Mun on pakko tähän pahoinvointiin kitata pepsi maxia.....

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
kun mikään muu ei pysy kitusissa.
Jääkaappi kylmää pepsiä aina hörppy niin jaksaa elää.
Ei kait siitä haittaa ole?
Ja suolatikkuja pystyn syömään.
Kaikki muu lentää varpusparven lailla ulos.
 
vieras
no ei kait - kofeiinia siin kyllä aika lailla on ja mä vaihtaisin ainaki sokeripitoiseen juomaan, ku en oikein luota noihin makeutusaineitten terveellisyyteen. Mut et oo varmaan ainoo joka on sitä juonu! :)
 
juo mut älä maxia
Paitsi et täytyy perua tuo myrkyllisyys, ei taidakaan olla, koska se on joidenkin listojen mukaan sallittua.
Mut silti sokeri on parempi vauvalle kuin makeutusaineet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juo mut älä maxia:
Paitsi et täytyy perua tuo myrkyllisyys, ei taidakaan olla, koska se on joidenkin listojen mukaan sallittua.
Mut silti sokeri on parempi vauvalle kuin makeutusaineet.
Mene selittämään näkemyksesi sokeripolille :whistle: Kivahan se on 5 kilosta muksua sitten ulos pukata kun on tullut juotua vähän sokerikolaa.
 
juo mut älä maxia
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Mulle sanottiin neuvolassa että mieluummin makeutusaineita kuin sokeria. Mutta siitä onkin jo vuosi :whistle:
Niin ettet saa liikaa kiloja tai raskausdiabetesta ja muuta hömppää mitä ne jaksaa seurata nlassa.

Tärkeintä on ettei sitä sokeria koko raskautta vedä mut jos ei muuta pysty niin sit limsaa, ja sokerilla.
Makeutusaineet ei ole hyväksi muillekaan kuin raskaana oleville. Varsinkaan paljon käytettynä.
 
juo mut älä maxia
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja juo mut älä maxia:
Paitsi et täytyy perua tuo myrkyllisyys, ei taidakaan olla, koska se on joidenkin listojen mukaan sallittua.
Mut silti sokeri on parempi vauvalle kuin makeutusaineet.
Mene selittämään näkemyksesi sokeripolille :whistle: Kivahan se on 5 kilosta muksua sitten ulos pukata kun on tullut juotua vähän sokerikolaa.
Siitä vauvasta tuskin tulee 5kiloista jos alkuraskauden pahoinvoinnissa kittaa pepsiä sokerilla. Ennemmin miettisin tosissani mitä ne jatkuvasti nautitut makeutusaineet tekevät sikiölle.

Sokeripolille joutumisessa on takuulla muutakin takana kuin pelkkä pepsi.. :whistle:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juo mut älä maxia:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Mulle sanottiin neuvolassa että mieluummin makeutusaineita kuin sokeria. Mutta siitä onkin jo vuosi :whistle:
Niin ettet saa liikaa kiloja tai raskausdiabetesta ja muuta hömppää mitä ne jaksaa seurata nlassa.
Et ole tainnut raskausdiabetesta sairastaa! :O
En kyllä kyseistä tautia ihan hömpäksi sanoisi...
 
juo mut älä maxia
Itse join colaa ja vedin suklaat yli laissa sallitun määrän toisessa raskaudessa, tuloksena 4120g vauva, kolmannessa en syönyt/juonut oikeastaan mitään, tulos vain 200g pienempi.
 
juo mut älä maxia
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juo mut älä maxia:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Mulle sanottiin neuvolassa että mieluummin makeutusaineita kuin sokeria. Mutta siitä onkin jo vuosi :whistle:
Niin ettet saa liikaa kiloja tai raskausdiabetesta ja muuta hömppää mitä ne jaksaa seurata nlassa.
Et ole tainnut raskausdiabetesta sairastaa! :O
En kyllä kyseistä tautia ihan hömpäksi sanoisi...
Mutta se ei johdu ainoastaan siitä että juo alussa sokerillista maxia.

Ne suositukset ovat yksilökohtaisia noissa raskausdiabetesasioissa.

Jos ei ole mitään riskiä saada sitä niin ei järkevä nlatäti siitä paasaa hulluna. =)

Sitäkin saa ajatella mikä on sikiölle terveellisintä ja vaarattominta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juo mut älä maxia:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Mulle sanottiin neuvolassa että mieluummin makeutusaineita kuin sokeria. Mutta siitä onkin jo vuosi :whistle:
Niin ettet saa liikaa kiloja tai raskausdiabetesta ja muuta hömppää mitä ne jaksaa seurata nlassa.
Et ole tainnut raskausdiabetesta sairastaa! :O
En kyllä kyseistä tautia ihan hömpäksi sanoisi...
ei se sitä olekkaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja juo mut älä maxia:
Joisit vaan sitä tavallista, tuossa maxissa on kait sitä aspartaamia mitä ei tod saisi juoda.
juuri näin pepsi maxia ei saa juoda ton aspartaamin takia
aspartaami sallittu kylläkin, syklamaatti ja sakariini kielletty
Näin on tosiaan ohjeet.
Viimesimpiä tietoja luin äskettäin netistä ja siinä oli, että yhden tutkimuksen mukaan aspartaami aiheuttaa syöpää (siis kaikille). En tiedä pitääkö paikkaansa sitten.

 

Yhteistyössä