Mun mies taitaa oikeasti rakastaa mua ja mun lasta <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan sentään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan sentään

Vieras
Hän kosi jo vuosi sitten mua, ollaan seurusteltu yhteensä kohta kolme vuotta. Mä sanoin sillon että katotaan nyt vielä vähän aikaa, saat muuttaa mielesi jos siltä tuntuu.
Tänään mies kysyi multa että eikö jo voisi toteuttaa, hän on odottanut jo vuoden että saisi mut "laillisesti" omakseen. Lastani, jolla ei biologista isää käytännössä ole, on kohdellut kuin omaansa kaikki nää vuodet. Lapsi sanoo miestäni isiksi tietäen että se "oikea" on jossain mut tämä "isi" huolehtii päivästä toiseen. He ovat oikeasti kuin isä ja tytär.
Mua ehkä joteskin hirvittää kun edellinen avioliitto oli melkosesti viinan ja väkivallan värittämä, mut josko sit kuiteskin vielä uskaltais yrittää...???

Onnea! Rohkeasti vain =)

Voisiko tämä mies myös adoptoida tytön? Sitten olisi isä ihan oikeastikin.

Kiitos kannustuksista ja rohkaisusta! :)

Mä en tiedä onnistuuko adoptio kun biologinen isä elää. Mä olen tosin yksinhuoltaja ihan virallisesti. Mä jäin miettimään voinko muutta tytön nimen naimisiinmennessä isäpuolensa nimiin kuten aion omalle nimelleni tehdä.

Mä en tiedä onnistuuko adoptio kun biologinen isä elää. Mä olen tosin yksinhuoltaja ihan virallisesti. Mä jäin miettimään voinko muutta tytön nimen naimisiinmennessä isäpuolensa nimiin kuten aion omalle nimelleni tehdä.
Nimeä et voi muuttaa. Adoptio onnistuu jos oikea isä antaa luvan, kerran hän on elossa. Nimen voi muuttaa vasta sitten virallisesti.

Totta kai adoptio onnistuu jos biologinen isä suostuu! Nimen voi muuttaa vasta sitten (tai lapsi itse tarpeeksi vanhana).

Yhteistyössä