Mun on pakko erota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rikki

Vieras
Nyt se on sit tullu. Viimeinen pisara tähän maljaan.

Mies ollut aina tosi kova juomaan. Saatiin esikoisemme pari kk:tta sitten ja mies oli hienosti juomatta.

Nyt on kuitenkin parina viime viikonloppuna ottanut. Viimeksi viime lauantaina kävimme erittäin vakavan keskustelun juomisesta ja luulin että asiat selkeni. No... Perjantai koitti ja kas kas. Ukko on baarissa juoppokavereidensa kanssa. Ja kehtasi vielä valehdella että juo vain yhden ja tulee sitten kotiin. Sovimme että osoittaa nyt että on luottamukseni arvoinen. Just.
Vieläkään ei ukkoa näy. Perkeleen paskiainen.

Eipä taida paljon meistä välittää. En ole itsekään mikään enkeli, mutta eihän tuollainen juopotteleminen yksinkertaisesti vain käy, kun on pieni lapsi talossa.

Voi että kun on paha olla :'( Sorruin polttamaan muutamat savutkin tupakasta, vaikka vauva on täysimetyksellä :'(

Miksei oma perhe ole sille paskalle tärkeintä??? :'(

Pakko se on ottaa ja lähteä tästä suhteesta. Olen itse kärsinyt lapsuudessa vanhempieni juomisesta, enkä TODELLAKAAN halua sitä samaa omalle lapselleni.

No tossa vaiheessa parit sauhut tupakista on kai sallittu mutta jos on kyse 2 vkl niin sitten katsoisin läpi sormien mutta jos jatkuu niin sitten nostaisin kissan pöydälle vaikkei meillä kissaa olekkaan mutta ..

Alkoholisti ei lopeta juomistaan sinun pyynnöstäsi.Tämä on kylmä tosi asia.Sinä et voi sanella ehtoja.Voit vain lähteä pois.Se jatkaako hän sen jälkeen vaiko lopettaa on hänen oma päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkoholisti ei lopeta juomistaan sinun pyynnöstäsi.Tämä on kylmä tosi asia.Sinä et voi sanella ehtoja.Voit vain lähteä pois.Se jatkaako hän sen jälkeen vaiko lopettaa on hänen oma päätös.

Mutta ei se vielä alkoholistia tee, jos tykkää käydä paljon baarissa kavereiden kanssa.

Kyse voi olla miehen elämäntottumuksista. Käsitin, että ap on varmaan itsekin aikanaan käynyt paljon baarissa.

Miehille isyys iskee pikkasen jälkijunassa verrattuna naisiin. Nainenhan on äiti jo koko odotusajan, mies alkaa totuttelemaan asiaan vasta lapsen syntymän jälkeen. Voihan olla, että tämän miehen isyysvaistot syntyy vähän jälkijunassa.

Mä kattelisin tilannetta vielä ja tekisin kompromissejä. Mies voi käydä silloin tällöin ulkona, mutta ei jatkuvalla laukalla. Samoin miehen on opeteltava olemaan kaksin vauvan kanssa. Sitä virhettä ei naisen kannata tehdä, että hoitaa aina itse. Vain vauvan kanssa olemalla mies oppii isäksi ja kenties ajan kanssa muuttaa ravintolassajuoksemis-tapojaan.

Baarissa käyminen ja kova juominen ovat kaksi eri asiaa.Totta ,voi olla mahdollista että hän lopettaa juomisen mutta, mutta.Jos hän on vuosia juonut paljon ei lopettaminen ole helppoa ja se jos mikä vaatii omaa tahtoa.Yleensä viina on jo vienyt voiton.

Kyllä mä ainakin oon sitä mieltä et joka vk-loppuisen juomisen voi lopettaa. Oma mies oli ennen lapsia just tuollanen. Kannattaa nyt ihan todella puhua asiasta miehes kans niin et tajuaa että oot tosissas.

