Mun MIES on ihan mahdoton :( mitä pitäis tehä?

  • Viestiketjun aloittaja väsyny jo
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Istupa nyt ap alas ja mieti oikein huolella! Haluatko elää loppuelämäsi tällaisessa pelon ja riidan ilmapiirissä?
Niin, tuohan on aika lailla henkistä väkivaltaa, terroria jopa.
Peesi näille. Mun mielestä mies on ilmeisen lapsellinen. Tai jotain. Mut kannattaa miettiä mitä suhteelta haluaa. Mä en jaksais ainakaan tollasta. Mut eihän kaikki oo samanlaisia kuin mä. =)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ap, kyllä sinä olet selvästi UHRI. Tuokin esimerkki naimisiinmenovaateista on puhdasta uhkailua. Mies yritää kontrolloida sinua pelolla ja terrorilla. Eli saada sinua keinolla millä hyvänsä taipumaan tahtoonsa. Tätä kutsutaan henkiseksi väkivallaksi. Teillä tosin väkivalta taitaa olla jo fyysistä, mikäli tavaroita sinua päin heittelee... :(

Tuo Jaskan "lässytys" oli todella naurettavaa. Niinhän se menee, että jokainen on vastuussa omista teoistaan ja se joka turvautuu väkivaltaan (henkiseen tai fyysiseen) on AINA YKSIN VASTUUSSA väkivaltaisesta teostaan. Eli tämä henkilö antaa itselleen luvan mennä rajan yli. Koska ihmiset oikein tajuaisivat tämä??? Omat teot eivät ole uhrin aiheuttamia! Minulla meni 10 vuotta aikaa ja tuli yksi aviero ennen kun ymmärsin, ettei kukaan (=mies) ajanut MINUA käyttämään väkivaltaa ja haukkumaan toista. Ihan itse ja oma-aloitteisesti annoin itselleni luvan siihen ja niin sitä taas mentiin... Typerä minä, mutta luojan kiitos ymmärsin asian lopulta ja otan nykyään vastuun omista teoistani riidan aikana.

"Se perinteinen : Toinen pyytelee anteeksi ja kokee syyllisyyttä, kun taas toinen istuu tukevasti hänelle yhteiskunnan petaamassa uhriroolissa, malli ei toimi, se ei korjaa parisuhdetta terveellä tavalla"

Tai sitten ei korjaa ollenkaan parisuhdetta vaan tulee ero.

Tämä oli se näkemys ero mistä aikaisemmin puhuin.
Omat teot eivät ole uhrin aiheuttamia ? erm tarkoitat varmasti että uhri ei niistä voi kantaa vastuuta. Kukaan ei riitele yksin.
Kenelläkään ei ole oikeutta käyttää henkistä tai fyysistä väkivaltaa toista kohtaan. Ei miehillä eikä naisilla. Väkivallan käyttö on aivan sama kun alkoholismi, eli turha syyttää muita, jos itse juo. Jokainen on vastuussa itsestään ja omista teoistaan. Tiedän tämän niin hyvin, kun olen ollut sen "rajan" kummallakin puolella, eli tekijänä ja myös uhrina. Sinä Jaska taidat olla se väkivallan käyttäjä, kun et tätä yksinkertaista asiaa ymmärrä.
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kenenkään psyykeelle tee hyvää elää jatkuvassa pelossa ja epävarmuudessa. Älä ap mene naimisiin ainakaan ennen kuin mies hakee apua ongelmiinsa. Haluatko todellakin olla aina varuillasi omassa kodissasi?
en haluais elää näin mut enempi on ihana. se siis haittaa kun hajottaa.
Mutta kun riita niin mua oikeasti pelottaa että mitä voi tehä. Pelkään oikeasti että tekee mulle jotain, jos esim illalla tullu riitaa ja menee eri huoneeseen nukkuun
Niin, mutta kuinka kauan on enempi ihana? Onko se ihana niin ihanaa, että se kamala kannattaa kestää? Vai onko se kamala niin kamalaa, että mikään ei ole niin ihanaa, että kamala kannattaa kestää?

