Mun mies väittää pokkana, että kaksi buranaa 400mg ei ole sama kuin yksi 800mg burana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulemma siinä mielessä ei ole, että ne "kantoaineet" on erit, eli lääke imeytyy hieman eri tavalla ja siten vaikuttaa hieman eri tavalla. Eli on eroa ottaako kaksi 400sta vai yhden 800n. Jälkimäinen on ehdottomasti tehokkaampi. käytän itse sitä migreenilääkkeenä. joskus ei tarvitse ottaa varsinaista kohtauslääkettä ollenkaan, kun otan riittävän suuren annoksen buranaa mahdollisimman pian. Reseptillä on noita 800sia ja joskus otan 800 + 400 yhtäaikaa.

• Tykkää
Reactions: leipuri hiiva
Tiedänpäs erään miehen jolla oli kupissa finrexiniä ja päästi hanasta kylmää vettä kupin kylkeen, että juoma viilenis. Kysyin että miks et lorauta vähän kylmää vettä sinne sekaan? Ei voi, kun laimenee lääke =)

[QUOTE="...";23735557]Tiedänpäs erään miehen jolla oli kupissa finrexiniä ja päästi hanasta kylmää vettä kupin kylkeen, että juoma viilenis. Kysyin että miks et lorauta vähän kylmää vettä sinne sekaan? Ei voi, kun laimenee lääke =)[/QUOTE]

En tiedä Finrexinistä, mutta monet lääkkeet kyllä laimenee jos ne sekoittaa veteen. Ohjeessa tosin silloin lukee, että nestettä ei pidä ottaa enempää kuin tietty määrä. Esim. monet yskänlääkkeet ovat sellaisia, ettei niiden kanssa pidä nauttia vettä.

Juu Burana 800 mg on ihan sama kuin 2 x 400 mg. VAIKUTUS ei kuitenkaan ole kaksinkertainen, koska ibuprofeenin mekanismi elimistössä on kiäänkuin "täynnä" 600 mg jälkeen. 800 mg tabletin vaikutus on kuitenkin pidempi kuin 600 mg.

Sitten on vielä olemassa erikseen Burana Slow 800 mg, joka on sellainen tabletti, josta lääke vapautuu pikkuhiljaa eli on varsinainen pitkävaikutteinen depot-tabletti.

[QUOTE="vieras";23735683]En tiedä Finrexinistä, mutta monet lääkkeet kyllä laimenee jos ne sekoittaa veteen. Ohjeessa tosin silloin lukee, että nestettä ei pidä ottaa enempää kuin tietty määrä. Esim. monet yskänlääkkeet ovat sellaisia, ettei niiden kanssa pidä nauttia vettä.[/QUOTE]

Finrexi sekotetaan veteen, se tulee mehuksi.

Kuulemma siinä mielessä ei ole, että ne "kantoaineet" on erit, eli lääke imeytyy hieman eri tavalla ja siten vaikuttaa hieman eri tavalla. Eli on eroa ottaako kaksi 400sta vai yhden 800n. Jälkimäinen on ehdottomasti tehokkaampi. käytän itse sitä migreenilääkkeenä. joskus ei tarvitse ottaa varsinaista kohtauslääkettä ollenkaan, kun otan riittävän suuren annoksen buranaa mahdollisimman pian. Reseptillä on noita 800sia ja joskus otan 800 + 400 yhtäaikaa.

No ei tosiaan ole eroa,ottaako kaksi 400mg:n tablettia vai yhden 800mg:n tabletin,vaikutus on sama vaikka mitä väitettäis. Siinä toki on selvä ero ottaako 800mg vai 800+400mg.

[QUOTE="vieras";23735683]En tiedä Finrexinistä, mutta monet lääkkeet kyllä laimenee jos ne sekoittaa veteen. Ohjeessa tosin silloin lukee, että nestettä ei pidä ottaa enempää kuin tietty määrä. Esim. monet yskänlääkkeet ovat sellaisia, ettei niiden kanssa pidä nauttia vettä.[/QUOTE]

Kyllä toki kaikki liuokset laimenevat, jos niihin kippaa vettä, mutta ei se lääkeaineen määrä muutu, jos sitten juo koko nestemäärän. Itse asiassa moni lääke imeytyy paremmin, jos juo reilusti vettä päälle, esim. Burana-Caps voi tahmean pinnan takia jäädä jumiin ruokatorveen, jos ei huuhdo vedellä alas.