Olenko mä ainoa jota tässä häiritsee miehen antama lupaus ja sen lupauksen pettäminen. Kyllä kai nyt joskus saa baarissa käydä ja juodakin mutta se että pettää tieten antamansa lupauksen on aikuiselta ihmiseltä vastuutonta käytöstä. Enkä usko sitä että isäksi tullaan ajautumalla pikkuhiljaa vaan se on tietoinen ratkaisu mieheltä olla osa perhettä ottaa vastuuta ja toimia vastuullisen vanhemman tavoin.

Itse erosin vastaavassa tilanteessa. Tosin katselin sitä muutaman vuoden ja annoin miehelle useita tilaisuuksia parantaa tapansa. Ei kyennyt vaikka oli lääkitykselläkin... Ainoa vaihtoehto oli ero. Valitettavasti :(

Alkuperäinen kirjoittaja Nipo:
Olenko mä ainoa jota tässä häiritsee miehen antama lupaus ja sen lupauksen pettäminen. Kyllä kai nyt joskus saa baarissa käydä ja juodakin mutta se että pettää tieten antamansa lupauksen on aikuiselta ihmiseltä vastuutonta käytöstä. Enkä usko sitä että isäksi tullaan ajautumalla pikkuhiljaa vaan se on tietoinen ratkaisu mieheltä olla osa perhettä ottaa vastuuta ja toimia vastuullisen vanhemman tavoin.

No muakin häiritsee se että tietoisesti valehteli, eikai kukaan joka on tottunut baareissa ryyppäämään kaikki viikonloput tule perjantaina himaan YHDEN jälkeen.
Enkä mä myöskään tajua sitä että miksi miehen pitäisi jatkaa samaa elämäntyyliä joka oli ennen lasta.
Kyllä isyys on tietoinen valinta, jonka eteen pitää nähdä vaivaa.

Meillä oli aikoinaan ihan samanlaista ja alkoholisti mies on! Lopetti onneks juomisen pari kuukautta ennen esikoisen syntymää ja on ollu kokonaan ilman alkoa nyt reilun 5v.

Ap: Se et viina menee ennen teitä ei tarkoita ettei mies teistä välitä! Jos on alkoholi ongelma, niin viina menee kaiken muun edelle! Niin se vaan on.

Mä olen tässä jonkin aikaa ollut samassa tilanteessa että pitäisikö erota.
Kuitenkin lapsi ja kohta syntyvä toinen saa minut aina uskomaan että kyllä se lopettaa ja kaikki jatkuu niinkuin aikaisemminkin. Mieheni käy kaljaa ottamassa joka vkl, millon enemmän millon vähemmän. Joskus viikollakin maistuu muutama. Mutta se ei häiritse mein perhettä muutakuin miehen poissaololla ja sillä että hän sitten seuraavan päivän makaa pitkin päivää.
Mä en vaan jotenkin osaa lähteä kun jotenkin se ero ois sitten mun syyni, vai saadaanko se vaan aina kuulostamaan minun syyltäni. Kun sä et sitä tai tota ja sä aina mäkätät niin mun on lähdettävä........
On mussa ongelmani ja kaikki painaa päälle nykyään, ja sitten suuri ongelma RAHA. Mistä hitosta saisin edes rahaa kerättyä niin että voisin lähteä lapseni kanssa. Ja mitä jos hän haluaakin lapsen ja saa. Ja silti jatkaa tuuliajolla elämäänsä. Tai miten voisin antaa lasta hänelle esim. joka toinen vkl jos hän juo silloinkin vaikka edes vähän, mut kuitenkin ja ei katsoisi lapsen perään......Paljon kysymyksiä, mutta mistä vastauksia...

Anteeksi ap, en tiedä miksi tähän vastasin koska en osaa sinulle vastata, paitsi sen verran että tuntuu, että sinun miehesi juominen kuitenkin vähäistä, mutta me ihmiset emme ole samanlaisia, toisia häiritsee jo pienempi määrä alkoholia kuin toisia...

minä kattelin tuollasta menoa lasten kanssa 2 vuotta. tyhjiä lupauksia, valehtelua ja pettymistä kerta toisensa perään. lähdin ja päivääkään en ole katunut. joillekin se isäksi kasvaminen ja vastuun ottaminen on vaan yksinkertasesti ylitsepääsemätön urakka. ole sinäkin siis viisas ja lähde nyt kun lapsikin vielä niin pieni ettei erosta ymmärrä. tuut huomaamaan että toisenlaisiakin miehiä on olemassa! meidän uusperheen iskä on ainakin mitä lutusin. perhe tulee KAIKESSA etusijalle!