Vaikein aika tuossa lapsen kasavtuksessa on vielä edessä. Osallistuuko mies lapsen hoitoon?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kumpupilvi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Istupa nyt ap alas ja mieti oikein huolella! Haluatko elää loppuelämäsi tällaisessa pelon ja riidan ilmapiirissä?
Niin, tuohan on aika lailla henkistä väkivaltaa, terroria jopa.
Peesi näille. Mun mielestä mies on ilmeisen lapsellinen. Tai jotain. Mut kannattaa miettiä mitä suhteelta haluaa. Mä en jaksais ainakaan tollasta. Mut eihän kaikki oo samanlaisia kuin mä. =)
mä oon samaa mieltä. itse olen elänyt koko lapsuus- ja nuoruusajan henkisen ja fyysisen väkivallan pelossa. vanhemmat vaan riiteli toistensa kanssa ja lasten kanssa ja joka askelta piti pelätä. lupasin itselleni että kun täältä pääsen niin en aio pelätä mitään. itselläni on rauhallinen ja kärsivällinen ja ihana mies ilman mitään oikkuja ja elämä on kerrankin ihanaa. mun ei omassa kodissa tarvi hiipiä pelkääkseni yhtään mitään. sydän lepää.. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Kenelläkään ei ole oikeutta käyttää henkistä tai fyysistä väkivaltaa toista kohtaan. Ei miehillä eikä naisilla. Väkivallan käyttö on aivan sama kun alkoholismi, eli turha syyttää muita, jos itse juo. Jokainen on vastuussa itsestään ja omista teoistaan. Tiedän tämän niin hyvin, kun olen ollut sen "rajan" kummallakin puolella, eli tekijänä ja myös uhrina. Sinä Jaska taidat olla se väkivallan käyttäjä, kun et tätä yksinkertaista asiaa ymmärrä.
Samaa mieltä, kenelläkään ei ole oikeutta käyttää henkistä tai fyysistä väkivaltaa.

Ja sitähän riitely itsessään on ,henkistä väkivaltaa. Tässä tulee sellainen olo että ihmiset ajattelevat riitelyn olevan jotenkin normaalia, että riitelylle voidaan asettaa jotkin kivat pikku näppärät säännöt joita noudattamalla olet vielä "hyvien puolella"

Ja näinhän minä olen tässä threadissa sanonut asian olevan.
Jokainen on vastuussa omista teoistaan.

Kun riita on päällä niin kummatkin ovat vastuussa siitä.
Olisi jotenkin outoa että koko ´paska´ kaatuu sen niskaan joka ilmaisi tunteensa ´ väärällä´ tavalla.
Että se henkilö istuu syytettyjen penkillä ja toinen pääsee kuin koira veräjästä, ja ei siis _kanna_ vastuuta omasta osastaan siihen riitaan.
Eli vetäytyy uhrirooliin.

Tästähän tässä on puhuttu.

Ilmeisesti moni tulkitsi minua väärin.

 
ut
tiedän miltä se tuntuu, joten en osaa kyllä auttaa kun tarvitsisin itsekin apua. minun mies ei suostu hakemaan apua ulkopuolelta eli jotain pitäisi itse keksiä, ja lapsia on 2.

me ollaan aina riidelty kovin. eli tosi pian ku suhde alkoi niin tuli jo huutoa ja riitaa, mä vähän ihmettelin sitä että noinko pian "kuherruskuukausi" loppu.. nyt ollaan naimisissa ja oltuki yhes jo 11 vuotta.

nyt sitten olen ite ollu vähän aikaa masentunu lasten takia, tosin jo siitä pääsemässä yli.

riidoissa mies aina rupee huutamaan ja uhkaa, et jos en lopeta asiasta puhumista hän rikkoo jotain. ja sit myös saattaa heittää jotain tavaroita niin että kotimme hajoaa.

usein riita alkaa esim siitä jos vaikka kyseenalaistan hänen tapansa hoitaa jonkin asian tai olen tehnyt jonkin (pienenkin) hankinnan kotiin ilman häneltä kysymättä, niin sitten lähtee!! tai jos hänellä on nälkä, tai jos hän on väsynyt tai jos lapset eivät tottele tai... lista on loputon. en enää tiedä kuinka voisin riitoja välttää, kaikesta tulee melkein aina riitaa.

eli jos jollakin on ollut tällaista ja olette päässeet asiasta yli niin ottaisin mielelläni neuvoja vastaan. ero ei vielä mielestäni ole vaihtoehto.
 
ut
niin ja olen tottakai myös syyssä riitoihimme!! kukaan ei voi riidellä yksin mutta minä ajan takaa sitä, että minusta olisi hyvä riidellä niin, ettei tavaroita hajoa eikä lapset järkyty!!
 
