Mun mielestä tää oli kaiken huippu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peyote

Vieras
Isä kertoi, että niiden ovikelloa oli pimpotellut ihka aito joulupukki. Pukki oli puhunut suomea aika huonosti ja ojentanut lapun, jossa selitettiin, että hän tarvitsee nyt rahaa, koska hänellä ei ole varaa ostaa joulukoristeita ja että sitäpaitsi hän on toipilaskin.

Isä ei ollut halunnut antaa rahaa, mutta ei myöskään ollut älynnyt, että olisihan heillä ollut säilössä paljon vanhoja, suht hyväkuntoisia joulukoristeita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29337277:
Ei ollut varaa joulukoristeisiin, mutta pukinvaatteisiin kyllä?

Juu, olen tosikko.

Juu kyllä me hieman nauroimme juuri sitä. :D pukkihan olisi voinut pyytää tonttuja valmistamaan koristeita.

Mua ei naurattaisi ollenkaan. Käyttävät keinoa, että pääsevät sisälle, ja samalla kun isäsi hakee rahaa/kuusenkoristeita/jotain muuta, "pukki" vie eteisestä rahaa tai muuta arvokasta. En päästäisi sisälle. Enkä nauraisi.

Aika härskiksi on mennyt näiden "kerjäläisten" touhut.

Kerrostaloissa ainakin täälläpäin todellinen riesa. Pyrkivät erittäin agressiivisesti sisälle ja pummivat rahaa milloin milläkin tekaistulla tarinalla.

Ne kannattaa ajaa kepillä helvettiin ovelta. Jos eivät just sillä kertaa varasta mitään, ainakin tsekkaavat asunnon että kannattaako tulla toiste murtautumaan kun asukkaat ei ole kotona. Sama pätee taulukauppiaisiin ja kaiken maailman tekosyillä ovelle tuleviin ulkomaalaisiin

Inhottavaa, muakaan ei yhtään naurata. Toivottavasti ainakin vanhemmat ja syrjemmässä asuvat ihmiset laittavat turvaketjut ja oveen ovisilmän, eikä päästä noita tollaisia sisään millään verukkeella.
Vaikka onhan ollut uutisia, että on ängetty sisälle vaikka on kiellettykin, siksi pitäisi olla ainakin turvaketju. Mieluiten isokokoinen vahtikoira.

Meilläpäin tekevät semmoisia täsmäiskuja kerrostaloalueille, ajavat 2 pakettiautolla parkkipaikalle ja jumalaton määrä porukkaa lappaa ulos, jakaantuen niin, että 1-2 tyyppiä per kerrostalorappu.

Saavat haravoitua suuren määrän asuntoja suht lyhyessä ajassa.

minä haluta raha kuusen koriste mistä minä saa raha, minä ei tietää. nyt minä tietää, sä anta mulle raha. paljo raha ja site puki huva mieli tuli ja joulun armo. anta mulle kaksi sata euro niin mä saada joulu meida perhe ja ostama kuusen koristus sekä joylyn tahti sekä kinku meida lapsi. meida lapsi olla sairas hän laiha ja pian tapahtuu hirveä asia jos ei sä anna raha. mä olla aito alkupera puki korvatyntyri etkö sa usko, muija!!!!!! te somelaiset muijat torkea!!!!!!!!!!!! ma kerron polisi sa rasisti!!!!!!!!!!!

Kerjäläisiltä ei näytä konstit loppuvan. Tolla ahkeruudella, kekseliäisyydellä ja luovuudella ne voisivat hyvinkin menestyä ihan oikeassa, rehellisessä työssä.

Niin siis ei minua se naurattanut, että joku huijaa vanhuksia tuolleen, vaan se, että miten törkeitä ne keksii olla. Se on vaan niin törkeetä, ettei sille osaa tehdä muuta kun nauraa.

Näistä kannattaa ilmottaa poliisille. Pyhät lähestyy, ei olis ensimmäinen kerta kun lähettävät etukäteen paikkoihin tutustujat kiertämään ovelta ovelle. Seuraavaksi sitten toiset tulevat pakettiauton kanssa poistamaan arvotavarat.

Onneks mun vanhemmilla ei oo mitään sellaista vietävää ja ne pitää aina ovea lukossa kun ne ei oo paikalla.

Esimerkiksi monen kerrostalo-asunnon ovi ei ole ns. takalukossa, vaan ovi aukeaa kuin sisäkahvasta kääntää.

Ovea ei tietenkään saa auki asunnon ulkopuolelta, porraskäytävästä, mutta työntämällä apuvälineen tai käden postiluukusta ja vetämällä sisäkahvan alas, ovi aukeaa.

Eikä minkäänlaisia murtojälkiä.

Monella on tietämättään ovi juuri näin "lukossa", tuudittautuen siihen turvallisuuden tunteeseen, ettei kukaan pääse sisälle.

Esimerkiksi monen kerrostalo-asunnon ovi ei ole ns. takalukossa, vaan ovi aukeaa kuin sisäkahvasta kääntää.

Ovea ei tietenkään saa auki asunnon ulkopuolelta, porraskäytävästä, mutta työntämällä apuvälineen tai käden postiluukusta ja vetämällä sisäkahvan alas, ovi aukeaa.

Monella on tietämättään ovi juuri näin "lukossa", tuudittautuen siihen turvallisuuden tunteeseen, ettei kukaan pääse sisälle.

Me lapsena avattii ovi henkarilla jota lainattii naapurilta jos oli jääny avaimet sisää. Kiitos tästä, olin unohtanut kuinka helposti oven saa auki, ihan lapsikin ilman avaimia.
Meillä on tässä asunossa just tollanen lukkosysteemi, voihan paska.

Mä en avaa moisille edes ovea. Joskus yllytän kyllä koiraa haukkumaan oven takana oikein painokkaasti...

Ja ovet on aina takalukossa ja parilla muullakin murtosuojalla varustettu.

Laittakaahan ovet takalukkoon!!

Yhteistyössä