Mun naama näyttää elottomalta!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen valkonaama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen valkonaama

Vieras
Ilman meikkiä en missään nimessä voi mennä minnekään. Näytän aivan kauhealta. Naama näyttää jotenkin... elottomalta... harmaalta... kummalliselta...!!

Siinä mielessä hyvä iho, ettei ole suuremmin näppyjä tms. Joskus joku näppy jossain, ja tietysti vähän arpia on muistuttamassa nuoruusvuosien aknesta. Ihoni ei ole erityisen kuiva tai rasvainen, jos on pakko valita, niin enempi kuivan puolelle menee näin talvisin.

Meikkaan siis joka päivä. Siinäkin on vähän hankaluutta... Ihoni on luonnostaan vaalea ja yleensä olen ostanut vähän tummempaa meikkivoidetta, että näyttäisi eloisammalta. Ja olen mielestäni saanutkin itseni niin ihan suht kauniiksi... mutta ne rajat!! Joista mies ainakin huomauttelee. Ei siis ole mitenkään luonnollisen näköinen meikki.

Mutta en osaa meikata luonnollisesti, mutta niin että näyttäisin kauniilta. Jos laitan vaaleaa meikkivoidetta ja vain ohuen kerroksen, näytän ihan yhtä kuolleelta kuin ilman meikkiä. Jopa kamalammalta.

Miten saan tähänn naamaan eloa?? Masentaa oma ulkonäkö... :(

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Itseruskettava voide! Ja levität sen myös kaulalle, ei jää rajoja eikä tarvitse tukkia meikkivoiteella ihohuokosia! Minä käytän pari kertaa viikossa itseruskettavaa ja iho pysyy kauniina.

mua pelottaa ne itseruskettavat.. jos jää rajoja.. :( ja yhdestä merkistä ainakin kerran tuli ihottumaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ovatko hiuksesi väärän väriset? Saattaa olla niin, ainakin musta tekee kalpen entistä haamummaksi.

kerran oli melkein mustat, mutta huomasin itsekin, ettei käynyt mulle. Nyt siis ruskeat, vaaleita raitoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Itseruskettava voide! Ja levität sen myös kaulalle, ei jää rajoja eikä tarvitse tukkia meikkivoiteella ihohuokosia! Minä käytän pari kertaa viikossa itseruskettavaa ja iho pysyy kauniina.

mua pelottaa ne itseruskettavat.. jos jää rajoja.. :( ja yhdestä merkistä ainakin kerran tuli ihottumaa...

Ei mulle jää rajoja kun muistaa hieroa voidetta ihoon niin kauan että imytyy, jos jättää ihon pinnalle vaan olemaan niin saattaa tulla epätasainen. Ja niitähän on vaikka mitä merkkiä ja lajia, minulla on sellainen geelimäinen voide eli ei rasvoita ihoa.

Suosittelen kääntymään ammattilaisen puoleen tässäkin asiassa. Kevyesti sävyttävää/päivettävää voidetta suosittelen minäkin kasvoille varsinkin kun ei ole epäpuhtauksia.
Samoin jokin elvyttävä, ihon väriä kirkastava naamio olisi hyvä tähän vuodenaikaan.

Ja kuorinta 1-2krt. vkossa.

Syö pähkinöitä ja kasviöljyjä sisäisesti (vehnänalkio öljy esim.)

Ja runsaasti vettä.

Tämä Suomen ilmasto valitettavasti tekee ihonhoidosta todella haasteellista. Jos ne nyt yhtään lohduttaa, meitä on muitakin..

Ai niin ja ota porkkanamehua vaikkapa kuuri!

Mustakin tuntui, että naama olis väritön ja harmaa. Ostin lumenen c-vitamiini voiteen ja silmänympärys rollonin ja satin liquid meikkivoiteen, niin palashan se ihon eloisuus takas =)

Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Älä polta äläkä juo, liiku säännöllisesti, syö terveellisesti ja vähennä meikkiä niin että iho saa välillä hengittääkin.

Oikealle ihotyypille valittu laadukas meikkivoide/meikkivoidepuuteri ei tuki ihohuokosia vaan itseasiassa suojaa ihoa ulkoisilta ilmansaasteilta ja uv-säteilyltä.
Kunhan sen meikin muistaa kunnolla illallla iholta poistaa!

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Älä polta äläkä juo, liiku säännöllisesti, syö terveellisesti ja vähennä meikkiä niin että iho saa välillä hengittääkin.

Oikealle ihotyypille valittu laadukas meikkivoide/meikkivoidepuuteri ei tuki ihohuokosia vaan itseasiassa suojaa ihoa ulkoisilta ilmansaasteilta ja uv-säteilyltä.
Kunhan sen meikin muistaa kunnolla illallla iholta poistaa!

Mutta et voi kieltää etteikö meikitön päivä tekisi hyvää?

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sä tupakoit eikö niin!????

en. en ole koskaan tupakoinut.

no sitten oot ottanu liikaa aurinkoa ja oot tuhonnu lärväs siten.

no en kyllä sitäkään...

sitten sä syöt huonosti. Et tarpeeksi kasviksia ja hyviä rasvoja. etkä liiku tarpeeksi ulkoilmassa.

Mitäköhän tuossa nyt voisi tehdä. Ainakin iloinen ilme ja hyvä itseluottamus lisää eloisuutta naamassa. Vosiko toisaalta ammattilaisen ohjeet oikeaan meikkiin ja ihonhoitoon lisätä tunnetta.
Mä en itse edes tarvitse meikkiä (en halua käyttää kuin harvoin). Mutta olen tumma ja tietoisesti otan aina jonkun verran päivetystä. Eli paha mennä sanomaan, että ole vain luonnollinen itsesi.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä merkeistä!:
Mitä itseruskettavaa voidetta/sävyttävää päivävoidetta käytätte? Mikä on hyvä?

Mä olen hyvin kalpeakasvoinen (ja melkein mustatukkainen), eikä tulisi mieleenikään käyttää itseruskettavaa voidetta :x En halua näyttää värjätyltäkään, kun en kerran ruskea ole.

Käytän joskus aurinkopuuteria, aina poskipunaa. Ja toki iho saa väriä ulkoilusta ja hyvistä elämäntavoista - punaviini etenkin tuo poskille heleän sävyn :xmas:

Punaset posket...ei ole yhtään kiva!!!!!!!!!!!!!!!En juo,enkä juuri polta.Ikää alta 30 ja näytän jo mummolta poskieni takia! Meikkiä vaan haluisin liikkua ilman meikkiä ees joskus.

Yhteistyössä