaan jo ihan pävittäin runsaasti ylimääräisiä kaloreita. Ei yli sataan kiloon pääse "syömällä terveellisesti", eikä sen painon siellä myöskään pitäisi pysyä oikeasti terveellisellä ruokavaliolla (ellei sitten annokset ole 3 krt normaalin annoksen kokoisia).

Haluaisitko kirjoittaa tähän tulkittavaksi sinun viikon syömisesi noin niinkuin suurin piirtein. Näin voisimme katsoa, että mitä parannettavaa siellä olisi (:

[QUOTE="Sini";22406323]En usko et mun ruuasta on kiinni. Hiilareista voi olla, mut en uskois että niistä junnaa 8kk. En syö mitään rasvasia roskaruokia, karkkeja ym.. Kerran viikossa syön jotain herkkua mut muuten pysyn raiteilla. Mut ei kai tässä kannata arpoo missä kiikastaa. Alkaa sit taas liikkuun kun paino on siinä lukemassa kun haluaa.[/QUOTE]

No jos kerran viikossa herkuttelet vaikka yhden viinerin niin siinä on jo sen 500kaloria..Tai pitsan niin siinä on 2000kaloria, että näin. Toinen laihduttaja(epäonnistunut) kaverini muka laihduttaa ma-pe, sitten lauantaina vetää kaakaon kermalla ja viinerin. Sitten itkee miksei läskit lähde! Teet kunnon aerobista treeniä, vaikka kuntopyörällä hyvällä temmolla tunnin kolme kertaa viikossa. Sit voit suoda sen kohtuullisen herkun viikossa itelles. Noi on tekosyitä miksei tarvis liikkua! Ja tekosyitä miksei laihdutus onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja mämämä;22406399:
No jos kerran viikossa herkuttelet vaikka yhden viinerin niin siinä on jo sen 500kaloria..Tai pitsan niin siinä on 2000kaloria, että näin. Toinen laihduttaja(epäonnistunut) kaverini muka laihduttaa ma-pe, sitten lauantaina vetää kaakaon kermalla ja viinerin. Sitten itkee miksei läskit lähde! Teet kunnon aerobista treeniä, vaikka kuntopyörällä hyvällä temmolla tunnin kolme kertaa viikossa. Sit voit suoda sen kohtuullisen herkun viikossa itelles. Noi on tekosyitä miksei tarvis liikkua! Ja tekosyitä miksei laihdutus onnistu.

Mä oon AINA laihduttaes pitäny herkkuillan, syöny varmaan 2000 kcal ylimäärästä ja paino pudonnu 1-2 kg/vko siitä huolimatta, tai ehkä jopa sen takia. :) Kroppa tarvii herättelyä välil.

Oudoltahan tuo kieltämättä kuulostaa, kun painoindeksiäkin varmaan on ihan jonkun verran. Tuollaisen painomääränkin ylläpitämiseen tarvitaan jo ihan pävittäin runsaasti ylimääräisiä kaloreita. Ei yli sataan kiloon pääse "syömällä terveellisesti", eikä sen painon siellä myöskään pitäisi pysyä oikeasti terveellisellä ruokavaliolla (ellei sitten annokset ole 3 krt normaalin annoksen kokoisia).

Haluaisitko kirjoittaa tähän tulkittavaksi sinun viikon syömisesi noin niinkuin suurin piirtein. Näin voisimme katsoa, että mitä parannettavaa siellä olisi (:

Oikeassa olet!!! Kun kattoo pulleiden kavereiden annoskokoja, niin ne on tosiaan tuplat/kolminkertaiset siihen nähden mitä itse syö. Monet vielä skippaavat aamiaisen, sitten lounasaikaa/päivällisellä vetävät ihan jäätävät määrät sapuskaa.

Tässä mun esimerkki ruokailu.

Aamulla puuro, raejuusto, hedelmä, joskus hapankorppukin, vitamiinit.

Lounaalla 1-2 perunaa kanaa tai paistijauhelihaa, tomaattia, kurkkua, maitolasi, raejuusto.

Välipalalla maitorahka rasvattomalla jogurtilla tai pakastemarjoilla, hedelmä.

Päivällinen voi olla sama kuin lounas.

Iltapala voi olla sama kuin välipala, joskus voi olla leipäkin mukana.

Hedelmillä, vihanneksilla saan yli 500 g päivä.

Yhteistyössä