Mun mielestä tää Ulvilan jutun koti ei näytä erityisen sotkuiselta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä on kyllä epänormaalin sotkuinen koti. :o Ja mä en olis edes uskonut että sanon näin, koska meillä on aina sekaista ja mä en ole mikään siisteysintoilija. Mutta tosiaankaan ei ole tollasia kasoja ympäriinsä, kasoittain jätesäkkejä tai hiiren papanoita missään. :o

ilmeisesti perheen isä ei myöskään osallistunut siivoukseen tai järjestyksen ylläpitoon ja silti täällä kaikki teilaa lähinnä äidin tästä sotkusta..

eiköhän tuos oo kuukausien ajan luistanut KOKO perhe järjestyksen ylläpidosta!!

sitäpaitsi; meillä on lehtikasoja, vaatekasoja, lelukasoja ja jopa hiiren papanoita saattaa löytyä sohvan takaa ja tiskipöydän allakin varmaan taas huomenna, jollei jää yöllä loukkuun. Ai kauheeta!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja lapsiperheen elämää:
Niin tai ne ei oo edes roskikseen menossa vaan säilytykseen, mutta tosiaan mä näin ton pohjan ja voin kertoa, että säilytystilaa ei ole nimeksikään :( Ja miten paljon vaatteet jo vaatii tilaa (plus sit kaikki muu!) 4-henkisessä perheessä! Jos ei oo mitään varastoa erikseen, niin jossainhan niitä pitää säilöä...

Multa meni nyt ohi. Miksi lehtipinoja, tyhjiä ketsuppipulloja, tyhjiä dödöpulloja, muita jätteitä ja paskaisia vaatteita pitää säilöä?

mä säästän esim tyhjät mehukattipullot mummolle syksyks, siihen asti niitä lojuu siel sun täällä.

yks tuttu keräs tuttavansa koiralle puruleluksi just ketsuppipurkkeja, en oo koiraihminen, joten en tiedä onko se hyväksi koiralle, mut kuitenkin hänellä lojui niitä jokapuolella pusseissa.

Yhes tuttavaperheessä oli vaimo aloittanut siivouslakon vastalauseeksi ukon kyvyttömyydelle imurointi- ja lakananvaihto-hommiin, viikkotolkulla sielläkin elettiin kuin pellossa ennenkuin ukko havahtui.

täs on ihan päteviä syitä epäjärjestykseen Sinipiioille ja Jonna tiskiharjoille :)

Ei meilläkään erityisen siisti
ole, mutta ei meillä hiiren ulostetta löydy mistään ja asuntokin on nyt melkein pölytön.
Tavarat saattaavat olla väärillä paikoillaan.
Kyllä tuo koti on SIKALA

Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
ilmeisesti perheen isä ei myöskään osallistunut siivoukseen tai järjestyksen ylläpitoon ja silti täällä kaikki teilaa lähinnä äidin tästä sotkusta..

Isä siellä oli siivonnut, äiti ei. Huomioi se, että isä teki pitkiä työpäiviä ja nainen oli kotona. Reilua?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Isä siellä oli siivonnut, äiti ei. Huomioi se, että isä teki pitkiä työpäiviä ja nainen oli kotona. Reilua?

niin sittenkö tuo sotku on ymmärrettävää kun se on miehen jäljiltä. Ois vaan isipappa ottanut vapaapäivän ja pistänyt kämpän puts kliin jo aiemmin.

Masennus tai vaikka ihan vaan v*ttuuntuminen siihen, et yksin jyystät vuodesta toiseen kaikki kotihommat voi johtaa siihen, et luovuttaa vaik siivouksen suhteen ja tyytyy siihen, mikä riittää perheen toiselle pääjehulle.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No no nuo kuvat ei taida kertoa koko totuutta :whistle: Jos kodinhoitohuonen on lattiasta kattoon saakka täynnä likapyykkiä ym. niin onhan se normaalia, vai?

normaalia tai ei, mut myös miehet hanskaa pyykikoneen käytön. Nykyaikana näin voi olettaa.

Toi sotku ja epäjärjestys on kahden aikuisen ihmisen jäljiltä, ei vain perheen äidin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Miten kotiäiti henkeen ja vereen ei ole saanut pidettyä kämppää edes sen verran siistinä, että olisi vienyt roskat ulos & huolehtinut ettei kotona ole hiiren/rotan papanoita? :x

väsymys,masennus..
vaikeaa pitää paikat siistinä yksin

Ei se nyt niin vaikeaa ole. Johan ko. naisen lapset oli aika isojakin, koululaisia ainakin osa.
Mielenterveydelliset ongelmat on tietty toinen juttu, ei ihminen silloin kykene ehkä siivoamaan.

sitä juuri tarkoitin ei saanut apua perheeltä eikä yksin jaksanut,silloin se on oikeasti vaikeaa kun masentaa ei vaan jaksa

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Ei meilläkään erityisen siisti
ole, mutta ei meillä hiiren ulostetta löydy mistään ja asuntokin on nyt melkein pölytön.
Tavarat saattaavat olla väärillä paikoillaan.
Kyllä tuo koti on SIKALA

ei tuo koti ole viälä sikalaa nähnyt..