ut
Alkuperäinen kirjoittaja ut:
niin ja olen tottakai myös syyssä riitoihimme!! kukaan ei voi riidellä yksin mutta minä ajan takaa sitä, että minusta olisi hyvä riidellä niin, ettei tavaroita hajoa eikä lapset järkyty!!
en ymmärrä ihmisiä jotka ei riitele koskaan ja kaikki on aina auvoista onnea mutta tässä olisi tavoiteltavaa meille "normaaleille" ihmislle jotka joskus riitelemme!!
 
niin tuttua
ap,meillä sama juttu.seinissä reikiä,astioita hajotettu,lattiassa koloja kun mies heitellyt tav aroita,jopa uuden läppärin heittänyt.tulistuu todella herkästi,eikä välitä vaikka lapset näkisi.sitten korjailee reikiä,hyllyjä ym mitä on hajottanut kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.tiedän,tuo on vahingollista lapsille,mutta niin hullulta kuin se kuulostaa,en haluaisi erota...nyt on osoittanut merkkejä minuunkin kajoamisesta,joten viisainta kai olisi kerätä lapset ja muuttaa pois...ei tätä jaksaisi millään...
 
milja
Alkuperäinen kirjoittaja niin tuttua:
ap,meillä sama juttu.seinissä reikiä,astioita hajotettu,lattiassa koloja kun mies heitellyt tav aroita,jopa uuden läppärin heittänyt.tulistuu todella herkästi,eikä välitä vaikka lapset näkisi.sitten korjailee reikiä,hyllyjä ym mitä on hajottanut kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.tiedän,tuo on vahingollista lapsille,mutta niin hullulta kuin se kuulostaa,en haluaisi erota...nyt on osoittanut merkkejä minuunkin kajoamisesta,joten viisainta kai olisi kerätä lapset ja muuttaa pois...ei tätä jaksaisi millään...
on tuttua todella. mun ex oli just tuollainen. lopulta yritti tappaa minut muutamaan otteeseen, eka puukolla, sitten kuristamalla. sillon vasta tajusin erota.
 
niin tuttua
miljalle:eek:n vain niin äärettömän vaikea lähteä,mies kun muuten on normaali,ihana isä lapsille.en haluaisi erottaa lapsia ja isää...toki pelkään välillä henkeni puolesta,mies uhkailee ja satuttaakin välillä :(
 
milja
Alkuperäinen kirjoittaja niin tuttua:
miljalle:eek:n vain niin äärettömän vaikea lähteä,mies kun muuten on normaali,ihana isä lapsille.en haluaisi erottaa lapsia ja isää...toki pelkään välillä henkeni puolesta,mies uhkailee ja satuttaakin välillä :(
ihan vaan pikkuvinkkinä: mies _ei_ ole normaali eikä ihana isä, jos satuttaa lastensa nähden/kuullen näitten äitiä. sen vaan sanon, että sun lapses kärsii tuosta, mutta tee kuten haluat.
 
vieras
Heittääkö mies tavaroita myös sinua päin? Sehän ON fyysistä väkivaltaa! Tavaroiden rikkominen on henkistä väkivaltaa, todella uhkaavaa käytöstä. Ja jos kerran heittää jotain sinuakin päin niin onhan se silloin myös fyysistä väkivaltaa.
 
milja
Alkuperäinen kirjoittaja milja:
Alkuperäinen kirjoittaja niin tuttua:
miljalle:eek:n vain niin äärettömän vaikea lähteä,mies kun muuten on normaali,ihana isä lapsille.en haluaisi erottaa lapsia ja isää...toki pelkään välillä henkeni puolesta,mies uhkailee ja satuttaakin välillä :(
ihan vaan pikkuvinkkinä: mies _ei_ ole normaali eikä ihana isä, jos satuttaa lastensa nähden/kuullen näitten äitiä. sen vaan sanon, että sun lapses kärsii tuosta, mutta tee kuten haluat.
miten kauan te muuten olette olleet yhdessä? huomasitko, paheniko tilanne kun ensimmäinen lapsenne syntyi?
 
