Mun mielestä ambulanssissa toimittiin väärin...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Valitettavasti se menee niin, ettei aivotärähdyksiä oteta sairaalaan, siinä riittää, että joku on seuraamassa vointia (mitä ei kylläkään tässä tapauksessa ollut).. Ja jos ei muuta paikattavaa ollut, niin ei lanssi ota ja vie sairaalaan. Ne valitetaavasti ovat jättäneet ottamasta muitakin tapauksia mukaansa ja kuolemahan siinä on pahimmassa tapauksessa tullut ja korjannut pois...
Kyllä meillä lapsi vietiin ambulanssilla ensiapuun lääkärin tarkistettavaksi kaatumisen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Valitettavasti se menee niin, ettei aivotärähdyksiä oteta sairaalaan, siinä riittää, että joku on seuraamassa vointia (mitä ei kylläkään tässä tapauksessa ollut).. Ja jos ei muuta paikattavaa ollut, niin ei lanssi ota ja vie sairaalaan. Ne valitetaavasti ovat jättäneet ottamasta muitakin tapauksia mukaansa ja kuolemahan siinä on pahimmassa tapauksessa tullut ja korjannut pois...
Kyllä meillä lapsi vietiin ambulanssilla ensiapuun lääkärin tarkistettavaksi kaatumisen jälkeen.
Hyvä juttu, mutta valitettavasti, jos olet kännissä ja satutat itsesi, niin hoitoa ei oikein tuppaa saada. Selvinpäinkin on välillä vaikeaa saada apua...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Valitettavasti se menee niin, ettei aivotärähdyksiä oteta sairaalaan, siinä riittää, että joku on seuraamassa vointia (mitä ei kylläkään tässä tapauksessa ollut).. Ja jos ei muuta paikattavaa ollut, niin ei lanssi ota ja vie sairaalaan. Ne valitetaavasti ovat jättäneet ottamasta muitakin tapauksia mukaansa ja kuolemahan siinä on pahimmassa tapauksessa tullut ja korjannut pois...
Kyllä meillä lapsi vietiin ambulanssilla ensiapuun lääkärin tarkistettavaksi kaatumisen jälkeen.
Lapset yleensä otetaan aina ambulanssin kyytiin, mutta yleensä soitettaessa päivystykseen ohjeena on seurata lapsen vointia ja yöllä herätellä 1-2 tunnin välein.

Jos ihmiset todella tietäisivät kuinka monta puhelua päivässä hätäkeskuksiin tulee juopuneiden vuoksi niin ei ihmettelisi sitä ettei ambulanssi ota kyytiin. Jos joka juoja kyytiin otettaisiin niin siinä jäisi sydäninfarktit ja muut vakavat asiat hoitamatta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Valitettavasti se menee niin, ettei aivotärähdyksiä oteta sairaalaan, siinä riittää, että joku on seuraamassa vointia (mitä ei kylläkään tässä tapauksessa ollut).. Ja jos ei muuta paikattavaa ollut, niin ei lanssi ota ja vie sairaalaan. Ne valitetaavasti ovat jättäneet ottamasta muitakin tapauksia mukaansa ja kuolemahan siinä on pahimmassa tapauksessa tullut ja korjannut pois...
Kyllä meillä lapsi vietiin ambulanssilla ensiapuun lääkärin tarkistettavaksi kaatumisen jälkeen.
Lapset yleensä otetaan aina ambulanssin kyytiin, mutta yleensä soitettaessa päivystykseen ohjeena on seurata lapsen vointia ja yöllä herätellä 1-2 tunnin välein.

Jos ihmiset todella tietäisivät kuinka monta puhelua päivässä hätäkeskuksiin tulee juopuneiden vuoksi niin ei ihmettelisi sitä ettei ambulanssi ota kyytiin. Jos joka juoja kyytiin otettaisiin niin siinä jäisi sydäninfarktit ja muut vakavat asiat hoitamatta.
Soitin ensin päivystykseen lapsen kaaduttua, lapsi oksenteli ja pää oli todella kipeä. Sain ohjeeksi tilata kiireettömän kuljetuksen ambulanssilla, ensihoitajat tarkistivart lapsen ensin kotona ja sitten lähdettiin vielä lääkäriin.
 
plm
Mun mielestä toimivat väärin MUTTA
niin toimitte tekin. Hänet olisi pitänyt jonkun viedä heti kotiin onnettomuuden jälkeen ja jäädä tarkkailemaan yöksi.
Miksi ihmeessä hän jäi vielä juhlimaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Mun mielestä toimivat väärin MUTTA
niin toimitte tekin. Hänet olisi pitänyt jonkun viedä heti kotiin onnettomuuden jälkeen ja jäädä tarkkailemaan yöksi.
Miksi ihmeessä hän jäi vielä juhlimaan?
Milläs pakotat ja kannat aikuisen (yli 100 kg:sen) autoon ja kotiin!? :/
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Mun mielestä toimivat väärin MUTTA
niin toimitte tekin. Hänet olisi pitänyt jonkun viedä heti kotiin onnettomuuden jälkeen ja jäädä tarkkailemaan yöksi.
Miksi ihmeessä hän jäi vielä juhlimaan?
Milläs pakotat ja kannat aikuisen (yli 100 kg:sen) autoon ja kotiin!? :/
Ei millään mutta jäi epäselväksi että yritettiinkö hänelle edes ehdottaa että nyt kotiin huilaamaan. Toki ymmärrän jos oli liian kännissä ymmärtääkseen puhetta.
Mutta mielestäni jonkun olisi pitänyt lähteä seuraksi joka tapauksessa.
 
Mun mielestä lanssi henkilökunta toimi väärin, kun ihminen oli kerran ollut tajuttomana, eikä mitä ilmeisimmin kukaan selvänä oleva voinut "vahtia" häntä sitä seuraavaa 12 tuntia.

Onneksi ei käynyt pahemmin :|
 
yty
Olen muutaman kerran ollut ambulanssin toimintaa todistamassa ja kyllä se kohtelu riippuu siitä onko ihminen itse aiheuttanut tilansa vai ei. Jos on juopunut tms. niin ollaan jopa tylyjä ja puhutaan pelleilystä! Mielestäni hoitajat saisivat pitää ajatuksensa ominaan ja tunteensa kurissa.
 

Yhteistyössä