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä mieltä ootte?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010042811548787_uu.shtml

Et oo tosissasi? Järkyttävässä kunnossahan toi kuvissa on.

ei minusta, siisti se ei tokikaan ole, mutta olen nähnyt paljon järkyttävämpiäkin koteja. Välillä omammekin. No niitä ketsuppipulloja ei ole, eikä hiirenpapanoita.
Mutta tavarat ja vaatteet kasautuvat.. toki siivoan niitä pienemmiksi, mutta jos huonolla hetkellä valokuvan nappaisi, voisi sitäkin sitten monet kauhistella.

niin sittenkö tuo sotku on ymmärrettävää kun se on miehen jäljiltä. Ois vaan isipappa ottanut vapaapäivän ja pistänyt kämpän puts kliin jo aiemmin.

Masennus tai vaikka ihan vaan v*ttuuntuminen siihen, et yksin jyystät vuodesta toiseen kaikki kotihommat voi johtaa siihen, et luovuttaa vaik siivouksen suhteen ja tyytyy siihen, mikä riittää perheen toiselle pääjehulle.

Ei, vaan se oli vastaus siihen miksi mies ei siivonnut. Jos akka ei tehnyt mitään ja mies teki ympäripyöreitä päiviä niin tuskin on ehtinyt / jaksanut tehdä kuin pakollisimmat kotityöt.

Ja muistakaa nyt, että se totuus on pahempi kuin nuo kuvat. Ja niistä on kerrottu muualla.

Ei, vaan se oli vastaus siihen miksi mies ei siivonnut. Jos akka ei tehnyt mitään ja mies teki ympäripyöreitä päiviä niin tuskin on ehtinyt / jaksanut tehdä kuin pakollisimmat kotityöt.

Ja muistakaa nyt, että se totuus on pahempi kuin nuo kuvat. Ja niistä on kerrottu muualla.

niin oliko joku pakko tehdä niitä ympäripyöreitä päiviä, esim. se et sillä välttää ikävät kotihommat?? Ei tarvi kantaa sitäkään vastuuta sit himaoloista. Ei jessus.

Jos on monen lapsen perheenisä, niin pitää lopettaa se ylitöitten ääretön tekeminen ja keskittyä perheeseen ja kotiin, ei sitä voi vaan naisen harteille jättää.

tässä nyt osa kommentoi pelkästään alottajan linkin perusteella, ja osa kommentoi, koska on nähnyt jotain muutakin. Mutta ap:n linkittämät kuvat ei nyt niin kauheita ole. Ei siis tietty mikään siisteyden perikuva, mutta ihan elettävä vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
tässä nyt osa kommentoi pelkästään alottajan linkin perusteella, ja osa kommentoi, koska on nähnyt jotain muutakin. Mutta ap:n linkittämät kuvat ei nyt niin kauheita ole. Ei siis tietty mikään siisteyden perikuva, mutta ihan elettävä vielä.

minä ainakin kommentoin vain noitten linkkien perusteella.

niin oliko joku pakko tehdä niitä ympäripyöreitä päiviä, esim. se et sillä välttää ikävät kotihommat?? Ei tarvi kantaa sitäkään vastuuta sit himaoloista. Ei jessus.

Jos on monen lapsen perheenisä, niin pitää lopettaa se ylitöitten ääretön tekeminen ja keskittyä perheeseen ja kotiin, ei sitä voi vaan naisen harteille jättää.

Mitä sä mulle vaahtoat, kysy annelilta :laugh:
Ehkäpä jonkun piti kustantaa naisen kotona oleminen, en tiedä.

enhän mä vaahtoo ku kuohun ajatuksesta, et kotityöt on edelleen lähinnä vain naisen vastuulla.. jos niit ei tehdä se on naisen syy.

Ja siitä et me naiset ajatellaan edelleen näin.

mulle tuli hirvee olo teidän kommenteista koska meillä on aika usein sotkusta. oon masentunut enkä vaan jaksa siivota koko ajan. en ole nykyään vaan mikään käytännön ihmelapsi... pakko myöntää että menin itku kurkussa siivoomaan vessaa teidän kommenttien jälkeen ja aion jatkaa siivoomista sydänkohtaukseen saakka.

Yhteistyössä