Mun päää halkeeeee!

• Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
huoh
onko oikeesti ihan normaalia että eilen päivällä alko päänsärky ja kesti koko päivän, kummaltakin puolelta ohimoita särki. No aattelin et uni auttaa mutta aamulla herätessäni oli VIELÄKIN kipeä. tosin vaan oikeelta puolelta.
Ja on edelleenkin..
Ja olen raskaana että voiko siitä johtua?
Nyt meen kyllä nappaamaan panadolin naamaan vaikka yritänkin vältellä lääkkeitä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Millä viikoilla olet? Ettei ole oire raskausmyrkytyksestä. Mulla tuli myrkytys aika aikaisin, eli viikolla 27.
16. viikko vasta että en usko että vois olla?
ja verenpainekin on ihan hyvä, 116/68
Joo ei se noilla viikoilla pitäisi vielä iskeä. Mutta voithan siitä neuvolaan soitella jos kovasti on kipeä eikä mikään auta.

täällä myös
Onko sinulla ollut päänsärkyä aikaisemmin?
Itsellä todettu lapsena migreeni ja raskaus pahensi sitä. Koko ajan pää kipeä ja mikään ei auttanut. Sanottiin, että rv 20 mennes katoaa vaiva tai sitten se on koko raskaus ajan. Puhu asiasta neuvolassa.

Niskojen jumituksesta voi johtua myös. Onko kipeät? Silloin kannattaa käydä hierojalla.

Siskolla jatkuva päänsärky (juuri ohimoista) johtui hampaista. Puri hampaita yöllä niin kovaa yhteen, että päätä särki. Hammaslääkäri teki sellaisen muotin (mikä nyt olisi oikea nimitys?) suuhun yöllä käytettäväksi ja auttoi.

Päänsärkyyn voi olla miljoona ja yksi selitystä, mutta kamala vaiva se on ja siihen kannattaa etsiä syy. Stemppiä ap:lle! :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja täällä myös:
Itsellä todettu lapsena migreeni ja raskaus pahensi sitä. Koko ajan pää kipeä ja mikään ei auttanut. Sanottiin, että rv 20 mennes katoaa vaiva tai sitten se on koko raskaus ajan. Puhu asiasta neuvolassa.

Niskojen jumituksesta voi johtua myös. Onko kipeät? Silloin kannattaa käydä hierojalla.

Siskolla jatkuva päänsärky (juuri ohimoista) johtui hampaista. Puri hampaita yöllä niin kovaa yhteen, että päätä särki. Hammaslääkäri teki sellaisen muotin (mikä nyt olisi oikea nimitys?) suuhun yöllä käytettäväksi ja auttoi.

Päänsärkyyn voi olla miljoona ja yksi selitystä, mutta kamala vaiva se on ja siihen kannattaa etsiä syy. Stemppiä ap:lle! :)
Ei mulla oo ennen ollut päänsärkyä hirveesti... Eikä kyllä niskat oo kipeät.

Hmm, hampaita mä narskutin ennen öisin ja sain sellasen hammassuojan mutta se putos mun suusta aina yöllä... Voihan tosiaan siitäki johtua.

Neuvolassa kävin tänään mutta ei tullut ensin mieleen että tää päänsärky vois johtua raskaudesta niin en sitte sanonutkaan mitään siitä :( Voisin kyllä torstaina kysyä kun pitää muutenkin mennä käymään siellä taas pikasesti, pitää mitata kuulemma verensokeri

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja täällä myös:

Ei mulla oo ennen ollut päänsärkyä hirveesti... Eikä kyllä niskat oo kipeät.

Hmm, hampaita mä narskutin ennen öisin ja sain sellasen hammassuojan mutta se putos mun suusta aina yöllä... Voihan tosiaan siitäki johtua.

Neuvolassa kävin tänään mutta ei tullut ensin mieleen että tää päänsärky vois johtua raskaudesta niin en sitte sanonutkaan mitään siitä :( Voisin kyllä torstaina kysyä kun pitää muutenkin mennä käymään siellä taas pikasesti, pitää mitata kuulemma verensokeri
Jos ei neuvolasta osata auttaa, käyppä ihan varmuuden vuoks hammaslääkärissä, jos olet aikasemminkin narskuttanut hampaita. Hammaslääkäri näkee heti hampaista jos puret yhteen/narskutat. :)

Yhteistyössä