Voi tyrskähys =D
Finrexin sekotetaan veteen =D
Tämä herra oli ihan tosissaan sitä mieltä että lääke on laimeempaa, eikä tehoa niin hyvin jos sinne mukiin laittaa lisää vettä. Mun tietämyksellä se vaikuttava aine ei vähene millään lailla =D

[QUOTE="vieras";23737034]Ei ihan täysin sama vaikutus ole.
Mun kaveri väitti, et kun juot 2 olutta (n. 4,7%./olut), niin niiden yhteisvaikutus on 9,4%.[/QUOTE]

Voi ei :D

[QUOTE="vieras";23737034]Ei ihan täysin sama vaikutus ole.
Mun kaveri väitti, et kun juot 2 olutta (n. 4,7%./olut), niin niiden yhteisvaikutus on 9,4%.[/QUOTE]

No eihän prosenttilaskut todellakaan noin mene. Mutta lääkkeiden annostelussa kyllä ihan sairaaloissakin käytetään joskus eri vahvuuksia kuin lääkäri on määrännyt, niin esim että jos jotain lääkettä täytyisi saada 200mg, mutta on vain 100mg tabletteja osastolla, niin niitä annetaan kaksi ja vastaavasti jos pitäisi saada vaikkapa 75mg, mutta on vain 150mg tabletteja, niin se 150mg puolitetaan (olettaen, että siinä on jakoura ja kyseessä lääke jonka voi puolittaa, kaikkiahan ei voi).

[QUOTE="vierailee";23735703]No ei tosiaan ole eroa,ottaako kaksi 400mg:n tablettia vai yhden 800mg:n tabletin,vaikutus on sama vaikka mitä väitettäis. Siinä toki on selvä ero ottaako 800mg vai 800+400mg.[/QUOTE]

No ei tuo 400 mg 800 mg:n päälle auta enää yhtään.

[QUOTE="vierailija";23737339]No eihän prosenttilaskut todellakaan noin mene. [/QUOTE]

Hehe :) Siis mikäs tässä on väärin?
Kyllähän se tavallaan näin menee. Jos juo vaikkapa kaks 0.33l olutta (2 *4,7 %), niin siinä on saman verran alkoholia, kuin jos joisi 0,33l juoman jossa olisi 9,4% alkoholia.

Ei se varmaankaan vaikuta samalla tavalla, koska kahden kaljan juomiseen menee todennäköisesti kauemmin ja viina ehtii jo vähän palaa.

itse otin tänään laakista 4x 1g parataps+ 4x 800mg burana.Lekuri määränny 1-2 tabua kerralla tai sit kombona molempia tupla määrään. Eli 6x 400mg parataps + 4x 800mg burana.tablettien määrä kasvaa mut ei itse lääke annostus...

[QUOTE="minä";25210468]Hehe :) Siis mikäs tässä on väärin?
Kyllähän se tavallaan näin menee. Jos juo vaikkapa kaks 0.33l olutta (2 *4,7 %), niin siinä on saman verran alkoholia, kuin jos joisi 0,33l juoman jossa olisi 9,4% alkoholia.

Ei se varmaankaan vaikuta samalla tavalla, koska kahden kaljan juomiseen menee todennäköisesti kauemmin ja viina ehtii jo vähän palaa.[/QUOTE]

Funtsaappas montako bissee tartteis juoda kun oot tolla laskupäällä nauttinu 100% alkoholia? jos vahvuus yhdessä bishessä olisi vaikkapa 6%..

Multa eräs äiti, kenen lapselle oli määrätty Burana 600 annostuksella 1/2 tablettia kerralla, kysyi, että kai tää on silti kuitenkin Burana 600:sta vaikka onkin puolikas? No joo, ihan miten vaan... Ei se annos suinkaan ole silloin 300 mg vaan 600 mg joka on puolitettu. :D

Yhteistyössä