mun pää hajoo ton likan kaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju84

Jäsen
14.07.2007
613
0
16
aina vaan haaveilemassa, ei saa mitään tehtyä. Pukemiseen menee helpolla 1-2 tuntia, ei syö juurikaan mitään kun ei malta pysyä pöydässä. Ei usko yhtään mitään mitä sanon, esim. koko ajan nostelemassa pikku siskoaan. Jäähystä ei ole ollut mitään hyötyä, saa vaan mega raivarit, sylkee, potkii, puree, huutaa ja haukkuu minua sen noin tunnin mitä itse kestän. tarra taulua ollaan kokeiltu, mutta ei tunnu siitäkään olevan apua.

Tunnen olevani surkea äiti joka ei saa lastaan kuriin, taidan kasvattaa tulevaa ongelmanuorta. Todellakin kaikki neuvot ovat tarpeen, että mitä tytön kaa teen.

Minkä ikäinen? olisiko vaan huomion kipeä? Viekö pikkusisko sulta kovasti aikaa ja huomiota?

Auttaisiko vaikka sellainen isosiskon oma-aika joka päivä? Ovi kiinni vaikkalastenhuoneeseen, äiti/isi mukaan ja vain isomman lapsen kanssa oloa, yhdessä hassuttelua, leikkiä, lukemista, halimista...

Ja muuten paljon kehuja, silitystä, pusuja, hammaspesusta oma pikkuhetki ym ym.. Voi olla että teillä näitä jo tehdään, mutta voisiko vielä lisätä huomiota? Positiivista huomitoa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Minkä ikäinen? olisiko vaan huomion kipeä? Viekö pikkusisko sulta kovasti aikaa ja huomiota?

Auttaisiko vaikka sellainen isosiskon oma-aika joka päivä? Ovi kiinni vaikkalastenhuoneeseen, äiti/isi mukaan ja vain isomman lapsen kanssa oloa, yhdessä hassuttelua, leikkiä, lukemista, halimista...

Ja muuten paljon kehuja, silitystä, pusuja, hammaspesusta oma pikkuhetki ym ym.. Voi olla että teillä näitä jo tehdään, mutta voisiko vielä lisätä huomiota? Positiivista huomitoa :hug:

Oon koittanut aina vauvan päiväunien aikaan touhuta tytön kaa, mutta uskon että ei silikään saa huomiota tarpeeksi.

En kyllä usko että kokonaan johtuisi huomion hakuisuudesta, koska usein vain istuu ja haaveilee, eikä pysty keskittymään esim. siihen pukemiseen, saa yhden vaatteen puettua niin jo tulee uusi asia mieleen mitä voisi tehdä. Osaa kyllä pukea ja tarpeen vaatiessa todella ripeästi, mutta usein jää ulkoilut aamusta pois kun ei tyttö ole saanut yhteentoista mennessä vaateta päällensä.
Ja ikää tosiaan melkein neljä

Alkuperäinen kirjoittaja keiju84:
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:

Oon koittanut aina vauvan päiväunien aikaan touhuta tytön kaa, mutta uskon että ei silikään saa huomiota tarpeeksi.

En kyllä usko että kokonaan johtuisi huomion hakuisuudesta, koska usein vain istuu ja haaveilee, eikä pysty keskittymään esim. siihen pukemiseen, saa yhden vaatteen puettua niin jo tulee uusi asia mieleen mitä voisi tehdä. Osaa kyllä pukea ja tarpeen vaatiessa todella ripeästi, mutta usein jää ulkoilut aamusta pois kun ei tyttö ole saanut yhteentoista mennessä vaateta päällensä.
Ja ikää tosiaan melkein neljä

Etkö sä voi avittaa pukemisessa sen verran että sinne pihalle asti pääsette???

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mä varmaan passaan lapsiani liikaa mut esim hoitoaamuina puen tuon maaliskuussa viisi täyttävän poikani itse, muuten ei ehdittäis mihinkään.