vieras
Kuules nyt Jaksa-, väitätkö että riitely itsessään on henkistä väkivaltaa? Ei ole. Kunhan riitelee ns. rakentavasti ja oikein...kaikkihan riitelevät joskus. Jokainen on ihan itse vastuussa reaktioistaan kuten ap:n mies tavaroiden rikkomisesta. Henkinen väkivalta on ehkäpä tuota erolla uhkaamista ja toisen itsetunnon nujertamista yms. Mutta "tavallinen", rakentava riitely/välienselvittely ei ole mitään henkistä väkivaltaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ap, kyllä sinä olet selvästi UHRI. Tuokin esimerkki naimisiinmenovaateista on puhdasta uhkailua. Mies yritää kontrolloida sinua pelolla ja terrorilla. Eli saada sinua keinolla millä hyvänsä taipumaan tahtoonsa. Tätä kutsutaan henkiseksi väkivallaksi. Teillä tosin väkivalta taitaa olla jo fyysistä, mikäli tavaroita sinua päin heittelee... :(

Tuo Jaskan "lässytys" oli todella naurettavaa. Niinhän se menee, että jokainen on vastuussa omista teoistaan ja se joka turvautuu väkivaltaan (henkiseen tai fyysiseen) on AINA YKSIN VASTUUSSA väkivaltaisesta teostaan. Eli tämä henkilö antaa itselleen luvan mennä rajan yli. Koska ihmiset oikein tajuaisivat tämä??? Omat teot eivät ole uhrin aiheuttamia! Minulla meni 10 vuotta aikaa ja tuli yksi aviero ennen kun ymmärsin, ettei kukaan (=mies) ajanut MINUA käyttämään väkivaltaa ja haukkumaan toista. Ihan itse ja oma-aloitteisesti annoin itselleni luvan siihen ja niin sitä taas mentiin... Typerä minä, mutta luojan kiitos ymmärsin asian lopulta ja otan nykyään vastuun omista teoistani riidan aikana.

"Se perinteinen : Toinen pyytelee anteeksi ja kokee syyllisyyttä, kun taas toinen istuu tukevasti hänelle yhteiskunnan petaamassa uhriroolissa, malli ei toimi, se ei korjaa parisuhdetta terveellä tavalla"

Tai sitten ei korjaa ollenkaan parisuhdetta vaan tulee ero.

Tämä oli se näkemys ero mistä aikaisemmin puhuin.
Omat teot eivät ole uhrin aiheuttamia ? erm tarkoitat varmasti että uhri ei niistä voi kantaa vastuuta. Kukaan ei riitele yksin.
Kenenkään EI tarvitse kantaa vastuuta siitä, jos toinen käyttäytyy hallitsemattomasti. EI vaikka olisi miten provosoinut toista sanallisesti. On jokaisen tasan omassa päätännässä, miten käyttäytyy!

Toi sinun pidempi kirjoituksesi on ihan järkeenkäypää, muttet itse huomanne, miten sinä automaattisesti puolustat nyt tässä sitä miestä, ja leimaat naista... "Syytät" samasta (vaikkakin päinvastaisesta) asiasta naisia, vaikka toimit itse nyt tasan samalla tavalla ;)
 
vieras
PuuhakasNaimaSiviä puhuu täyttä asiaa! Jos toinen esim. lyö puolisoaan, on lyöjä ihan itse vastuussa lyönnistään..vaikka se lyöty olisi kuinka ärsyttänyt, vika on lyöjässä. Ihmisen täytyy kyetä hillitsemään itsensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
PuuhakasNaimaSiviä puhuu täyttä asiaa! Jos toinen esim. lyö puolisoaan, on lyöjä ihan itse vastuussa lyönnistään..vaikka se lyöty olisi kuinka ärsyttänyt, vika on lyöjässä. Ihmisen täytyy kyetä hillitsemään itsensä.
Just tätä mä koitan sanoa. Ei tässä kaivata mitään uhri versus tekijä -asetelmia tai vastuunottamisia provosoijan puolelta. Homma on verrattavissa "käytin minihametta ja minut raiskattiin, olenko syyllinen tapahtuneeseen?".

Kyllä se VIKA, SYY (heh, heh, Jaska), on juurikin hänessä, kuka toteuttaa jotain älyvapaata, eikä siinä provosoijassa. Jokainen on kykenevä lähtemään tilanteesta, ellei ole halvaantunut tai jotain muuta vastaavaa.
 
ap
Haluan tarkentaa siis kaikille.. Mies on unelma mies, siivoaa, ei petä, mukava, kiltti hoitaa ja leikkii lapsen kans, hoitaa kotiaskareita, rakastaa ym. Mutta sitten jos se riita tulee, rikkoo ja hajottaa. Ei edes karju, haukkuu ja rikkoo. Ja on muka teoistaan ylpeä. Kannattaako siis unelmaa päästää menemään jos riidan aikana vain huonoja puolia? :/
 

Yhteistyössä