Mun mies on sika :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ihan muuten vain näytin miehelle kuva kalevalan lapsikorusta ja sanoin että osta mulle tuollainen. Tämä hermostui että kaikki tommoset on rahantuhlausta ja ei varmasti osta ikinä yhtään korua, eikä kyllä ole ostanutkaan kuin yhden joskus.. Mulle tuli vaan tosi pahamieli. Ois tosi ihana ele mieheltä joku tommonen, ei sen nyt välttämättä tarttis just tuo kallis kalevala olla! Kun ei meillä varaa noihin ole. Mies ei kuitenkaan muista mitenkään muutenkaan, ei siis lahjo synttärinä, ei jouluna, ei äitienpäivänä, lapsen syntyessä.. Näin tollasen korun yhdellä tutulla ja alkopa tuntuun että hänen mies osaa vaimoaan arvostaa ja tuo mun on yks iso juntti!

Mäki oisin halunnu äitienpäivänä yhden korun Kultajousesta ja ei se edes kallis olis ollut, mutta ei meillä siihen varaa ollut. Joskus harmittaa, mutta tietää, että pahemminkin asiat voisivat olla.

Sydäntäni lämmitti, kun mies oli töiden puolesta joutunut yhdessä koruliikkeessä käymään ja oli nähnyt siellä jonkun korun ja ajattellut, että jos rahaa olisi ollut niin olisi sen minulle tuonut. Ei ne lahjat ole tärkeitä, vaan sanat.

[QUOTE="Anne";28726888]Ostatko sinä miehelle mitään?[/QUOTE]

Olen aina ostanut merkkipäivinä. Nyt olen lopettanut kun huomaan etten itse saa mitään. Jospa sillä edes älyäisi jotain.

Tuo on minusta aika pitkälle kotoa opittu tapa miten merkkipäivinä muistetaan jne. Meillä mies unohtaa kaikki merkkipäivät ihan järjestään. Enkä siitä loukkaannu.

Otan osaa. Oma tuleva ex-mies vasta possu onkin, pettää selän takana. Ja nyt kun mietin, niin enpä minäkään mitään saanut lahjaksi siltä esim. äitienpäivänä. Kyllä minä vaan muistin kun oli isänpäivä...

Meillä ei synttäripäivinä pahemmin muisteta, yleensä yhteinen matka on molemmille ns. "lahja". Äitienpäivänä en lahjaa/kukkia ota edes vastaan saati hääpäivät yms. Joka Joulu saan kumminkin timanttisen korun. Ehdottakaa miehellenne yhtä päivää milloin muistavat. Meillä ainakin toimii tuo tapa. Kalliiksihan se tulee jos joka jumalan merkkipäivä pitää jotain ostaa! Ostaa kerran kalliimman ni rouvakin on tyytyväinen koko vuoden!

On sillä muitakin sikamaisia puolia, joku päivä varmaan vielä jätän sen. Vähemmän on plussia kuin miinuksia. Toistaiseksi vielä kitkuttelen ja tyydyn purkamaan tänne ja kavereilleni vitutuksiani.

Tiedän tunteen.
Mun eka mies oli ihana, kun se muisti nimipäivästä lähtien kaikki.
Eikä se lahja tarvii olla kallis vaan tärkeintä on se ajatus. Ruusu maksaa pari euroa ja ilahduttaa silti paljon.
Ite kans ostin aina miehelle jotain kivaa tai järkkäsin jonkin kylpylässä käynnin yhdessä tms.
Sellanen piristää ja antaa voimaa, eikä tosiaan vaadi paljon rahaa.

[QUOTE="aapee";28726929]Olen aina ostanut merkkipäivinä. Nyt olen lopettanut kun huomaan etten itse saa mitään. Jospa sillä edes älyäisi jotain.[/QUOTE]

Jos mies ei muista merkkipäiviä, ei edes hiero olkapäitä tms. "ilmaista", niin silloin on kyllä jo asenteesta kiinni. Ei rahasta.

[QUOTE="vieras";28727052]Tuo on minusta aika pitkälle kotoa opittu tapa miten merkkipäivinä muistetaan jne. Meillä mies unohtaa kaikki merkkipäivät ihan järjestään. Enkä siitä loukkaannu.[/QUOTE]
Juuri näin. Ja musta tuntuu, että nykyisin on varsin yleistä, että aikuisia ihmisiä ei juurikaan lahjota. Häälahjat ja sitten jotain 50-, 60- jne synttärilahjat, mutta ei muuta. Lahjoja ostetaan vain lapsille. Kun jollekin kertoo, että meillä annetaan jopa nimipäivälahjat (myös mun vanhemmilleni ja siskolleni sekä meidän kaikkien nyt jo aikuisille lapsillekin), niin se aiheuttaa yleensä hämmästystä ja ihmettelyä.

[QUOTE="aapee";28727226]Sinäkin taidat olla sika.[/QUOTE]

hqdefault.jpg

[QUOTE="vieras";28727206]Jos mies ei muista merkkipäiviä, ei edes hiero olkapäitä tms. "ilmaista", niin silloin on kyllä jo asenteesta kiinni. Ei rahasta.[/QUOTE]

Asenne se onkin. Joku kukka ei paljoa köyhdytä, mutta ilahduttaa oikealla hetkellä isosti! Mua niin harmittaa tuo asenne.. Tulee vain tunne ettei ole tärkeä!! Kun äitienpäivänäkin maleksitaan vain normaaliin tapaan, ei mitään erikoista siinäkään päivässä. Jouluna ei muka ole rahaa.. Synttärinä ei saa aikaiseksi. Mitä milloinkin. Eksälleenkään ei ostanut mitään, on joskus alkuaikoina sanonut ettei kiinnostanut. Varmaan mun kanssa ihan sama juttu! Niin ja äitienpäivänkin tienoilla hankki ajatuksella kaverilleen 30v lahjan, mulle ei sitten ollut varaa edes sitä rehua....

Yhteistyössä