Niin minäkin ennen puin ja syötin, mutta kesällä otin sen periaatteen että nyt loppu passaus, kun aivan hyvin osaa itsekin. Olenko ehkä liian ankara kun vaadin lasta tekemään itse?

no eka virhe on et annat periksi, kirjoitit et sen tunnin minkä kestän. Sun on vaan jaksettava vaikka 5 tuntia, muuten tyttö oppii et tällä tavalla se antaa periksi ja toistaa sitä uudelleen ja uudelleen. kun se huomaa et se ei enää tehoo niin muuttuu käytöskin

Alkuperäinen kirjoittaja f:
no eka virhe on et annat periksi, kirjoitit et sen tunnin minkä kestän. Sun on vaan jaksettava vaikka 5 tuntia, muuten tyttö oppii et tällä tavalla se antaa periksi ja toistaa sitä uudelleen ja uudelleen. kun se huomaa et se ei enää tehoo niin muuttuu käytöskin

joo tiedän kyllä etten saisi antaa periksi, mutta kun tyttö vaan huutaa eikä pysy sekunttiakaan jäähy paikalla, niin vien sitten yleensä toiseen huoneeseen rauhoittumaan (olen itse siellä koko ajan) ja saa siellä raivota loppuun. Kai se sitten pitäisi viedä uudelleen jäähylle ja aloittaa koko runba uudestaan, mutta tuntuu että mun pää ei kestä. Vaikeaa myös vauvan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja f:

joo tiedän kyllä etten saisi antaa periksi, mutta kun tyttö vaan huutaa eikä pysy sekunttiakaan jäähy paikalla, niin vien sitten yleensä toiseen huoneeseen rauhoittumaan (olen itse siellä koko ajan) ja saa siellä raivota loppuun. Kai se sitten pitäisi viedä uudelleen jäähylle ja aloittaa koko runba uudestaan, mutta tuntuu että mun pää ei kestä. Vaikeaa myös vauvan takia.

Kylmä tosiasia on et se on vaan jaksettava ja kestettävä. Ei vanhemmuus ole helppoa ;) Se on oppinut et ei tarvi totella kun riehuu tarpeeksi paljon niin totta kai tekee niin jatkossakin. Samoin saa sun huomion kokonaan itselleen.

Meillä poika 3v 2kk ja samansuuntaista on ilmennyt, uhmaa vissiin.
Mihin se äidin oma kiltti pieni enkeli on kadonnut :saint:
Huutaa, ei tottele millään, pukeminen kestää, irvistelee, joka kiellosta parutaan.
Voi sentään.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mä varmaan passaan lapsiani liikaa mut esim hoitoaamuina puen tuon maaliskuussa viisi täyttävän poikani itse, muuten ei ehdittäis mihinkään.

Niin minäkin ennen puin ja syötin, mutta kesällä otin sen periaatteen että nyt loppu passaus, kun aivan hyvin osaa itsekin. Olenko ehkä liian ankara kun vaadin lasta tekemään itse?

Meidän 4 v osaa pukea ja syödä itse ja näin tekeekin päivähoidossa. Aamuisin kuitenkin autetaan kamppeet päälle, muuten ei oltaisi päivähoidossa koskaan ajoissa.

4:n lapsen yh täällä... onneksi nuorin on jo 14v. Tuttua tekstiä kirjoitit ei naurattanut minuakaan sillon aikoinaan. Kaikki muut lapset olivat helppoja kuitenkin mutta tuo poika oli mahdoton tuossa samassa iässä. Se on niin persoonakohtaista tuo käyttäytyminen... meillä kaikki 4 ovat ihan erilaisia vaikka kasvatus on ollut sama. Tuolle villeimmälle pojalle ei mennyt jakeluun mikään. Ainut mikä hiukan tehos oli se että laitoin sen toiseen huoneeseen jäähtymään, sitä se ei voinut sietää. Ovea potki ja huusi kurkku suorana, mutta sanoin että ei tuu sieltä huoneesta jollei oo hiljaa ja käyttäydy kunnolla. Minä olin kahvan toisella puolella ja poika yritti vetää toiselta puolelta... myöhemmin tepsi se että uhkasin että joutuu taas jäähylle toiseen huoneeseen jollei usko mitä sanotaan. Jostain syystä tuollainen "eristäminen" oli sille pahinta mitä saattoi tehdä... mikään muu ei enää auttanut. Huh, ku ajattelen sitä aikaa... oli se melko riiviö.Krhh....! Nyt se on aivan ihana ihana rauhallinen fiksu nuori mies kohta 17v. Ei siitä ongelma nuorta ole tullut vaan syötävän suloinen otus. Tuo riiviö haluaa isona poliisiksi heh.

Yhteistyössä