Mieheni sitten kotiutui yöllä ja puhuimme aamulla. Pyysi anteeksi ja kertoi käyttäytymiselleen aika hyvän syyn (vaikka ei mikään syy oikeuta valehtelemaan toiselle:(). Saimme nyt kuitenkin tehtyä rauhan ja päätin katsoa miten tämä elämä etenee.

Sillä lailla on ihan hyvä olo, että tämä oli ensimmäinen kerta kun saimme kunnolla puhuttua asioista vauvan jälkeen. Puhdisti ilmaa.

Mieheni on pojallemme todella mahtava. Varmaan imettäisikin, jos se olisi mahdollista :)
Toivon todellakin, että asiat järjestyvät, koska jos eroamme, niin mieheni alkaa ihan varmasti juoda taas aika reippaasti.

Niin ja sen verran voisin sanoa mieheni puolesta (vaikka en halua hänen käyttäytymistään puolustella), etä kun me aloimme seurustella, hän joi pullon viinaa tai korillisen kaljaa JOKA AINUT päivä. Älkää kysykö miksi aloin seurustella hänen kanssaan :D Mutta pointti siis se, että on ihan omatoimisesti vähentänyt juomisen tuohon silloin tällöin viikonloppuisin. Olen itse vaan niin herkkä tuon juomisen suhteen. Ja suurin syy tässä hermostumiseeni oli tosiaan se valehtelu.

Tjaa.. sekavaa tekstiä..sori..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mieheni sitten kotiutui yöllä ja puhuimme aamulla. Pyysi anteeksi ja kertoi käyttäytymiselleen aika hyvän syyn (vaikka ei mikään syy oikeuta valehtelemaan toiselle:(). Saimme nyt kuitenkin tehtyä rauhan ja päätin katsoa miten tämä elämä etenee.

Sillä lailla on ihan hyvä olo, että tämä oli ensimmäinen kerta kun saimme kunnolla puhuttua asioista vauvan jälkeen. Puhdisti ilmaa.

Mieheni on pojallemme todella mahtava. Varmaan imettäisikin, jos se olisi mahdollista :)
Toivon todellakin, että asiat järjestyvät, koska jos eroamme, niin mieheni alkaa ihan varmasti juoda taas aika reippaasti.

Niin ja sen verran voisin sanoa mieheni puolesta (vaikka en halua hänen käyttäytymistään puolustella), etä kun me aloimme seurustella, hän joi pullon viinaa tai korillisen kaljaa JOKA AINUT päivä. Älkää kysykö miksi aloin seurustella hänen kanssaan :D Mutta pointti siis se, että on ihan omatoimisesti vähentänyt juomisen tuohon silloin tällöin viikonloppuisin. Olen itse vaan niin herkkä tuon juomisen suhteen. Ja suurin syy tässä hermostumiseeni oli tosiaan se valehtelu.

Oon vähä utelias.. Mikä se syy oli? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Oon vähä utelias.. Mikä se syy oli? :)

Hän on parhaan lapsuudenystäväni veli, ja minun ensirakkauteni, joten tunsin hänet jo entuudestaan. Olin silloin itsekin sellaisessa elämäntilanteessa että join paljon (en nyt sentään yhtä paljon kuin hän). Meidän juttumme oli aluksi vain sellaista yhdessä ryypiskelyä ja sekstailua :D Ajan myötä juominen alkoi pikkuhiljaa vähentyä ja tunteet kai syventyä.

Muutimme vähän yli vuosi sitten yhteen ja nyt tuola sohvalla tuhisee rakkautemme hedelmä :D

Asiat ovat nyt ihan hyvin. Oli todellakin hyvä saada juteltua oikein kunnolla, uskon että miehenikin mielestä, koska hän on paljon rentoutuneemman oloinen nyt.

Yhteistyössä