Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ap, kyllä sinä olet selvästi UHRI. Tuokin esimerkki naimisiinmenovaateista on puhdasta uhkailua. Mies yritää kontrolloida sinua pelolla ja terrorilla. Eli saada sinua keinolla millä hyvänsä taipumaan tahtoonsa. Tätä kutsutaan henkiseksi väkivallaksi. Teillä tosin väkivalta taitaa olla jo fyysistä, mikäli tavaroita sinua päin heittelee...
Tuo Jaskan "lässytys" oli todella naurettavaa. Niinhän se menee, että jokainen on vastuussa omista teoistaan ja se joka turvautuu väkivaltaan (henkiseen tai fyysiseen) on AINA YKSIN VASTUUSSA väkivaltaisesta teostaan. Eli tämä henkilö antaa itselleen luvan mennä rajan yli. Koska ihmiset oikein tajuaisivat tämä??? Omat teot eivät ole uhrin aiheuttamia! Minulla meni 10 vuotta aikaa ja tuli yksi aviero ennen kun ymmärsin, ettei kukaan (=mies) ajanut MINUA käyttämään väkivaltaa ja haukkumaan toista. Ihan itse ja oma-aloitteisesti annoin itselleni luvan siihen ja niin sitä taas mentiin... Typerä minä, mutta luojan kiitos ymmärsin asian lopulta ja otan nykyään vastuun omista teoistani riidan aikana.
"Se perinteinen : Toinen pyytelee anteeksi ja kokee syyllisyyttä, kun taas toinen istuu tukevasti hänelle yhteiskunnan petaamassa uhriroolissa, malli ei toimi, se ei korjaa parisuhdetta terveellä tavalla"
Tai sitten ei korjaa ollenkaan parisuhdetta vaan tulee ero.
Tämä oli se näkemys ero mistä aikaisemmin puhuin.
Omat teot eivät ole uhrin aiheuttamia ? erm tarkoitat varmasti että uhri ei niistä voi kantaa vastuuta. Kukaan ei riitele yksin.