Mun mies meinasi kuolla viikonloppuna...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olisin yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olisin yksin

Vieras
Olin menettää mun avopuolison viikonloppuna, pysäytti ajattelemaan että kuinka minun ja lapsiemme olisi käynyt. Menin shokkiin ja itkin, mutta nyt on jotenkin tyhjä olo.. Rakkaus kasvoi entistä enemmän ja osaan arvostaa miestäni taas. Joskus se unohtuu... Mitä olisin tehnyt jos avomieheni olisi kuollut? Olisin yksin hoitanut lapset ja yrittänyt kituuttaa kotihoidon tuella, sossusta pyytänyt rahaa jos saisin ja varmaan juossut myös psykologilla!! Muuttaisimme varmaan lasten kanssa yksiöön, ei ole kalliisiin vuokriin mahdollisuuksia.. Mitä mä tekisin ja kuinka selviäisin!? Lapset menettäisivät isänsä.. Enpä tullut ajatelleeksi näitäkään aikasemmin...

Napautus on joskus se mitä suhde kaipaa.
Joko noinkin äärimmäinen, tai sitten lievempää. Jotta huomaa ettei se toinen saa olla itsestäänselvyys, jos rakkauttakin on kuitenkin vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja olisin yksin:
Olin menettää mun avopuolison viikonloppuna, pysäytti ajattelemaan että kuinka minun ja lapsiemme olisi käynyt. Menin shokkiin ja itkin, mutta nyt on jotenkin tyhjä olo.. Rakkaus kasvoi entistä enemmän ja osaan arvostaa miestäni taas. Joskus se unohtuu... Mitä olisin tehnyt jos avomieheni olisi kuollut? Olisin yksin hoitanut lapset ja yrittänyt kituuttaa kotihoidon tuella, sossusta pyytänyt rahaa jos saisin ja varmaan juossut myös psykologilla!! Muuttaisimme varmaan lasten kanssa yksiöön, ei ole kalliisiin vuokriin mahdollisuuksia.. Mitä mä tekisin ja kuinka selviäisin!? Lapset menettäisivät isänsä.. Enpä tullut ajatelleeksi näitäkään aikasemmin...

Kannattaa mennä naimisiin, ainakin yksi huoli vähemmän... :/

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Tarkoitin että kolari tms?

tàssà muuten yksi syy miksi erààn toisen harhaanjohtavat otsikot, hàiritsevàt. sitten on nàità kuten tàmà ap, jolla on tosiaan ollut hàtà ja otsikko aiheellinen.

Mitä olisin tehnyt jos avomieheni olisi kuollut? Olisin yksin hoitanut lapset ja yrittänyt kituuttaa kotihoidon tuella, sossusta pyytänyt rahaa jos saisin.

Mites olis tuo töihinmeno ja itsensäelättäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä olisin tehnyt jos avomieheni olisi kuollut? Olisin yksin hoitanut lapset ja yrittänyt kituuttaa kotihoidon tuella, sossusta pyytänyt rahaa jos saisin.

Olisinko laittanut pienen vauvan hoitoon?? Laittanut lapset heti hoitoon kun heillekkin olisi varmasti järkytys jos isi ei tulisikaan enää kotiin!! Tietenkin töihin menisin aikanaan, mutta en varmasti heti... Olisin itsekin niin romuna etten pystyisi mitään tekemään..

Olisinko laittanut pienen vauvan hoitoon?? Laittanut lapset heti hoitoon kun heillekkin olisi varmasti järkytys jos isi ei tulisikaan enää kotiin!! Tietenkin töihin menisin aikanaan, mutta en varmasti heti... Olisin itsekin niin romuna etten pystyisi mitään tekemään..

No melkein samassa tilanteessa olleena (lapset hoitoonmenoikäisiä ja mies todella kuoli) sanon, että työ oli kyllä sitä parasta terapiaa.

pistää oikein vihaseks se jankkaaminen taas. pointti ei tainnu olla pitääkö ap mennä töihin vai ei. ;) :headwall: :headwall: :headwall:

tehkää oma alotus. :headwall:

No ei kai nyt sentään yksiöön ois tarvinnut muuttaa. Tokihan sä asumistukea saat jos kerta äippälomalla olet! Tai kodinhoidontuella! Lapsetkin oisivat saaneet sitten orvoneläkettä YM:

Mulla on sen verran pieni vauva että sitä ei vielä hoitoon laiteta...

No onneksi miehesi ei kuollut mutta jos sulla pieni vauva niin varmaan olet äitiyslomalla etkä kotihoidontuella.

Anteeksi, menen näissä aina sekaisin.. Eli olen äitiyspäivärahalla. Jäin töistä kokonaan pois kun jäin äitiyslomalle, eli ei olisi edes työpaikkaa mihin palata..

Naimisissa olevalle on turvattu osittainen tulo ns. leskeneläkkeellä. Tämä tulee oman tulon lisänä, mutta siihen vaikuttaa jotenkin omat tulot.
Alaikäiset lapset saavat jotain orpo-rahaa.
Eli naimisissa kannattaisi olla.

Toinen mikä elinaikana kannattaa huolehtia, jotta talous pysyisi turvattuna (ainakin osittain) on henkivakuutus/pariturvavakuutus.

Näillä saa ainakin hiukan lievitettyä sitä tuskaa, jos joutuisi siihen tilanteeseen jossa puoliso yllättäin menehtyisi.

Naimisissa olevalle on turvattu osittainen tulo ns. leskeneläkkeellä. Tämä tulee oman tulon lisänä, mutta siihen vaikuttaa jotenkin omat tulot.

Toinen mikä elinaikana kannattaa huolehtia, jotta talous pysyisi turvattuna (ainakin osittain) on henkivakuutus/pariturvavakuutus.

Näillä saa ainakin hiukan lievitettyä sitä tuskaa, jos joutuisi siihen tilanteeseen jossa puoliso yllättäin menehtyisi.

On meillä onneksi tuo henkivakuutus ja puoliso edunsaajana. Olisihan se totta tosiaan kannattavampaa olla naimisissa.. Kaikilta osin! Pitää keskustella miehen kanssa näistä asioista, kuhan nyt vähän selvittelen ajatuksia!

Ite näin kuukausi sitten unta, että mies kuoli tuolla työmaalla. Niin todentuntuista, että kun heräsin omaan huutooni, niin oli pakko kokeilla että toinen on siinä vieressä, elää ja hengittää. Karmeeta oli, ja laitto kyllä miettimään että miten selvittäis! Samoja ajatuksia kun ap:llä, ja meillä myös vauva, 7kk.

On meillä onneksi tuo henkivakuutus ja puoliso edunsaajana. Olisihan se totta tosiaan kannattavampaa olla naimisissa.. Kaikilta osin! Pitää keskustella miehen kanssa näistä asioista, kuhan nyt vähän selvittelen ajatuksia!

Eniten varmasti tuossa säihkästää sitä, että joutuu yskin. Talousasiat yleensä tuppaa järjestymään, mutta se pelko siitä, että kantaa vastuun yksin lapsista, tuloista ja kaikesta. Samalla yrittää surra ja kaipaa rakastaan.

Onneksi teillä kävi kuitenkin hyvin, enkeli taisi varjella!

miksi et voi kertoa miten hän meinasi kuolla?
vai onko tää vaan joku hysteerinen reagointi johonkin että toinen kompastui maton reunaan?

Ei mikään ylihysteerinen reagointi kyseessä... En tahdo kertoa tapahtumaa, koska tulen muuten varmasti tunnistettavaksi...